To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Poison
Ebisef - Sob 12 Lis, 2016 Temat postu: Poison Cześć, chciałbym zaprezentować wam moją konstrukcję:
Baza: rower na ramie Poison Zyankali i osprzęcie XT.
Na rowerze wielokrotnie brałem udział w zawodach Cross-country / XC i maratonach.
Jego waga początkowa to niecałe 12kg.
Silnik: Nine Continent RH2809 D (7x9)
Sterownik: Sabvoton SVMC072080
BMS: 8-20s, 80A/10A
Akumulator: 16s10p, NCR18650GA (60V, 34Ah, 2kWh, 50A max)
Obręcz: Mach1 MAD 26"
Opona: CST C-1388 26 x 2,35
Szprychy: 159mm, grubość 2.2mm
Po modyfikacji rower waży 30kg.
Prędkość maksymalna to 38km/h, w terenie na rowerze typu hardtail nie potrzeba więcej .
Intensywnie testując rower, akumulator rozładował się po 130km.
Jest to mój pierwszy e-bike i w sumie nie wiedziałem czego można się spodziewać po takim sprzęcie. Po pierwszych jazdach największe wrażenie zrobił na mnie moment oraz przyspieszenie. Silnik a raczej sterownik przyspiesza prawie od zerowej prędkości. Umożliwia pokonywanie bardzo stromych wzniesień z niewielką prędkością co jest prawie nieosiągalne na zwykłym rowerze bez wspomagania.
Historię budowy roweru możecie zobaczyć TUTAJ .
Eryk1000 - Sob 12 Lis, 2016
Ładny i zgrabny sprzęt wyszedł. Podoba mi się. Gdyby jeszcze sterownik był w trójkącie to bajka ale wiem miejsca brakło
Mechano - Sob 12 Lis, 2016
Witamy kolejnego kolegę z Poznania Ładny sprzęcik
Ebisef - Sob 12 Lis, 2016
A jest dużo e-bike'rów z Poznania ? Bo ja tu nie mam z kim jeździć
Mechano - Nie 13 Lis, 2016
Niestety to nie Żywiec, żeby każdy miał bajka Kiedyś polatamy razem (ja też nie mam ).
umbur - Nie 13 Lis, 2016
Pojeździłbym trochę za Tobą, ale daleko do Poznania. Za niedługo ten Sabvoton będzie leżał gdzieś przy drodze .
Sniffles - Nie 13 Lis, 2016
Bardzo ładnie Ci to wyszło. Sam robiłeś skrzynkę w trójkąt ramy? Masz może jakieś zdjęcia ile miejsca w środku zajął Ci akumulator i jak to wszystko ułożyłeś?
Ebisef - Nie 13 Lis, 2016
Na końcu pierwszego posta jest link do bloga, są zdjęcia, filmy i opisy
Sniffles - Nie 13 Lis, 2016
Rzeczywiście, jakoś nie zauważyłem tego ostatniego zdania. Co do bloga to pokazuje on chyba prawie wszystko, co potrzebne ale przydałyby się troszkę dłuższe opisy natomiast zdjęcia są świetne.
Czy taki sposób połączenia ogniw czyli jeden gruby drut miedziany do którego ogniwa są przyłączone są cienkimi drucikami zdaje egzamin? Na zdjęciach wygląda to tak, że można te cienkie druciki bardzo łatwo przerwać powodując utratę pojemności jednej sekcji lub nawet zwarcie.
Byłaby może możliwość zamówienia takiej skrzynki na akumulator do trójkąta ramy u Ciebie? Poszukuję kogoś, kto się tym zajmie a niestety ceny tych skrzynek mnie przerażają a Twoja skrzynka wygląda naprawdę przyzwoicie.
Ebisef - Nie 13 Lis, 2016
Trudno powiedzieć na razie czy takie połączenie zdaje egzamin ponieważ zostało ono wykonane tak na wszelki wypadek.
Ten silnik jest naprawdę bardzo ekonomiczny więc na pewno nie będę nadwyrężać akumulatora. Może na zdjęciu druciki tak wyglądają ale w rzeczywistości nie są takie delikatne, pochodzą z porządnego przewodu "skrętka". Jeżeli któryś przewód się przerwie to łatwo można to zdiagnozować/zaobserwować a następnie naprawić. Zwarcie raczej nie wchodzi w grę bo każdy drucik ma ok 9mm długości.
A co do skrzynki to nie dziwie się, że sporo sobie liczą za jej wykonanie, bo to strasznie dużo roboty. Moja skrzynka wyszła mi dopiero za drugim razem i raczej nie chciał bym wykonywać jej kolejny raz.
Elektrotonus - Pon 14 Lis, 2016
Pogrubiałeś przewody fazowe do 7x9 ? W opisie nie ma wzmianki, tylko o bezp termicznym.
Ebisef - Pon 14 Lis, 2016
Nie pogrubiałem, wątpię żeby była taka potrzeba bo nie udało mi się ich nawet minimalnie rozgrzać. Ale czas pokażę, na razie jestem na etapie dobierania parametrów sterownika.
Elektrotonus - Pon 14 Lis, 2016
http://ebike.nexun.pl/wym...ajacych-silnik/
Tas sugeruje pogrubienie w przypadku silnika NC jeśli zasilasz go prądem rzędu 30-40A i więcej.
PS. Mamy tę samą lampkę na tył, nawet kolor
Ebisef - Wto 06 Cze, 2017
Kilka tysięcy km już przejechałem i nie było potrzeby wymieniać przewodów fazowych na grubsze. Jest to silnik o wolnym nawoju (7x9) i nie ładuje się w niego tak dużego prądu jak w silnik o szybszym nawoju.
|
|
|