To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Metalowa skrzynka na baterię i sterownik

Elektrotonus - Pon 14 Lis, 2016
Temat postu: Metalowa skrzynka na baterię i sterownik
Witam

Chciałem Was spytać z jakiej grubości blachy nierdzewnej powinno sie zbudować skrzynkę do niewielkiej ramy 18 cali w trójkąt ? Wiem, że z aluminium powstawały konstrukcje 1.5- 2,5 mm i to wystarczało. Kwasówka jest mocniejsza ale i cięższa, zatem wystarczy 1.5 mm czy za dużo ? Ma wejść do środka bateria 13s6p, sterownik 500W 48V i przewody.

umbur - Pon 14 Lis, 2016

Zwykła blacha 1mm. Osłony boczne z aluminium 2mm. Będzie lżejsza od laminatu.
Elektrotonus - Pon 14 Lis, 2016

Taką masz u siebie ? Plusem calej metalowej jest możliwość zespawania, tylko czy 1 mm to za cienko na spawanie ? Być może faktycznie połączenie aluminium ze stalowym "szkieletem nośnym" jest godne przemyślenia ;-)
umbur - Pon 14 Lis, 2016

Elektrotonus napisał/a:
Taką masz u siebie ? Plusem calej metalowej jest możliwość zespawania, tylko czy 1 mm to za cienko na spawanie ? Być może faktycznie połączenie aluminium ze stalowym "szkieletem nośnym" jest godne przemyślenia ;-)

http://forum.arbiter.pl/v...47a37458b2002df
Elektrodą tego na pewno nie pospawasz, ale MIG lub TIG już tak.

Pavyan - Pon 14 Lis, 2016

Bezkonkurencyjny będzie do tego TIG, to jak chirurgia plastyczna. Żadnych rozprysków itp.
Z blachą kwasoodporną 1mm poradzi sobie już nawet dobry amator, pod warunkiem możliwie bezszczelinowego spasowania elementów i przygotowania polegającego na wstępnym popunktowaniu między sobą detali w miejscach przyszłych (dłuższych) szwów.
To ważne, ponieważ szczególnie kwasówka ma duży współczynnik rozszerzalności cieplnej i próba pospawania blach bez tej czynności może źle się skończyć.

Elektrotonus - Pon 05 Gru, 2016

Budowa skrzynki w toku. Osoba która mi ja robi bardzo się stara. Na tym etapie jest już wstępnie zespawana skorupa. Blacha 1.5 mm - będzie pancerna skrzynia ;-) Mam tylko pytanie dotyczące umiejscowienia otworu na przewodu sterowania z kierownicy oraz gniazda ładowania.
Wymyśliłem lokalizację otworów na przewody oraz gniazdo od przodu, w tym wąskim pionowym fragmencie skrzyni nieopodal główki ramy. Oba lekko oddalone od siebie by można bezproblemowo sobie wyprowadzić przewody. Zastanawiam się nad opcją umieszczenia tych otworów w dolnej części skrzynki opadającej ku dołowi. Też bliżej okolicy dolnej miski sterowej amortyzatora. Wtedy z jednej strony ew woda z deszczu nie straszna, nic się nie wleje z drugiej można wchlapać sobie syf i błoto spodprzedniego koła. Przewody będą przepuszczone przez plastikowe dławnice.

Patriko - Pon 05 Gru, 2016

Blacha 1mm jest idealna na skrzynkę dla akusów.
Elektrotonus - Pon 05 Gru, 2016

Patriko napisał/a:
Blacha 1mm jest idealna na skrzynkę dla akusów.


Skrzynka bedzie z blachy 1.5 mm. Już jest prawie gotowa. Łatwiej się spawa 1.5 mm. Pytam o umiejscowienie otworów.

umbur - Pon 05 Gru, 2016





Elektrotonus - Wto 06 Gru, 2016

Jakiej szerokości skrzynkę masz ? Ja przewody puszcze przez te dławice, Ty masz gumowe przepusty.
umbur - Wto 06 Gru, 2016

Elektrotonus napisał/a:
Jakiej szerokości skrzynkę masz ? Ja przewody puszcze przez te dławice, Ty masz gumowe przepusty.

Skrzynka ma wewnątrz 148mm, żeby Turnigy mogły wejść w poprzek.

Krt900 - Wto 06 Gru, 2016

Elektrotonus jak będzie zamykana twoja skrzynka? Pytam ponieważ mija skrzynka jest z kwasowki podobna do twojej tylko nie wiem jak ją zamykać
Elektrotonus - Wto 06 Gru, 2016

Plan jest taki, ze zostana dospawane 4-6 szt takich wydłużonych nakrętek. Wtedy zostaną umieszona tak by można boczną blachę na styk dołożyć i ona sięoprze o nie. Oczywiście będzie dokręcona śrubkami. Jak coś za głęboko się schowa zredukuje podkładkami. Tak poprosiłem mojego cudotwórcę od spawania blach by boczki skrzynki schowały się wewnątrz obrysu. Do końca tygodnia ma być gotowa więc pochwalę się. Zastanawiam się czy ją malować, czy okleić czy zostawiać powierzchnię zeszlifowaną na fakturę "szczotkowane aluminium".


Elektrotonus - Sob 17 Gru, 2016

Skrzynia jest gotowa. Wyszła jak wyszła. Przez spawanie boczna stała ścianka się lekko wybrzuszyła. Jest ciężka, sama ok 3 kg zaś z zawartością bateria i sterownik 8 kg. Nie wiem czy to dużo biorąc inne skrzynie budowanych ebików. Mocowanie na 4 śruby od koszyczków oraz jedna obejma U na gorze w okolicy główki ramy. Przez nieuwagę wywierciliśmy otwory na śruby koszyczka bidonu 6 mm a powinno być 5 mm. Przez co nie wiem czy nie będzie się przesuwać. Jak wyjść z opresji ? Druga sprawa czy 4 punkty koszyczkowe do ufiksowania oraz jedna obejma na górze wystarczy przy tej masie ? Kolejny temat to kolor skrzynki, By uzyskać fajny mat tego metalu powinno się go polerować jakąś pastą polerską. Nie chcę lustra ale mogłbym się pokusić o coś ale szczotkowane aluminium. Sa teżopcje malowanie proszkowego lub oklejanie folią karbon. Rower mam zielony. Zatem skrzynia też zielona lub klasycznie czarna. Wnętrze wykleję preszpanem. Jeszcze muszę pomyśleć nad elementem podpórką na baterię. Sama bateria ma miejsca na styk. By ją umieścić trzeba odpowiednio manewrować. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i uwagi.

Łukasz

umbur - Nie 18 Gru, 2016

Jeżeli zrobiłeś za duże otwory to przykręć na śrubach z łbem stożkowym. W ten sposób zlikwidujesz luz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group