To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - wymyślili koło na nowo ;)
Eryk1000 - Wto 22 Lis, 2016 Temat postu: wymyślili koło na nowo ;) Taki o to pomysł, ciekawe jak by to śmiało z hubem
http://www.msn.com/pl-pl/...ocid=spartandhp
Mechano - Wto 22 Lis, 2016
Pokazali tylko, że jakieś takie koło istnieje. Zero informacji na jakiej zasadzie to działa, niby że inne tego typu koła zmieniają miejsce "środka osi" podczas jazdy. A tutaj nie? Jeżeli te amorki pracują to muszą to zmienić.
tkoko - Wto 22 Lis, 2016
Mechano napisał/a: | ..Zero informacji na jakiej zasadzie to działa, niby że inne tego typu koła zmieniają miejsce "środka osi" podczas jazdy. A tutaj nie? Jeżeli te amorki pracują to muszą to zmienić. |
Nie zmienia się "środek osi", bo wszystkie "amory" uginają się jednakowo i tylko felga/opona obraca się mniej lub więcej wokół piasty do przodu lub tyłu, w zależności od ugięcia amortyzatorów.
Pavyan - Wto 22 Lis, 2016
Tkoko, co Ty opowiadasz... że niby wszystkie amory uginają się jednakowo? [w danym momencie, podczas udaru]
Tu musi się zmieniać położenie osi osi ( ) w stosunku do osi felgi, dzięki temu jest amortyzacja - tzn. nie pokrywają się cały czas, a tylko w spoczynku, bez obciążenia.
W praktyce nawet gdy usiądzie na siodełku rowerzysta, powinny się przesunąć - choć wielkość przesunięcia obu osi zależeć będzie oczywiście od twardości amortyzatorów.
W ogóle nie śledziłem tego, co mówią na filmie (zresztą nie znam angielskiego na tyle, by dokładnie załapać "gadany"), ale zobacz 1:35, wtedy to widać.
PS: W tym rozwiązaniu, boję się o boczną dynamiczną sztywność koła - czyli ciągłe zachowanie prostopadłości osi koła zamocowanej w widelcu do płaszczyzny felgi podczas jazdy, a więc i nieuniknionych bocznych obciążeń.
To się nie da idealnie utrzymać przy tej konstrukcji na amortyzatorach - tak sądzę, chyba nie bez podstaw.
Szprychy to zupełnie co innego, dwa płaskie stożki z nich ułożone ciągną z takimi samymi - i dużymi - siłami w lekko przeciwnych bocznych kierunkach i to daje olbrzymią sztywność samej felgi, a także układu felga/oś, również dynamiczną.
ED: Poprawka pierwszego zdania, dla jasności.
EDII: O, teraz dopiero zauważyłem, że nawet gadają na filmiku po polsku - najlepszy dowód, że wcześniej nie słuchałem
Mechano - Wto 22 Lis, 2016
tkoko,
W sensie, że piasta miała by być w bliższej, jednakowej, odległości od obręczy? To musiałby się zmieniać obwód koła (bo zmieniałby się promień) co jest raczej niewykonalne a na pewnie nie w tym kole.
Pavyan - Śro 23 Lis, 2016
Raczej w sensie, że przy "skracaniu" lub "wydłużaniu" wszystkich naraz amortyzatorów piasta wykonuje ruch kątowy w stosunku do felgi; nieznacznie "cofa się" lub nieznacznie "wyprzedza" felgę (oczywiście chwilowo, prawie natychmiast wraca do położenia "neutralnego", wyznaczonego punktem >zerowym< amortyzatorów).
|
|
|