To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Rower elektryczny- problem

Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017

W silniku, to raczej tylko ten hallotron ze stałym napięciem do wymiany. Wymienisz i wtedy sprawdzisz.
darol - Pią 14 Kwi, 2017

Bartek1975 napisał/a:
Manetka w spoczynku
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-3,48V
- pomiędzy zielonym a czarnym-0,86V

Manetka na maksa.
- pomiędzy czerwonym a czarnym-4,34V
- pomiędzy czerwonym a zielonym-0,78V
- pomiędzy zielonym a czarnym-3,58V

Mam dwa rowery na dwóch różnych sterownikach. Jeden zasilany z 10s drugi z 13s.
Jeżeli dobrze pamiętam pomiary to mam podobne napięcia na manetkach w obu rowerach, więc wydaje się, że tu wszystko ok. Albo oboje mamy coś nie tak.

Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017

Są różne sterowniki. Dlatego sterowanie nie daje pełnego napięcia zasilania, czyli 5V. Regulacja najczęściej jest w przedziale (w zaokrągleniu) 1-4V, a to z tego powodu, że jeśli pojawi się na suwaku równe 5V, to kontroler traktuje to jako uszkodzenie (zwarcie do plusa, lub przerwa na masie) przewodów i wyłącza silnik.
Na moich kontrolerach praktycznie zawsze miałem około 5V zasilania manetki i hallotronów.

Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017

Ok, dzięki ale niestety boję się, że będzie to i silnik i kontroler :( .
Anonymous - Pią 14 Kwi, 2017

Jeden hallotron w silniku, to żadna usterka. Wymieniasz i po problemie ;)
Bartek1975 - Pią 14 Kwi, 2017

Ok, spróbuję, na razie jestem w trakcie demontażu silnika, jutro skończę ale nie wydaje się, że jest on trochę już dobity patrząc na to rdzawe zatarcia (?) czy się mylę?
W załączniku zdjęcie.

barmal - Sob 15 Kwi, 2017

Bartek1975 napisał/a:
Ok, spróbuję, na razie jestem w trakcie demontażu silnika, jutro skończę ale nie wydaje się, że jest on trochę już dobity patrząc na to rdzawe zatarcia (?) czy się mylę?
W załączniku zdjęcie.


Sól robi swoje.
Wyczyść stojan i posmaruj smarem. Ciekawi mnie jak wyglądają magnesy, to większy problem niż poprzednik. Jeśli są czyste i bez rdzy to okej.
Halla wymień na taki sam i spróbuj czy działa, zanim zaczniesz kopać dalej, może niepotrzebnie..

Bartek1975 - Sob 15 Kwi, 2017

Rozebrałem wg załączonych zdjęć, ale nie widzę nigdzie tych halli (domyślam się które to), gdzie one są ;) i jak je zdemontować?
I moja córka kurcze bawiła się przez chwilę młotkiem i magnesami w silniku i coś mi się wydaje, że pod wpływem jej młotka dwa uległy pęknięciu (nie sądzę, że stało się to samoczynnie).

Anonymous - Sob 15 Kwi, 2017

Hallotrony masz tam, gdzie widać po 3 czarne kabelki do 3 gniazd. Magnesy pozostaje lekko dobić do jednakowej długości, bo widzę, że ten nad pękniętym nieco odstaje, a te pęknięte zakleić poxipolem po ich wyrównaniu i później, po zaschnięciu kleju doszlifować by nie wystawały ponad poziom innych w pobliżu. Skąd ty wytrzasnąłeś taki silnik? Cewki wyglądają OK. Wymień ten hallotron i doklej magnesy, powinno być OK. Większość magnesów w silnikach trzyma się tylko za pomocą pola magnetycznego. Ja zazwyczaj oklejam je poxipolem dookoła, by się nie przesuwały.
Hallotrony po prostu wydłubujesz ostrym narzędziem, czyścisz z resztek też czymś ostrym i wklejasz, albo wkładasz nowe w pozostawione wyżłobienia. Niektórzy hallotrony przyklejają. Ja wkładam je w wyżłobienie a nóżki po przylutowaniu wiążę do elementów silnika tak, by były sztywno. To wystarcza.

Bartek1975 - Sob 15 Kwi, 2017

Dzięki :) !!!
Silnik z kompletu 1000W. Nie wiem skąd pewnie z Chin ;) .
Wymienię wszystkie halle bo pozostałe dwa też różnie się zachowywały.
Ale żeby je wydłubać to jakaś masakra była (bez wyginania tego metalowego otoczenia i dobijania jego się nie obeszło (zdjęcie))
Nie wiem czy wcisnę je z powrotem w te miejsca te halle. Mogę je przymocować gdziekolwiek indziej?
I jaki to ma być typ halli bo widzę, że są różne typy?
A to sklejenie magnesu to masz na myśli wcisnąć klej między połamane części i zakleić z boku?

Anonymous - Sob 15 Kwi, 2017

Halle musisz wcisną w te same miejsca. Jak dobrze oczyściłeś gniazda, to wejdą bez problemu.
Magnes musisz skleić, kombinuj, bo inaczej ci odpadnie i zablokuje koło w czasie pracy. Klej w szczeliny, ścisnąć jakimś imakiem a potem okleić go po bokach. Dobrze będzie przejechać klejem boki wszystkich magnesów dookoła z obu stron. Nie wysuną się przy używaniu.
Miałem taki przypadek gdy magnes się wysunął, jak na twoim zdjęciu powyżej tego połamanego i kontroler głupiał, bo hallotrony dostawały głupie sygnały.

Bartek1975 - Sob 15 Kwi, 2017

Ok, dzięki a jakie typy halli?
Anonymous - Sob 15 Kwi, 2017

Każdy jeden, który działa na 5V i nie jest liniowy, jak do manetki. Unipolarny, bipolarny... rybka, byle przełączający ;)
Bartek1975 - Sob 15 Kwi, 2017

Byle który spośród np. tych?
http://www.ebay.co.uk/itm...pStYiOojB4xm38A

Anonymous - Sob 15 Kwi, 2017

Nie przesadzaj, szukaj w TME.
Konkretne typy masz podane na forum, poszukaj ;) Nie będę ci ułatwiał wyszukiwania ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group