To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - rdza na magnesach obudowy silnika, wymiana czujników halla

bartek24m - Nie 04 Gru, 2016
Temat postu: rdza na magnesach obudowy silnika, wymiana czujników halla
Piszę do was z 2 pytaniami:

Czy użytkowanie ebika w niskich temperaturach i dużej wilgotności wpływa negatywnie na silnik ?
Pytam bo rozkręciłem silnik i zauważyłem że pojawiła się rdza na magnesach obudowy silnika.




Kolejny problem z silnikiem dotyczy czujników hala.

Chce je wymienić i zauważyłem że są one przyklejone/wtopione w magnesy na uzwojeniu silnika.
Próbowałem je wysunąć (wyciągnąć) jednak gdy pociągnąłem trochę mocniej to oderwały się 3 kabelki a czujnik został w tym samym miejscu. Jak mam go wyciągnąć ?




z góry dziękuje za wszelką pomoc.

Szaczek - Pon 05 Gru, 2016

bartek24m napisał/a:
Czy użytkowanie ebika w niskich temperaturach i dużej wilgotności wpływa negatywnie na silnik ?


Ja na swoim rowerze pomykam co dzień do roboty, deszcz, śnieg, mróz, błoto - mam dobrze wszystko uszczelnione i po 2 latach gdy wymieniałem łożyska i simeringi w środku nie było śladu korozji i nic mimo zmiennych warunków pogodowych się nie działo w środku, więc u Ciebie wdała się korozja przez brak odpowiedniego uszczelnienia, alba na kablach, osi lub deklu silnika. Trzeba rozebrać przeciścić wd40, psiknąć profilaktycznie smarem w spreju, wymienić simeringi jak są a dekle i kable uszczelnić silikonem. Skręcić i jeździć.

bartek24m napisał/a:
Próbowałem je wysunąć (wyciągnąć) jednak gdy pociągnąłem trochę mocniej to oderwały się 3 kabelki a czujnik został w tym samym miejscu. Jak mam go wyciągnąć ?


Trzeba zabrać się doi tego po chamsku - wydłubać/wykruszyć stare halle a montując nowe trzeba je wkleić np. kropelką w takiej samej pozycji jak stare.

Eryk1000 - Pon 05 Gru, 2016

Silnik jest szczelny a raczej powinien ;) jak coś to wymień uszczelniacze na osiach. Potem dekle na silikonie. Co do halli to trzeba je wydłubać sa wklejone. Ostry płaski śrubokręt i wybijaj. Resztę wydłubać trzeba. Ja u siebie nowe wkleiłem na kropelce.
pastek5 - Pon 05 Gru, 2016

Nowe silniki przeważnie są słabo uszczelnione . Powinno się otworzyć dekielki, poczyścić z resztek kleju, nasmarować silikonem i skręcić ponownie.
ap0f1s - Pon 05 Gru, 2016

Nie masz jeszcze źle. Tak wyglądał silnik u brata po ponad 10k km
https://photos.google.com/share/AF1QipN4IlPz_bVWcc_O75Oe3vXtRnvpanY63hL7kLNLILWL5gb9DrErW29w10eMtVGuYg?key=ZzlMV2tNd3hTT1U3Qy1qTVBYTHcwUGhRMF9wRDlR
Wszystko zostało wyczyszczone, łożysko jak i uszczelniacz wymieniony, silikon na pokrywy.
Z halli też było wszystko ok.

Ciekawe jak u mnie to będzie wyglądać, gdyż warunki, gdzie pracuję są bardzo ciężkie dla metali. Rdze mam nawet na złączkach od balansera. Jak odtworzę też pokaże zdjęcie.

bartek24m - Pon 05 Gru, 2016

chciałbym go zalać tylko trochę olejem, ale nie jak reszta do 1/3 ja myśle zalać tylko z 50 ml, chodzi o zabezpieczenie elementów przed korozją i częściowe odprowadzanie ciepła.
jaki olej polecacie ? 5W40 ?


czy jak zaleje tam z 50ml to coś pomoże w odprowadzaniu ciepła czy tylko zapaskudzi mi garaż ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group