To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS - może być?

przenikanie - Pon 12 Gru, 2016
Temat postu: BMS - może być?
Witam wszystkich i mam pytanie dotyczące dość taniego i popularnego BMSa.
Podobno kiedyś na forum rozgorzała dyskusja na temat jakości BMSów i niektóre odsądzono od czci i wiary. Nie bardzo mogę ją znaleźć.

Ten należy do BMSów 10s nie z 11, ale z 10 przewodami do sekcji.
Ze specyfikacji podanej przez producenta wynika, że w zasadzie jest super.

opis produktu (w dość swobodnym tłumaczeniu translatora google)
wymiary: 53*63 MM
zastosowanie: 36 V 10 komórek baterii litowo rady ochrony
Typ baterii: litowo tlenek kobaltu/manganu litowo/trójskładnikowych materiałów
pojedyncze ochrona przed przeładowaniem napięcie 4.25 V ± 0.05 V (4.20-4.35 V/0.05 V na uaktualnienie)
pojedyncze odzyskiwanie przeładowaniem napięcie: 4.10-4.00 V
pojedyncze nadmiernego rozładowania ochrona napięcie: 2.50 V ± 0.1 V (2.50-3.0 V/0.05 V na uaktualnienie)
pojedyncze odzyskiwania nadmiernego rozładowania napięcia: 2.80 V ± 0.1 V
ochrona pobór Prądu: ≤300UA
zwarcie prądu: 40A ± 3A
zabezpieczenie przed zwarciem czas: 500 MS
zabezpieczenie temperatury: 55/65/75 stopni
prąd rozładowania: 30A
maksymalna chwilowa prądu: 40A
pojedyncze zrównoważone napięcia: 4.19 V ± 0.02 V
pojedyncze wyważone prądu: ≤ 55MA
prąd ładowania: ≤10A

Co o nim sądzicie? Miał ktoś z nim jakieś dobre/niedobre doświadczenia?









Pavyan - Pon 12 Gru, 2016

Hmm... widziałeś producenta, który by pisał o swoich produktach inaczej? :grin:
O ile dobrze pamiętam, o tych BMS-ach na białej płytce pisano tutaj źle.
Nie wiem czy dokładnie o TYM modelu, ale właśnie o takich białych; także zwróciłem na nie uwagę (na ebay-u), ale później tutaj przeczytałem odstraszającą "recenzję".

deckardmst - Pon 12 Gru, 2016

A ktoś tu gdzieś pisał źle o tych BMSach z greentime, że po jakimś czasie uszkodzeniu ulegają rezystory (z przegrzania ? ). Przecież tyle konstrukcji na nich tu jest.
przenikanie - Pon 12 Gru, 2016

No cóż, każdy produkt ma prawo po jakiś czasie się popsuć, to tylko elektronika. Ale co innego masowo występujące problemy bo to zwyczajny, źle wykonany albo źle zaprojektowany bubel, a co innego jakieś sporadyczne problemy. Coś z tymi BMSami konkretnie jest nie tak? Błąd projektu? Niezgodność opisu z rzeczywistością? Czy też ten akurat model jest w porządku?
wibi - Pon 12 Gru, 2016

Jeśli dobrze pamiętam tamtą dyskusję to chodziło głównie o przeładowanie poszczególnych cel (i to potwierdza specyfikacja-4.2-4.3V) co nieco skraca żywotność baterii (szczególnie LiJon) jak i o napięcie odcięcia przy rozładowaniu z podobnym skutkiem jak wyżej.
przenikanie - Pon 12 Gru, 2016

wibi napisał/a:
Jeśli dobrze pamiętam tamtą dyskusję to chodziło głównie o przeładowanie poszczególnych cel (i to potwierdza specyfikacja-4.2-4.3V) co nieco skraca żywotność baterii (szczególnie LiJon) jak i o napięcie odcięcia przy rozładowaniu z podobnym skutkiem jak wyżej.


Istotnie minimalnie za dużo. Choć na przykład BMS w bateriach Gazelle ładuje do 4,1v i niby zwiększa to liczbę cykli ale za to nie ładuje do końca.
I to jedyny problem? A jak tu jest z balansowaniem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group