To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Bocian 5.7 kW - Spark Super Hadron 654 - SSH 654

sunman - Wto 23 Maj, 2017

Masz moze zdjecie jak przymocowales uszy tylniego amortyzatora?
Mam na mysli jeszcze jedno gdzie widac to z innej perspektywy , bo sklaniam sie do przerobienia swojego mocowania wlasnie w ten sposob.

Znasz moze twardosc swojej sprezyny? Wage , swoja plus rower. Byloby to pomocne , moja konstrukcja jest glownie inspirowana projektem Radassa , jak i Twoja tez widze. Czesci moto sa swoista alternatywa dla drogich rowerowych odpowiednikow.

Dlugas - Śro 24 Maj, 2017

sunman napisał/a:
Masz moze zdjecie jak przymocowales uszy tylniego amortyzatora?

Górne czy dolne?
Otrzymałeś PW ? Pytam bo tam chyba pisałem o wadze :)

sunman - Śro 24 Maj, 2017

jednwgo i drugiego :) i najlepiej ze srodka , mam zamiar wstawic dlugi amor. tylu bo geometrie mam obecnie "harlejowata" . Ps jesli masz gdzies tez jakies linki do kalkulatora dampera i podobne materialy przydadza sie i w twoim temacie dla potomnych. Obecnie trend glowny to czesci rowerowe a tu wciaz jest sporo wiedzy i rozwiazan do wypracowania.
ps. ta odebralem pw:)

Dlugas - Czw 25 Maj, 2017

Mam zdjęcia tylnego amorka.Sunman proszę bardzo :)
Oczywiście reszta prac ciągnie się bo jest problem wszystko zmieścić w środku. Ale może się zmieści ;)

Dlugas - Pią 09 Cze, 2017

Dzisiaj skończyłem montowanie aku w ramie. Obudowę na aku wykonałem z alu-ponieważ są to soft case 6s1p i muszą być solidnie zamocowane.Całość skręcona szpilkami M3 do ramy w ilości 10szt.
Jeszcze przyłączenie wszystkich aku do bms-a i najważniejszy etap będzie za mną :)
Oczywiście przewody do połączenia 5P mam już przygotowane.
Czujnik do silnika jeszcze nie dotarł więc cierpliwie czekam. Pcham inne prace nie związane z silnikiem-a pracy jest sporo.

Dlugas - Sob 10 Cze, 2017

Kilka postów wyżej zadałem pytanie:
Panowie, co będzie się działo jeśli podczas jazdy zostanie rozłączony obwód zasilania halli silnika w przypadku sterowania Sabvotonem? Czy dalej będzie jechał ale w trybie bez halli czy wyłączy silnik i zgłosi awarię? Zastanawiałem się jeszcze czy nie można by się wpiąć z wyłącznikiem bimetalicznym NC właśnie w układ zasilania halli. Akurat taki NC na 150st.C mam i pomyślałem sobie że jeśliby to działało to w taki sposób można by rozwiązać rozłączanie napędu bez wyjeżdżania z tym układem na zewnątrz silnika.
Takie proste, nie trzeba się martwić z wyprowadzaniem dodatkowych przewodów na potrzeby czujnika bimetalicznego tylko podpiąć pod zasilanie halli, jak czujnik rozłączy obwód zasilania halli to sterownik wyłączy się, zgłosi awarię i ....no właśnie, czy to ma prawo tak działać? :)

Dlugas - Śro 14 Cze, 2017

Przed chwilą zrobiłem niechcący zwarcie przy podłączaniu przewodów balansujących do aku. Zrobiłem wcześniej takie przewody by podłączenie konfiguracji 6S5P odbywało się przy pomocy złącz-przewodów przedłużających balansujące które to są przycięte od strony wtyczki a zostały same gniazdka. Więc 5 pojedynczych zestawów 6s połączonych jest równolegle i spina całe 6s5p w jedną całość. I takich zestawów jest kilka aż do 20S. Wszystkie te złącza polutowałem z tymi od bms-a i wyszła mi "instalacja" którą trzeba tylko wpiąć... więc jak już byłem przy wpinaniu od 6S-12S na ostatniej wtyczce machnąłem się i wpiąłem do sąsiedniego akumulatora od cel13-18 i strasznie się zaświeciła wtyczka którą szybko wyrywałem i czułem że jest gorąca i miękka jak plastelina. Zestaw wtyczek nieźle się "zhajcował " i nadawał się jedynie do wymiany, dwa przewody upaliły się w miejscu tuż za wtyczką od strony baterii.
Na szczęście nic więcej się nie stało, przewody balansujące skróciłem o te miejsca , przemierzyłem, wykonałem skrupulatne oględziny i wychodzi że jest ok.
Ale trochę się trząsłem - wystraszyło mnie to nieźle-a to tylko w gałęzi 24V na przewodzikach 24AWG więc co by było przy 80V 8AWG- strach pomyśleć.

Passat_EQ - Śro 14 Cze, 2017

Bocian 5.7kW -> https://forum.arbiter.pl/images/avatars/35943961256a2ccc4813ad.jpg

Spawarka 5.7kW -> http://pl.bossgoo.com/pro...r-45052615.html

Z tą różnicą ze bocian to by zrobił lepiej ;)

Tomek - Śro 14 Cze, 2017

Znam ten strach, też zrobiłem zwarcie u siebie przy wpinaniu bmsa ale wtyczki przeżyły i wszystko już 2 sezon śmiga a napięcie na celach po zwarciu równe z resztą a cele zimne i po balansowaniu zawsze równiutkie 83.6v więc i u ciebie powinno być ok :) Dużo "p" i cienkie przewody uratowały sytuancje :D
Dlugas - Śro 14 Cze, 2017

Passat_EQ napisał/a:

Z tą różnicą ze bocian to by zrobił lepiej ;)

No, pewno by odleciał w środku lata :lol:

Tomek napisał/a:
Dużo "p" i cienkie przewody uratowały sytuancje :D

Dobrze że nie upaliły się przy celach bo dwie noce zawaliłem by wszystkie akusy poukładać, zamocować mocowania i podłączyć przewody prądowe

Dlugas - Pon 26 Cze, 2017

Panowie, czy bezpiecznie dla silnika jeździć tylko z termistorem?
Termistor będzie podłączony do wskaźnika w którym można ustawić progi zadziałania 2 alarmów. Jeden alarm będzie odpowiadać za ograniczenie prądu dla silnika do powiedzmy 15-20A przy temperaturze 110st.C a drugi przy 150st.C odetnie pracę sterownika.
Zastanawiam się co będzie jak silnik osiągnie te 110st.C i zadziała ograniczenie prądowe. Czy przy 20A prądu z baterii będzie możliwe w ogóle osiągnięcie 150st.C na silniku... :?:
Może ten prąd podnieść trochę wyżej?

Tomek - Pon 26 Cze, 2017

Nie podnoś prądu tylko podnieś pierwszy próg do 120-130st bo do 110 w moment idzie rozgrzać. Chociaż ja mam alarm na 130st a rzadko kiedy zauważam i mi rozłącza bimetal 150st. 20A wydaje się być ok ale dla wyższego progu bo połowe zabawy będziesz na ograniczeniu jeździł :wink: Chyba, że tylko po płaskim i nie agresywnie, wtedy 110 będzie wystarczająco... Ogólnie lepiej jest dać 2-3xbimetal nc 125-150st. przy łączeniach uzwojeń i święto lasu nie ma opcji spalić silnika a tak zwsze będzie myśl czy zadziała czy może coś w chińskiej elektronice nie zadziała w końcu :roll:
kondzio927 - Pon 26 Cze, 2017

Dlugas napisał/a:
Panowie, czy bezpiecznie dla silnika jeździć tylko z termistorem?

...mój silnik woli jak jeździ zemną :razz: :wink:
...składaj tą furę bo nie mam z kim jeździć !

Dlugas - Wto 27 Cze, 2017

Cytat:

Nie podnoś prądu tylko podnieś pierwszy próg do 120-130st bo do 110 w moment idzie rozgrzać.

Pytanie tylko czy wytrzyma termistor bo graniczną temperaturę jaką podaje producent to 120st.C
kondzio927 napisał/a:
...mój silnik woli jak jeździ zemną :razz: :wink:
...składaj tą furę bo nie mam z kim jeździć !

Sam nie wiem czy przypadkiem nie chciałem napisać "z terminatorem" :lol:
Kondzio, dobra, jeszcze trochę i go uruchomię :)
Tymczasem skończyłem podłączanie sterowania i - wnętrzności skrzynki są podłączone ze wszystkim. Hamulce również założone, przewód hamulca tylnego przez skrzynkę przełożony, było ciasno ;) .
Muszę przyznać że jest tam w skrzynce tak mało miejsca że ciężko było już bardzo wszystko upchnąć...ale się udało :) Zresztą sami oceńcie :)
Tylko koło z silnikiem jeszcze nie do końca ogarnięte :sad:

Mobil - Wto 27 Cze, 2017

Niezłe masz to centrum sterowania od góry :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group