To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Nowy Projekt - Elektryczny Motocykl

pabblo_pl - Nie 22 Sty, 2017

barmal napisał/a:
Weź pod uwagę, że tranzystory są bardziej wrażliwe na zawyżone napięcie niż prąd. Przy 60V i 58,8 Zakładanego max. napięcia będziez miał przy w pełni naładowanym aku szpilki napięciowe podczas zdejmowania nogi z gazu....a tego one nie zniosą zbyt długo :-) Będzie popkorn :-)


To nie jest problemem to jest sterownik do testów i mogę dać wszystkie mostefy na 80 - 100V, żeby wytrzymały.
Tylko czy jest sens?

Co zyskam podnosząc napięcie silnikowi parametry w poście wyżej.

gienek333 - Nie 22 Sty, 2017

W przypadku tego silnika moc zwiększamy prądem, a nie napięciem i lepiej w niego puścić 400A (chwilowo) niż podnosić mu napięcie. Jego można rozkręcić nawet i 6000 na 24V, wystarczy zmniejszyć wzbudzanie. Jak go zasilasz z 24V i dasz na wzbudzanie 24V, to osiągnie kilkaset rpm, jak zmniejszysz wzbudzanie do 2V, to będzie się kręcił kilka tysięcy.
pabblo_pl - Nie 22 Sty, 2017

gienek333 napisał/a:
W przypadku tego silnika moc zwiększamy prądem, a nie napięciem i lepiej w niego puścić 400A (chwilowo) niż podnosić mu napięcie. Jego można rozkręcić nawet i 6000 na 24V, wystarczy zmniejszyć wzbudzanie. Jak go zasilasz z 24V i dasz na wzbudzanie 24V, to osiągnie kilkaset rpm, jak zmniejszysz wzbudzanie do 2V, to będzie się kręcił kilka tysięcy.


Tylko czy jest sens pchania 400A jak przy 48V osiągnę podobne właściwości przy 200A?
Dobrze rozumuję?

W tej chwili na M1 resistant mam ustawioną wartość 5A,
co daje 2.5-3.7V na wzbudzaniu najwyższa wartość na full przepustnicy.
Lecz nie wiem ile obrotów na silniku.

gienek333 - Nie 22 Sty, 2017

Nie do końca tak jest. Silnik ma duże szczotki (po dwie) i jest przystosowany do dużych prądów, natomiast napięcie zwiększa łuk elektryczny, który jest wrogiem komutatora (najsłabszy element silników szczotkowych).
pabblo_pl - Nie 22 Sty, 2017

gienek333 napisał/a:
Nie do końca tak jest. Silnik ma duże szczotki (po dwie) i jest przystosowany do dużych prądów, natomiast napięcie zwiększa łuk elektryczny, który jest wrogiem komutatora (najsłabszy element silników szczotkowych).


To już doczytałem dla tego zatrzymam się na max 11s czyli przewoltowanie nie będzie duże.
Z tego co czytałem max dwa razy wartość nominalna czyli u mnie max 48V.
11s = 46.2V więc może fabryczne mostefy wytrzymają, jak dotrze przesyłka to jutro sprawdzę.

Pytanie mam drugą baterię 6s18p na samsungach 29-E i ją chcę dać jako awaryjną z ograniczeniem mocy do 50 - 70 A byle dojechać do punktu Ładowania.

Czyli załączam z mode 1 na mode 2 (przełącznik 3 stopniowy) automatycznie odcinam główną baterię, na neutralu żaden stycznik nie podaje napięcia (obie baterie rozłączone).
Załączam mode2 zapina stycznik z rezerwowej baterii. Oba stycznik rozcinają na plusie.
Osobna ładowarka modelarska zamontowana na stałe do ładowania rezerwowej baterii.
Plus gniazdo do ładowania głównej baterii.
Czy tak może to funkcjonować?
Jakieś uwagi?

sirgregs - Sob 01 Kwi, 2017

I jak postępy w pracach przy konstrukcji motocykla?
Jeździ już o własnych siłach?
Jesteś w stanie podać podsumowanie kosztów do tej chwili?

pabblo_pl - Pią 21 Kwi, 2017

Jest kilka problemów do rozwiązania.
Pierwszy to montaż silnika i teraz najlepiej wzdłużnie ale jaką dobrać przekładnię kątową.
Przy montażu poprzecznym jest najprościej ale jest problem z rozłożeniem masy silnika.
Ogólnie mam przetestowany na sucho zespół napędowy.
Co do kosztów to koszt:
1. Motocykla w częściach 900 zł
2. Bateria a w zasadzie ogniwa plus koszyki ok. 1800
3. Silnik 4 kw sepex - 600
4. Sterownik sepex - 300
5. Jakieś drobiazgi typu miedź, kable itp. 200 zł
Pozostało piaskowanie plus malowanie ramy proszkowo 200 zł, ślusarz 300 - 400 i mamy motocykl jeżdżący.
Reszta kosztów to już dopieszczanie i detaling i liczę na to ok. 2000 zł plus rejestracja i opinia 1000 zł.

sirgregs - Pią 21 Kwi, 2017

Czyli na razie wydane 3800 złotych i motocykl nie jest niestety w stanie przejechać ani metra o własnych siłach.
Jak będziesz uruchamiał i robił testy daj znać, chętnie bym obejrzał jak sprzęcik działa.

pabblo_pl - Pią 21 Kwi, 2017

To się zgadza, ale trzeba pamiętać że do tej pory pogoda nie pozwalała na większe prace.
Od początku zakładałem że uruchomienie i pierwsze testy to ok. Lipca.

pabblo_pl - Nie 21 Maj, 2017

Poszukuję dobrego tokarza do dorobienia połączenia silnika z przekładnią i mocowania koła zębatego łańcucha do przekładni.
Może ktoś coś wie?
Objeździłem pół Łodzi i nikt nie chce się podjąć.

sirgregs - Nie 21 Maj, 2017

Nie wkładaj tam przekładni. Będziesz miał z tym same problemy.
Dawaj zębatkę zdawczą bezpośrednio na wale silnika. Aż taki długi masz ten silnik że będzie wystawał poza ramę motocykla?
Tokarz a do tego jeszcze dobry to w dzisiejszych czasach wielka rzadkość ...

pabblo_pl - Nie 21 Maj, 2017

Kupiłem przekładnie od quada, wszystko pracuje w oleju.
Muszę ją dać bo silnik wystaje 15cm z ramy i mam problem z wyważeniem.
A z przekładnią silnik idzie wzdłuż i wystaje z ramy 2 cm.
Znalazłem tokarza 100 km od Łodzi ale koszty są spore.

sirgregs - Nie 21 Maj, 2017

Z wyważeniem czego jest problem?
Co to jest 15cm w motocyklu. Dasz szerzej podnóżki i gotowe.
Zobacz ile silnik wystaje i to po obu stronach w GS1200 ;-)

pabblo_pl - Nie 21 Maj, 2017

Tylko jak to ładnie zabudować?
Poprzecznie jest wygodniej i prościej a do tego taniej..
Może masz rację, zrobić tak i uruchomić do testów.

pabblo_pl - Nie 21 Maj, 2017

Powoli przymierzam się do budowy baterii,
dziś mała próbka.
Połowa pracy za mną :)

Oczywiście jest to bateria do roweru elektrycznego do sterownika ok. 20A.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group