To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
Elektrotonus - Nie 01 Sty, 2017 Temat postu: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego Witam
Planuje założyc do swojej meridy hamulce tarczowe mechaniczne avid bb5 lub bb7.
Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik.
Mogę spróbowac użyć mikroswitcha lub kontraktonu z magnesem neodymowym.
Micoswitch - będzie przyklejony do obudowy dźwigni hamulca. W miejscu czarnej kropki mała dziurka na śrubkę, która zwalnia blaszkę przelącznika. Tylko w którym momencie najlepiej ustawić jego aktywację. W chwili zapoczątkowania ruchu dźwigni, zanim jeszcze klocki zaczną hamować o tarczę ? Czasem się jedzie z dłonią na hamulcu ale bez hamowania, zatem wtedy bym miał od razu wyłączany napęd. Drugą opcją jest takie ustawienie by czujnik aktywował się w momencie gdy klocki zaczną ocierać o tarczę. Trzeci pomysł to kontrakton i dwa małe magnesy z otworem na lince hamulca pomiędzy ramionami zacisku. Wtedy naciskając hamulec linka się skraca zbliżając magnesy do kontraktonu. Tu też można ustawić czułość reakcji na ruch linki ( początek naciskania klamki czy początek właściwego hamowania).
Jak macie u siebie ustawione te czujniki ?
Elektrotonus - Wto 03 Sty, 2017
Dzięki za odzew ! ;-(
zaur - Wto 03 Sty, 2017
W motocyklach te czujniki działają w zasadzie od tknięcia klamki. Minimalne tknięcie i już słychać klik mikroprzełącznika.
W rowerze ustaw tak aby zadziałał gdy skasujesz luz linki.
Elektrotonus - Wto 03 Sty, 2017
Właśnie cały czas kombinuje jak to wyregulować, gdyż czasem się jedzie lekko trzymając dłonie na klamce, jeszcze nie hamując. Niejako w gotowości
umbur - Wto 03 Sty, 2017
Myślę, że najlepiej zrobić to na kontaktronie z magnesem neodymowym. Pole zasięgu magnesu można łatwo dostosować dokładnie tam gdzie chcesz regulując tym samym moc hamulca.
zaur - Wto 03 Sty, 2017
To raczej zły nawyk. W hydraulikach zjechałbyś tarcze i klocki. Pierwsze co to prawidłowe ustawienie klamek względem dłoni aby można było niemal odruchowo chwycić klamkę bez zbędnego wyciągania, wyginania i czego tam jeszcze palców. Gdy klamka będzie prawidłowo ustawiona to nie będzie potrzeby trzymać palców na klamce w razie "w". Co też bywa nie wygodne.
Swoją drogą luz linki też powinien być jak najmniejszy. Niestety w Vbreakach jest to dość trudne.
Elektrotonus - Wto 03 Sty, 2017
Hamulce będą AVID BB7 - podobno najlepsze z mechanicznych tarczowych. Z magnesem jest kłopot z mocowaniu do klamkomanetki. Myślałem o montażu małego magnesu neodymowego z otworem, przez który przechodzi linka. Czujnik zaś kontrakton w pobliżu. Jak dojdą hamulce będę kombinował.
Anonymous - Śro 04 Sty, 2017 Temat postu: Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
Elektrotonus napisał/a: | Witam
...
Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik... |
Jeździłeś motorowerem, albo motocyklem? Masz tam wyłącznik silnika w klamkach? A ludzie od stulecia jeżdżą na takich i problemów nie mają
Dość często urywają się przewodziki w klamkach do elektryków i ludzie też jakoś jeżdżą
U mnie też już nie ma odcięcia i jakoś daje radę
Mam już od dawna taki nawyk, że jak hamuję, to puszczam, oddaję gaz.
Można kupić specjalny wyłącznik na linkę i po kłopocie, nie bawił bym się w wyłączniki na klamkach.
Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017 Temat postu: Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
zeeltom napisał/a: | Elektrotonus napisał/a: | Witam
...
Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik... |
Jeździłeś motorowerem, albo motocyklem? Masz tam wyłącznik silnika w klamkach? A ludzie od stulecia jeżdżą na takich i problemów nie mają
...
Można kupić specjalny wyłącznik na linkę i po kłopocie, nie bawił bym się w wyłączniki na klamkach. |
Nie jeździłem motorowerem ;-( Podobno te z czujnikiem na lince sa nie precyzyjne. Wiadmo, ze jak hamuje to odpuczczam gaz, mam prawo jazdy to wiem
Szymon645 - Śro 04 Sty, 2017
Ja też uważam taki wyłącznik za zbędny. Można jeździć bez tego
Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017
Chce używac e-abs/regen, stad ten czujnik.
JerzyZ - Śro 04 Sty, 2017 Temat postu: Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
Elektrotonus napisał/a: | Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem... | Istotna jest waga roweru razem z kierowcą - czyli różnica między wyścigówką a elektrykiem nie jest taka wielka
Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017
Sam ważę ok 90 kg. Stąd decyzja o przejściu na tarczowe hamulce.
umbur - Śro 04 Sty, 2017
Jeżeli masz problemy z przeróbką, to weź gotowe:
http://maxev.pl/p116,dzwi...-bestmotor.html
...dowiedz się tylko czy to NO, czy NC.
atomek1000 - Śro 04 Sty, 2017
Są plug & play. NO
|
|
|