To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego

Elektrotonus - Nie 01 Sty, 2017
Temat postu: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
Witam

Planuje założyc do swojej meridy hamulce tarczowe mechaniczne avid bb5 lub bb7.

Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik.

Mogę spróbowac użyć mikroswitcha lub kontraktonu z magnesem neodymowym.

Micoswitch - będzie przyklejony do obudowy dźwigni hamulca. W miejscu czarnej kropki mała dziurka na śrubkę, która zwalnia blaszkę przelącznika. Tylko w którym momencie najlepiej ustawić jego aktywację. W chwili zapoczątkowania ruchu dźwigni, zanim jeszcze klocki zaczną hamować o tarczę ? Czasem się jedzie z dłonią na hamulcu ale bez hamowania, zatem wtedy bym miał od razu wyłączany napęd. Drugą opcją jest takie ustawienie by czujnik aktywował się w momencie gdy klocki zaczną ocierać o tarczę. Trzeci pomysł to kontrakton i dwa małe magnesy z otworem na lince hamulca pomiędzy ramionami zacisku. Wtedy naciskając hamulec linka się skraca zbliżając magnesy do kontraktonu. Tu też można ustawić czułość reakcji na ruch linki ( początek naciskania klamki czy początek właściwego hamowania).






Jak macie u siebie ustawione te czujniki ?

Elektrotonus - Wto 03 Sty, 2017

Dzięki za odzew ! ;-(
zaur - Wto 03 Sty, 2017

W motocyklach te czujniki działają w zasadzie od tknięcia klamki. Minimalne tknięcie i już słychać klik mikroprzełącznika.
W rowerze ustaw tak aby zadziałał gdy skasujesz luz linki.

Elektrotonus - Wto 03 Sty, 2017

Właśnie cały czas kombinuje jak to wyregulować, gdyż czasem się jedzie lekko trzymając dłonie na klamce, jeszcze nie hamując. Niejako w gotowości ;-)
umbur - Wto 03 Sty, 2017

Myślę, że najlepiej zrobić to na kontaktronie z magnesem neodymowym. Pole zasięgu magnesu można łatwo dostosować dokładnie tam gdzie chcesz regulując tym samym moc hamulca.
zaur - Wto 03 Sty, 2017

To raczej zły nawyk. W hydraulikach zjechałbyś tarcze i klocki. Pierwsze co to prawidłowe ustawienie klamek względem dłoni aby można było niemal odruchowo chwycić klamkę bez zbędnego wyciągania, wyginania i czego tam jeszcze palców. Gdy klamka będzie prawidłowo ustawiona to nie będzie potrzeby trzymać palców na klamce w razie "w". Co też bywa nie wygodne.
Swoją drogą luz linki też powinien być jak najmniejszy. Niestety w Vbreakach jest to dość trudne.

Elektrotonus - Wto 03 Sty, 2017

Hamulce będą AVID BB7 - podobno najlepsze z mechanicznych tarczowych. Z magnesem jest kłopot z mocowaniu do klamkomanetki. Myślałem o montażu małego magnesu neodymowego z otworem, przez który przechodzi linka. Czujnik zaś kontrakton w pobliżu. Jak dojdą hamulce będę kombinował.


Anonymous - Śro 04 Sty, 2017
Temat postu: Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
Elektrotonus napisał/a:
Witam
...

Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik...


Jeździłeś motorowerem, albo motocyklem? Masz tam wyłącznik silnika w klamkach? A ludzie od stulecia jeżdżą na takich i problemów nie mają ;)
Dość często urywają się przewodziki w klamkach do elektryków i ludzie też jakoś jeżdżą ;)
U mnie też już nie ma odcięcia i jakoś daje radę :D
Mam już od dawna taki nawyk, że jak hamuję, to puszczam, oddaję gaz.
Można kupić specjalny wyłącznik na linkę i po kłopocie, nie bawił bym się w wyłączniki na klamkach.

Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017
Temat postu: Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
zeeltom napisał/a:
Elektrotonus napisał/a:
Witam
...

Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik...


Jeździłeś motorowerem, albo motocyklem? Masz tam wyłącznik silnika w klamkach? A ludzie od stulecia jeżdżą na takich i problemów nie mają ;)
...
Można kupić specjalny wyłącznik na linkę i po kłopocie, nie bawił bym się w wyłączniki na klamkach.


Nie jeździłem motorowerem ;-( Podobno te z czujnikiem na lince sa nie precyzyjne. Wiadmo, ze jak hamuje to odpuczczam gaz, mam prawo jazdy to wiem ;-)

Szymon645 - Śro 04 Sty, 2017

Ja też uważam taki wyłącznik za zbędny. Można jeździć bez tego
Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017

Chce używac e-abs/regen, stad ten czujnik.
JerzyZ - Śro 04 Sty, 2017
Temat postu: Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
Elektrotonus napisał/a:
Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem...
Istotna jest waga roweru razem z kierowcą - czyli różnica między wyścigówką a elektrykiem nie jest taka wielka :wink:
Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017

Sam ważę ok 90 kg. Stąd decyzja o przejściu na tarczowe hamulce.
umbur - Śro 04 Sty, 2017

Jeżeli masz problemy z przeróbką, to weź gotowe:
http://maxev.pl/p116,dzwi...-bestmotor.html

...dowiedz się tylko czy to NO, czy NC.

atomek1000 - Śro 04 Sty, 2017

Są plug & play. NO


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group