To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017
Te klamki są podobno beznadziejne jako klamki. Poza tym mam klamkomanetki Alivio, które są w bdb stanie. Jedna miałem poluzowaną po przewrotce roweru więc kupiłem nówkę sztukę.
umbur - Śro 04 Sty, 2017
Elektrotonus napisał/a: | Te klamki są podobno beznadziejne jako klamki. Poza tym mam klamkomanetki Alivio, które są w bdb stanie. Jedna miałem poluzowaną po przewrotce roweru więc kupiłem nówkę sztukę. |
Więc możesz się jeszcze posiłkować tym:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3040
Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017
Czytałem kiedyś ten temat. Kłopot w tym, że jak ja naciskam hamulec to ew magnes się odsuwa od kontraktonu. Zatem od stanu włączony przechodzi na wyłączony. By to zadziałało musi być odwrotnie. W mojej klamkomanetce jest idealna przestrzeń na ew czujnik typu zawsze rozwarty. Tak by naciśnięcie powodowało włączenie obwodu. Problem jest, że nie ma lub nie znalazłem bardzo małego switcha ale z blaszką. Drugim pomysłem jest wykręcenie śruby do regulacji położenie klamki i tam jakieś umiejscowienie wąskiego przełącznika krańcowego. Podobnego jaki się montuje w alarmach samochodowych przy otwieraniu np maski silnika. Tylko te samochodowe są dużo za duże ;-( Dlatego jak zainstaluje działający i hamujący system z BB7 to wtedy będę kombinował.
umbur - Czw 05 Sty, 2017
Elektrotonus napisał/a: | Czytałem kiedyś ten temat. Kłopot w tym, że jak ja naciskam hamulec to ew magnes się odsuwa od kontraktonu. Zatem od stanu włączony przechodzi na wyłączony. By to zadziałało musi być odwrotnie. W mojej klamkomanetce jest idealna przestrzeń na ew czujnik typu zawsze rozwarty. Tak by naciśnięcie powodowało włączenie obwodu. Problem jest, że nie ma lub nie znalazłem bardzo małego switcha ale z blaszką. Drugim pomysłem jest wykręcenie śruby do regulacji położenie klamki i tam jakieś umiejscowienie wąskiego przełącznika krańcowego. Podobnego jaki się montuje w alarmach samochodowych przy otwieraniu np maski silnika. Tylko te samochodowe są dużo za duże ;-( Dlatego jak zainstaluje działający i hamujący system z BB7 to wtedy będę kombinował. |
Musisz mieć NC. Jak magnes jest blisko, to go rozwiera. Naciskając na hamulec magnes się oddala i kontaktron zwiera. Musiałbyś coś z tego dobrać:
http://allegro.pl/listing...Kontaktron%20NC
Elektrotonus - Czw 05 Sty, 2017
Ja głupi myślałem, że nie ma takich kontraktonów, zatem wielkie dzięki coś dobiorę
http://allegro.pl/p12w-ko...6070091972.html
Kontaktron działa w konfiguracji NC
Konfiguracja NC jest najcześciej wykorzystywana w systemach zabezpieczeń elektronicznych!
styk / obwód zamknięty przy zbliżeniu magnesu do kontaktronu
Czy ja coś źle rozumiem, czy opis jest zły ?
Ja potrzebuje NC czyli normalnie zwarty, zatem przy zbliżeniu magnesu powinien prąd przestać płynąć. Otwarty to tam gdzie jest przerwa w obwodzie (np otwarty styk albo brak jakiegoś połączenia, nie płynie w otwartym prąd). Obwód zamknięty to taki w którym swobodnie płynie prąd.
http://warsztatelektroniki.pl/pliki/Obwod.pdf
KrzysiekEV - Czw 05 Sty, 2017
Można spróbować z hallem cyfrowym z silnika z dwoma magnesikami tak jak w manetce jest .
Jeden mniejszy magnesik do załączenia na stałe halotronu , a drugi ruchomy większy do rozłączania.
Bieguny magnesów tak żeby się odpychały.
Elektrotonus - Czw 05 Sty, 2017
Kupiłem ten czujnik.
http://allegro.pl/kontakt...6602313260.html
umbur - Czw 05 Sty, 2017
Elektrotonus napisał/a: | Ja głupi myślałem, że nie ma takich kontraktonów, zatem wielkie dzięki coś dobiorę
http://allegro.pl/p12w-ko...6070091972.html
Kontaktron działa w konfiguracji NC
Konfiguracja NC jest najcześciej wykorzystywana w systemach zabezpieczeń elektronicznych!
styk / obwód zamknięty przy zbliżeniu magnesu do kontaktronu
Czy ja coś źle rozumiem, czy opis jest zły ?
Ja potrzebuje NC czyli normalnie zwarty, zatem przy zbliżeniu magnesu powinien prąd przestać płynąć. Otwarty to tam gdzie jest przerwa w obwodzie (np otwarty styk albo brak jakiegoś połączenia, nie płynie w otwartym prąd). Obwód zamknięty to taki w którym swobodnie płynie prąd.
http://warsztatelektroniki.pl/pliki/Obwod.pdf |
No właśnie tak powinno być. Niestety sprzedawcy sami czasami nie wiedzą co mają. Musiałbyś zadzwonić po prostu i powiedzieć co potrzebujesz.
umbur - Czw 05 Sty, 2017
Bezpiecznie .
Elektrotonus - Czw 05 Sty, 2017
umbur napisał/a: | ...
No właśnie tak powinno być. Niestety sprzedawcy sami czasami nie wiedzą co mają. Musiałbyś zadzwonić po prostu i powiedzieć co potrzebujesz. |
Dzwoniłem, Pan wytłumaczył ale moją radę, że chyba źle opisał uznał, że nie mam racji. Mimo to plus dla Niego, że starał się pomóc. Dlatego bezpiecznie kupiłem pewny szklany kontrakton.
Elektrotonus - Wto 17 Sty, 2017
Mimo, że dpstalem kontrakton udało mi się zdobyć 2 szt takiego czujnika jak miał w ofercie maxev:
Czujnik hamowania do montażu na linkę
http://www.maxev.pl/p169,...u-na-linke.html
Niestety ale nie mam odp przejściówek tylko same złącze 3-pin. Można gdzieś dokupić brakujący element żeńską stronę ?
Przy okazji - schemat na stronie maxev wiele mówi, jednak jeśli nie kupię brakującego elementu muszę odciąć co jest i wydłużyć przewody. Może ktoś wie jak to przepikać multimetrem by sprawdzić gdzie są :
- Czerwony: zasilający ( + ) 4,5 - 6V
- Żółty: zasilający ( - )
- Niebieski: sygnał ( + ) 4,5V
umbur - Wto 17 Sty, 2017
Zwykle w czujnikach schemat jest taki sam.
https://www.google.pl/img...iact=mrc&uact=8
https://www.google.pl/img...iact=mrc&uact=8
|
|
|