To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego

Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017

Te klamki są podobno beznadziejne jako klamki. Poza tym mam klamkomanetki Alivio, które są w bdb stanie. Jedna miałem poluzowaną po przewrotce roweru więc kupiłem nówkę sztukę.
umbur - Śro 04 Sty, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Te klamki są podobno beznadziejne jako klamki. Poza tym mam klamkomanetki Alivio, które są w bdb stanie. Jedna miałem poluzowaną po przewrotce roweru więc kupiłem nówkę sztukę.

Więc możesz się jeszcze posiłkować tym:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3040

Elektrotonus - Śro 04 Sty, 2017

Czytałem kiedyś ten temat. Kłopot w tym, że jak ja naciskam hamulec to ew magnes się odsuwa od kontraktonu. Zatem od stanu włączony przechodzi na wyłączony. By to zadziałało musi być odwrotnie. W mojej klamkomanetce jest idealna przestrzeń na ew czujnik typu zawsze rozwarty. Tak by naciśnięcie powodowało włączenie obwodu. Problem jest, że nie ma lub nie znalazłem bardzo małego switcha ale z blaszką. Drugim pomysłem jest wykręcenie śruby do regulacji położenie klamki i tam jakieś umiejscowienie wąskiego przełącznika krańcowego. Podobnego jaki się montuje w alarmach samochodowych przy otwieraniu np maski silnika. Tylko te samochodowe są dużo za duże ;-( Dlatego jak zainstaluje działający i hamujący system z BB7 to wtedy będę kombinował.
umbur - Czw 05 Sty, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Czytałem kiedyś ten temat. Kłopot w tym, że jak ja naciskam hamulec to ew magnes się odsuwa od kontraktonu. Zatem od stanu włączony przechodzi na wyłączony. By to zadziałało musi być odwrotnie. W mojej klamkomanetce jest idealna przestrzeń na ew czujnik typu zawsze rozwarty. Tak by naciśnięcie powodowało włączenie obwodu. Problem jest, że nie ma lub nie znalazłem bardzo małego switcha ale z blaszką. Drugim pomysłem jest wykręcenie śruby do regulacji położenie klamki i tam jakieś umiejscowienie wąskiego przełącznika krańcowego. Podobnego jaki się montuje w alarmach samochodowych przy otwieraniu np maski silnika. Tylko te samochodowe są dużo za duże ;-( Dlatego jak zainstaluje działający i hamujący system z BB7 to wtedy będę kombinował.

Musisz mieć NC. Jak magnes jest blisko, to go rozwiera. Naciskając na hamulec magnes się oddala i kontaktron zwiera. Musiałbyś coś z tego dobrać:
http://allegro.pl/listing...Kontaktron%20NC

Elektrotonus - Czw 05 Sty, 2017

Ja głupi myślałem, że nie ma takich kontraktonów, zatem wielkie dzięki coś dobiorę ;-)

http://allegro.pl/p12w-ko...6070091972.html

Kontaktron działa w konfiguracji NC
Konfiguracja NC jest najcześciej wykorzystywana w systemach zabezpieczeń elektronicznych!
styk / obwód zamknięty przy zbliżeniu magnesu do kontaktronu



Czy ja coś źle rozumiem, czy opis jest zły ?

Ja potrzebuje NC czyli normalnie zwarty, zatem przy zbliżeniu magnesu powinien prąd przestać płynąć. Otwarty to tam gdzie jest przerwa w obwodzie (np otwarty styk albo brak jakiegoś połączenia, nie płynie w otwartym prąd). Obwód zamknięty to taki w którym swobodnie płynie prąd.

http://warsztatelektroniki.pl/pliki/Obwod.pdf

KrzysiekEV - Czw 05 Sty, 2017

Można spróbować z hallem cyfrowym z silnika z dwoma magnesikami tak jak w manetce jest .
Jeden mniejszy magnesik do załączenia na stałe halotronu , a drugi ruchomy większy do rozłączania.
Bieguny magnesów tak żeby się odpychały.

Elektrotonus - Czw 05 Sty, 2017

Kupiłem ten czujnik.

http://allegro.pl/kontakt...6602313260.html

umbur - Czw 05 Sty, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Ja głupi myślałem, że nie ma takich kontraktonów, zatem wielkie dzięki coś dobiorę ;-)

http://allegro.pl/p12w-ko...6070091972.html

Kontaktron działa w konfiguracji NC
Konfiguracja NC jest najcześciej wykorzystywana w systemach zabezpieczeń elektronicznych!
styk / obwód zamknięty przy zbliżeniu magnesu do kontaktronu



Czy ja coś źle rozumiem, czy opis jest zły ?

Ja potrzebuje NC czyli normalnie zwarty, zatem przy zbliżeniu magnesu powinien prąd przestać płynąć. Otwarty to tam gdzie jest przerwa w obwodzie (np otwarty styk albo brak jakiegoś połączenia, nie płynie w otwartym prąd). Obwód zamknięty to taki w którym swobodnie płynie prąd.

http://warsztatelektroniki.pl/pliki/Obwod.pdf

No właśnie tak powinno być. Niestety sprzedawcy sami czasami nie wiedzą co mają. Musiałbyś zadzwonić po prostu i powiedzieć co potrzebujesz.

umbur - Czw 05 Sty, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Kupiłem ten czujnik.

http://allegro.pl/kontakt...6602313260.html

Bezpiecznie :grin: .

Elektrotonus - Czw 05 Sty, 2017

umbur napisał/a:
...
No właśnie tak powinno być. Niestety sprzedawcy sami czasami nie wiedzą co mają. Musiałbyś zadzwonić po prostu i powiedzieć co potrzebujesz.


Dzwoniłem, Pan wytłumaczył ale moją radę, że chyba źle opisał uznał, że nie mam racji. Mimo to plus dla Niego, że starał się pomóc. Dlatego bezpiecznie kupiłem pewny szklany kontrakton.

Elektrotonus - Wto 17 Sty, 2017

Mimo, że dpstalem kontrakton udało mi się zdobyć 2 szt takiego czujnika jak miał w ofercie maxev:

Czujnik hamowania do montażu na linkę

http://www.maxev.pl/p169,...u-na-linke.html

Niestety ale nie mam odp przejściówek tylko same złącze 3-pin. Można gdzieś dokupić brakujący element żeńską stronę ?

Przy okazji - schemat na stronie maxev wiele mówi, jednak jeśli nie kupię brakującego elementu muszę odciąć co jest i wydłużyć przewody. Może ktoś wie jak to przepikać multimetrem by sprawdzić gdzie są :

- Czerwony: zasilający ( + ) 4,5 - 6V
- Żółty: zasilający ( - )
- Niebieski: sygnał ( + ) 4,5V










umbur - Wto 17 Sty, 2017

Zwykle w czujnikach schemat jest taki sam.
https://www.google.pl/img...iact=mrc&uact=8
https://www.google.pl/img...iact=mrc&uact=8



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group