To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - ENDURO projekt 2.0
Bujakoto - Nie 01 Sty, 2017 Temat postu: ENDURO projekt 2.0 Projekt ukończony.
Testy na dystansie 2500km zaliczone
Czas więc podsumować projekt fotkami:
Parametry w skrócie:
* Rama Enduro
* Bateria 20s 28p = 84V 95Ah (560 ogniw li-ion Sanyo 3400mAh)
* Silnik MXUS V3 3K Turbo 21x3
* Amor DNM USD-8s
* Damper DNM Burner RCP2 650lbs
* Sterownik Sabvoton 72150
* Hamulce Tektro Auriga E-Comp
* Opony szosowe 3.0 Kenda Flame 26'
* Ledy soczewkowe 6000lm przód
* Najszersze błotniki stosowane w Fat Bikach.
* Szerokie Felgi 60mm
* Obowiązkowe lusterko
* Cycle Analyst 3.1
Poniżej oryginalna treść z początku projektu:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nowy rok, nowe możliwości!
Czas odpalić projekt: Bujaviator 2.0 ....
Główne założenie projektu:
ZASIĘG: 300 km
Taaaaaa, trzeba tylko oszacować ilość ogniw........
Tomas - Nie 01 Sty, 2017
No to działamy
W założeniu trzeba ustalić jeszcze przy jakiej średniej prędkości te 300km.
Jakie ogniwa bierzesz pod uwagę ?
Dlugas - Pon 02 Sty, 2017
Bujakoto napisał/a: | Główne założenie projektu:
ZASIĘG: 300 km |
Jak tak dalej pójdzie to dojedziesz na jednym ładowaniu do Zakopanego albo przynajmniej do Żywca podładować akuski u Tasika i dalej w drogę!
Bujakoto - Śro 04 Sty, 2017
Jedziemy, jedziemy Tomas
Dziś byłem u Maniekroxa wstępnie oszacować jak to ugryźć........
Wstępna konfiguracja baterii to 20s20p (400 sztuk)
Na dniach rozeznam się w kwestii upchania tego do ramy, jest kilka koncepcji.
Hehehe, Dlugas do Żywca to za dwa lata, ale już za rok może dojadę do Ciebie do Częstochowy
tas - Śro 04 Sty, 2017
Ja na 20s14p robię 300km@33km/h, a Ciebie potrzeba 20s20p? Srogo
Bujakoto - Śro 04 Sty, 2017
tas napisał/a: | Ja na 20s14p robię 300km@33km/h, a Ciebie potrzeba 20s20p? Srogo |
Ooooo dzięki za cenną, praktyczną (nie teoretyczną) informację TAS
Chciałbym pomykać nieco szybciej, coś między 40km/h a 50km/h, to by byłoby do zniesienia
50km/h to już przy takiej konfiguracji baterii (ilości ogniw) nie ma opcji na taki dystan to jasne.
40km/h to troszkę za wolno, ale dystans osiągalny.
45km/h to chyba względnie realne, uwzględniając ruszanie z pomocą mięśni nóg i rozsądną stałą jazdą.
tas - Śro 04 Sty, 2017
Na 20s16p@51Ah wychodzi około 120km@55km/h - tyle mi ludkowie wykręcili na zlocie po torze na mojej electrze do odcięcia
Bujakoto - Śro 04 Sty, 2017
tas napisał/a: | Na 20s16p@51Ah wychodzi około 120km@55km/h - tyle mi ludkowie wykręcili na zlocie po torze na mojej electrze |
W takim razie prędkość przelotowa raczej będzie bliższa 40km/h + wspomaganie przy ruszaniu jak i względnie delikatna jazda aby uzyskać dystans 300km
Do zrobienia.
Na dniach obadam ramę, zobaczymy co da się tutaj wykombinować
Dzięki TAS za cenne info
Elektrotonus - Pią 06 Sty, 2017
Kibicuję projektowi Pewnie z racji doświadczeń i zdobytej wiedzy przy bujawiatorze jeden , wersja druga będzie dopracowana, przemyślana i modelowa.
Bujakoto - Nie 08 Sty, 2017
Dzięki Elektrotonus ;)
Jest rama, jest impreza.
Rama jest wysoka, mam na myśli gruba (otyła).
Wysokość użytkowa skrzynki to aż 28cm!
Ogniwa w pionie:
Czyli na upartego 4 rzędy ogniw w pionie?
64mm to wysokość gołego ogniwa, czyli zostaje 6mm na obie strony na blaszki, luty i zabezpieczenia.
4 rzędy x 7cm każdy = 28cm
To może się udać.
Ogniwa w poziomie
Szerokość skrzynki 110mm całości oraz miejsca użytkowego (czyli tej całej dziury) to aż 140mm a to za sprawą poszerzanej pokrywy
Czyli dwa rzędy ogniw obok siebie, o tak jak moja poprzednia bateria poniżej.
Do wciśnięcia 400 ogniw, to musi tutaj jakoś wejść!
Jakieś pomysły?
Dysponuje dokładnymi wymiarami boxa, nie wiem tylko jak się zabrać za liczenie, oszacowanie.
Help....
maniekrox - Nie 08 Sty, 2017
Podaj mi wszystkie wymiary na pw, rozrysuje to w programie i zobaczymy co da się zrobić
ap0f1s - Nie 08 Sty, 2017
Gdzie ty chcesz jeździć z taką ilością ogniw?Przy ponad 3kwh energii ciężko wyjeździć w jeden dzień wszystko. Plus taki, że będziesz mógł dawać dużo mocy w silnik przy 20p, a znając twój poprzedni temat na pewno tak będzie:D.
Teraz jaki silnik dać do takiej bestii, żeby dawał rade to wszystko przyjmować.
Bujakoto - Nie 08 Sty, 2017
ap0f1s napisał/a: | Gdzie ty chcesz jeździć z taką ilością ogniw?Przy ponad 3kwh energii ciężko wyjeździć w jeden dzień wszystko. Plus taki, że będziesz mógł dawać dużo mocy w silnik przy 20p, a znając twój poprzedni temat na pewno tak będzie:D.
Teraz jaki silnik dać do takiej bestii, żeby dawał rade to wszystko przyjmować. |
Ogniwa 3400mAh
20s20p tutaj będzie nieco ponad 5000Wh
Będzie MXUS v3 21x3 czyli innymi słowy 3T
Z poprzedniej wersji v2 21x3 byłem bardzo zadowolony.
Super przyspieszenie początkowe oraz ciągle fajne przyspieszenie aż do max prędkości.
Na baterii 14s (max napięcie 58V) silnik rozpędzał ebajka do 68km/h czyli dokładnie jak podaje TAS w przeliczniku 1,2km/h na każdy 1V
W tym sezonie zamierzam zrobić grubo ponad 10.000km.
Strasznie denerwował mnie fakt, że najczęstszą czynnością jaką robiłem jadąc ebajkiem (poza obsługą manetki i hamulca) było spoglądanie na watomierz! Każdy wyjazd to było szacowanie dystansu, lekki stres i ciągłe oszczędności baterii. Nie chce już tego robić. Chce się czuć naprawdę wolny. Chce jechać przed siebie ciesząc się jazdą nie myśląc kompletnie o baterii!
ap0f1s - Nie 08 Sty, 2017
Nie myślałeś przy takiej wadzę kupić QS v3 205?
Bujakoto - Nie 08 Sty, 2017
ap0f1s napisał/a: | Nie myślałeś przy takiej wadzę kupić QS v3 205? |
No pewnie że bym chciał
Podejrzewam za rok poleci już QS
Na chwilę obecną jednak wydatek na baterie przekroczy 6kzł i gdybym miał doliczyć jeszcze silnik QS za minimum 3500 zł (z wysyłką) to koszt budowy przekroczył by maksymalną górną granicę projektu na co w tym roku mnie nie stać.
Małymi kroczkami, do przodu.
No chyba, że można QS dostać gdzieś taniej?
Znalazłem tylko na alieexpress, chyba nie ma dystrybutora w EU.
|
|
|