To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - ENDURO projekt 2.0

Bujakoto - Nie 01 Sty, 2017
Temat postu: ENDURO projekt 2.0
Projekt ukończony.
Testy na dystansie 2500km zaliczone :)

Czas więc podsumować projekt fotkami:











Parametry w skrócie:
* Rama Enduro
* Bateria 20s 28p = 84V 95Ah (560 ogniw li-ion Sanyo 3400mAh)
* Silnik MXUS V3 3K Turbo 21x3
* Amor DNM USD-8s
* Damper DNM Burner RCP2 650lbs
* Sterownik Sabvoton 72150
* Hamulce Tektro Auriga E-Comp
* Opony szosowe 3.0 Kenda Flame 26'
* Ledy soczewkowe 6000lm przód
* Najszersze błotniki stosowane w Fat Bikach.
* Szerokie Felgi 60mm
* Obowiązkowe lusterko
* Cycle Analyst 3.1



Poniżej oryginalna treść z początku projektu:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --


Nowy rok, nowe możliwości!

Czas odpalić projekt: Bujaviator 2.0 ....

Główne założenie projektu:
ZASIĘG: 300 km


Taaaaaa, trzeba tylko oszacować ilość ogniw........

Tomas - Nie 01 Sty, 2017

No to działamy :mrgreen:

W założeniu trzeba ustalić jeszcze przy jakiej średniej prędkości te 300km.

Jakie ogniwa bierzesz pod uwagę ?

Dlugas - Pon 02 Sty, 2017

Bujakoto napisał/a:
Główne założenie projektu:
ZASIĘG: 300 km

Jak tak dalej pójdzie to dojedziesz na jednym ładowaniu do Zakopanego albo przynajmniej do Żywca podładować akuski u Tasika i dalej w drogę! ;)

Bujakoto - Śro 04 Sty, 2017

Jedziemy, jedziemy Tomas :)
Dziś byłem u Maniekroxa wstępnie oszacować jak to ugryźć........

Wstępna konfiguracja baterii to 20s20p (400 sztuk)
Na dniach rozeznam się w kwestii upchania tego do ramy, jest kilka koncepcji.

Hehehe, Dlugas do Żywca to za dwa lata, ale już za rok może dojadę do Ciebie do Częstochowy :)

tas - Śro 04 Sty, 2017

Ja na 20s14p robię 300km@33km/h, a Ciebie potrzeba 20s20p? Srogo :P
Bujakoto - Śro 04 Sty, 2017

tas napisał/a:
Ja na 20s14p robię 300km@33km/h, a Ciebie potrzeba 20s20p? Srogo :P


Ooooo dzięki za cenną, praktyczną (nie teoretyczną) informację TAS
Chciałbym pomykać nieco szybciej, coś między 40km/h a 50km/h, to by byłoby do zniesienia ;)

50km/h to już przy takiej konfiguracji baterii (ilości ogniw) nie ma opcji na taki dystan to jasne.
40km/h to troszkę za wolno, ale dystans osiągalny.

45km/h to chyba względnie realne, uwzględniając ruszanie z pomocą mięśni nóg i rozsądną stałą jazdą.

tas - Śro 04 Sty, 2017

Na 20s16p@51Ah wychodzi około 120km@55km/h - tyle mi ludkowie wykręcili na zlocie po torze na mojej electrze do odcięcia :)
Bujakoto - Śro 04 Sty, 2017

tas napisał/a:
Na 20s16p@51Ah wychodzi około 120km@55km/h - tyle mi ludkowie wykręcili na zlocie po torze na mojej electrze :)


W takim razie prędkość przelotowa raczej będzie bliższa 40km/h + wspomaganie przy ruszaniu jak i względnie delikatna jazda aby uzyskać dystans 300km :)
Do zrobienia.

Na dniach obadam ramę, zobaczymy co da się tutaj wykombinować :)

Dzięki TAS za cenne info

Elektrotonus - Pią 06 Sty, 2017

Kibicuję projektowi ;-) Pewnie z racji doświadczeń i zdobytej wiedzy przy bujawiatorze jeden , wersja druga będzie dopracowana, przemyślana i modelowa.
Bujakoto - Nie 08 Sty, 2017

Dzięki Elektrotonus ;)

Jest rama, jest impreza.



Rama jest wysoka, mam na myśli gruba (otyła).
Wysokość użytkowa skrzynki to aż 28cm!

Ogniwa w pionie:
Czyli na upartego 4 rzędy ogniw w pionie?
64mm to wysokość gołego ogniwa, czyli zostaje 6mm na obie strony na blaszki, luty i zabezpieczenia.
4 rzędy x 7cm każdy = 28cm

To może się udać.


Ogniwa w poziomie
Szerokość skrzynki 110mm całości oraz miejsca użytkowego (czyli tej całej dziury) to aż 140mm a to za sprawą poszerzanej pokrywy :)

Czyli dwa rzędy ogniw obok siebie, o tak jak moja poprzednia bateria poniżej.



Do wciśnięcia 400 ogniw, to musi tutaj jakoś wejść! :)

Jakieś pomysły?
Dysponuje dokładnymi wymiarami boxa, nie wiem tylko jak się zabrać za liczenie, oszacowanie.

Help....

maniekrox - Nie 08 Sty, 2017

Podaj mi wszystkie wymiary na pw, rozrysuje to w programie i zobaczymy co da się zrobić
ap0f1s - Nie 08 Sty, 2017

Gdzie ty chcesz jeździć z taką ilością ogniw?Przy ponad 3kwh energii ciężko wyjeździć w jeden dzień wszystko. Plus taki, że będziesz mógł dawać dużo mocy w silnik przy 20p, a znając twój poprzedni temat na pewno tak będzie:D.
Teraz jaki silnik dać do takiej bestii, żeby dawał rade to wszystko przyjmować.

Bujakoto - Nie 08 Sty, 2017

ap0f1s napisał/a:
Gdzie ty chcesz jeździć z taką ilością ogniw?Przy ponad 3kwh energii ciężko wyjeździć w jeden dzień wszystko. Plus taki, że będziesz mógł dawać dużo mocy w silnik przy 20p, a znając twój poprzedni temat na pewno tak będzie:D.
Teraz jaki silnik dać do takiej bestii, żeby dawał rade to wszystko przyjmować.


Ogniwa 3400mAh
20s20p tutaj będzie nieco ponad 5000Wh :)

Będzie MXUS v3 21x3 czyli innymi słowy 3T
Z poprzedniej wersji v2 21x3 byłem bardzo zadowolony.
Super przyspieszenie początkowe oraz ciągle fajne przyspieszenie aż do max prędkości.
Na baterii 14s (max napięcie 58V) silnik rozpędzał ebajka do 68km/h czyli dokładnie jak podaje TAS w przeliczniku 1,2km/h na każdy 1V :)

W tym sezonie zamierzam zrobić grubo ponad 10.000km.
Strasznie denerwował mnie fakt, że najczęstszą czynnością jaką robiłem jadąc ebajkiem (poza obsługą manetki i hamulca) było spoglądanie na watomierz! Każdy wyjazd to było szacowanie dystansu, lekki stres i ciągłe oszczędności baterii. Nie chce już tego robić. Chce się czuć naprawdę wolny. Chce jechać przed siebie ciesząc się jazdą nie myśląc kompletnie o baterii!

ap0f1s - Nie 08 Sty, 2017

Nie myślałeś przy takiej wadzę kupić QS v3 205?
Bujakoto - Nie 08 Sty, 2017

ap0f1s napisał/a:
Nie myślałeś przy takiej wadzę kupić QS v3 205?


No pewnie że bym chciał :)
Podejrzewam za rok poleci już QS :)

Na chwilę obecną jednak wydatek na baterie przekroczy 6kzł i gdybym miał doliczyć jeszcze silnik QS za minimum 3500 zł (z wysyłką) to koszt budowy przekroczył by maksymalną górną granicę projektu na co w tym roku mnie nie stać.

Małymi kroczkami, do przodu.

No chyba, że można QS dostać gdzieś taniej?
Znalazłem tylko na alieexpress, chyba nie ma dystrybutora w EU.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group