To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Elektryczna Univega RAM990

zaur - Wto 03 Sty, 2017

Nikt nie mówił, że są P&P. Ważne, że się da. To, że są to stare rozwiązania...hmmmm...dziś już nie ma w sprzedaży silników 80-100. Za to zauważam wzrastający trend ebików fabrycznych z middrivem. Osobiście uważam za niezgodne ze sztuką motoryzacyjną wkładać silniki w koła. Większa masa nieresorowana, ogromny efekt żyroskopowy, konieczny wydajny hamulec do zatrzymania takiej masy wirującej. Dlatego z uporem maniaka będę drążył mój projekt :)
Być może po błędach zmienię silnik, może zmienię przekładnię a może nawet posypie mi się wolnobieg w korbie. Ale to się da przerobić i zmienić. Zobaczymy jak będzie, dzięki za życzenia :)

sirgregs - Wto 03 Sty, 2017

zaur napisał/a:
Osobiście uważam za niezgodne ze sztuką motoryzacyjną wkładać silniki w koła. Większa masa nieresorowana, ogromny efekt żyroskopowy, konieczny wydajny hamulec
Mam dokładnie takie samo zdanie na temat hubów ... i zaraz wsiadam na dahona z hubem i jadę do roboty :-)
Totalna cisza, bezobsługowość, bezproblemowość i fun z turlania się z hubem w tylnym kole są jednak nie do przecenienia. A jest to mój trzeci hub i ileś tam napędów zewnętrznych zaliczone. Zestaw RC też mnie kusi ale w mountainboardzie albo w szybkiej bardzo małej hulajnodze. Chwilowo jest to dla mnie niestety zbyt droga fanaberia pchać się w komponenty RC.

Elektrotonus - Wto 03 Sty, 2017

https://www.youtube.com/watch?v=YoFWZE7l6Tw

Mini napęd ;-)

zaur - Wto 03 Sty, 2017

Ktoś wie jakie tranzystory siedzą w sterowniku GT 1500W?
dynamik - Wto 03 Sty, 2017

Osobiście uważam, że dobry mid drive , to wyższa szkoła jazdy niż hub, szczególnie jeśli myślimy o pojezdzie w kategoriach roweru. Jednak wg electricbike.com , wszystkie zalety mid drive (przynajmniej przy tradycyjnej przekładni łańcuchowej), kończa się gdzieś przy mocy 2800W. Powyżej tej mocy hub posiada wystarczającą moc i moment w każdych warunkach, że przekładnie przestają mieć znaczenie a wręcz są najsłabszym punktem konstrukcji rowerowej. Gorzej jak takiemu potworowi zabraknie energii w bateryjce i trzeba o pedałach wrócic do domu
atomek1000 - Wto 03 Sty, 2017

zaur napisał/a:
Ktoś wie jakie tranzystory siedzą w sterowniku GT 1500W?


irfb 4410

zaur - Wto 03 Sty, 2017

Jest ich 6 na fazę. Czy są one w stanie "oddać" więcej mocy niż cztery AOW480? Z prądu wynika, że AOW480 więcej puszczą, ale z rozproszenia mocy (czy jak to zwał) wynika, że mniej mocy niż 6 IRFB4410.
Jak to ogarnąć?

zaur - Pią 13 Sty, 2017

Trochę posłuchałem tutejszych opinii. Trochę przemyślałem. Znów mam co myśleć.
Z mida nie zrezygnuję. Z drugiej strony przekładnia dwustopniowa to za duże straty.
No i wymyśliłem. Chyba.
Jako napęd mid dam silnik hub. Było już parę projektów na endlessie.





Dalej będę mógł korzystać z przerzutek a znacznie uprości konstrukcję.
Wadą jest znaczna ingerencja w ramę.
Zastanawiam się nad inną ramę, którą kupiłem jakiś czas temu.



Chyba będzie lepsza niż rama Univega.
Jako silnik wykorzystam zamówionego Bionixa. Zasilanie 12s3p Li-po o łącznej pojemności 36Ah. Daje to 1500 Wh.

Sterownik zostaje na razie ten, który mam bez żadnych przeróbek. Daje max 30A. Dla Bionxa to będzie 1300W. Powinien wytrzymać. Musi.

Muszę tylko jakoś ogarnąć przebudowę ramy.
Chętnie wysłucham opinii i rad. Konstruktywnych oczywiście.

zaur - Wto 17 Sty, 2017

Nikt nie wypowie się na temat tego rozwiązania? Zalety, wady? Nic?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group