To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - GORDON

qaz33 - Śro 05 Kwi, 2017

Tu trzeba przyznac ze sabek odwalil naprawde niezla robote z szukaniem odpowiednich nastaw automatycznie. Jednak adapto ma swoje zalety jak chociazby mniejsze wymiary. Najlepiej byloby podlaczony silnik podpiac pod jakis drugi inny silnik sluzacy za pradnice i odzyskiwana moc odkladac na jakiejs grzalce. Potem zmieniac parametry w adapto odczytujac stosunek mocny dostarczonej do otrzymanej patrzac aby byl on jak najwiekszy (napewno powyzej 80%)
ap0f1s - Śro 05 Kwi, 2017

Pan Artur Ragulsky(Vektor) ma robić filmik o ustawieniach adaptto i o grzaniu. Napisał "soon" także może na dniach będzie. Zobaczymy
Eryk1000 - Śro 05 Kwi, 2017

Niech się pospieszy. Rok temu pisałem mu że grzeje się za bardzo ten biedny QS :P pozatym silnik dosyć dobrze sobie radzi z prądem max do 40A, powyżej temperata rośnie w zatrważającym tempie. Klucz do problemu grzania musi leżeć gdzieś głębiej.
Tomas - Śro 05 Kwi, 2017

Napiszcie mu ponaglenie ze polski odpowiednik forum endless czeka z niecierpliwością na instrukcje bo nowi potencjalni klienci nie wiedza czy kupować czy nie te adaptto :mrgreen: :mrgreen:
ap0f1s - Śro 05 Kwi, 2017

Wczoraj z erykiem1000 ustawiliśmy dokładnie takie same paramenty w obu bajkach. Tryb normal. To mój bajk przy 40a nie chciał jechać:D Rozpędzał sie strasznie powoli, a eryka jechał normalnie. Też dziwna sprawa. SPD smoot mam wysoki kolo 30k PWM rise limit 80. Pewnie coś pominęłam dlatego tak dziwnie jechało.
umbur - Śro 05 Kwi, 2017

Może to głupi pomysł, ale przeczytałem teraz wpis w innym wątku:
wookie napisał/a:
W adaptto jakos sobie z tym poradzili.
Tzn. tempomat utrzymuje stałą prędkość, a dodatkowo jest parametr którym reguluje się "miękkość" utrzymywanej prędkości. Jeśli jest stawione to zbyt "twardo" to może być czuć lekkie bardzo krótkie przyspieszenia. Za to wtedy masz zawsze idealnie utrzymaną ustawioną na tempomacie prędkość niezależnie od terenu, podjazdu, itd., co do pół km/h. Tylko po co... :)

...tempomat w FOC może powodować większe grzanie?

Tomas - Śro 05 Kwi, 2017

Nie nie tempomat to nie to
Passat_EQ - Śro 05 Kwi, 2017

A mam takie pytanie. Czy ktos sprawdzał adapto i sabka na innym silniku niż QS?
Tj czy na wszystkich slnikach adapto grzeje bardziej?

tas - Śro 05 Kwi, 2017

Czy na wszystkich nie wiem, ale na Mxusie był taki sam problem, ale po miesiącu zabawy w tajmingi sterownik został wymieniony.
Wszędzie ludkowie piszą, żeby mieszać w tajmingach ale nigdzie nie ma jak to optymalnie ustawić, a raczej jest, ile ludków tyle złotych ustawień.

ap0f1s - Śro 05 Kwi, 2017

Dokłądnie pisałem do Doctorbassa odpisał, że trzeba ustawić i będzie dobrze dał swoje filimki, artur z vektora napisał, że umieści filmik soon o kalibracji, oleg jeden z twórców adaptto nic nie odpisał, Alex następny dystrybutor mówi tak trzeba się bawić, nikt nic nie wie konkretnego.
atomek1000 - Czw 06 Kwi, 2017

Cytat:
rise limit 80.

Zmień to panie na 45. To też wpływa na robienie grzanki na silniku :P
No i reszte dobrze skalibruj. Na ruskim forum adaptto czytalem rok temu o robieniu nastaw z bajkiem poziomo aby było bez wpływu grawitacji czy cuś. Nie chce mi sie szukać ale chyba podpięty tam ten temat jest. Mi się nie chciało kombinować.
Ja na codzień jeżdżę 72v 60A i 140A w fazy i w tym sezonie jeszcze 100stopni na mxusie nie widziałem (bez ferro) a ciągle ponad 6dych na liczniku i przyspieszenia.
Acc w menu profili na '---'

Jakie masz zużycie wh/km?

ap0f1s - Czw 06 Kwi, 2017

Przejechałem 160km i wyjechałem aku do zera. Góra Żar, kocierz, płaskie drogi leśne, rzeka soła kamienie. Zużycie 21wh/km. Na płaskim to temp nie przekracza 90 stopni, ale gdy jedziesz pod góre która ma przez 4km stromy podjazd. W dodatku wtedy najbardziej chcesz poszaleć, wiec daje w palnik. Nie mówię, że silnik ma się nie grzać, ale nie tak szybko. Na razie przy sabku przejadę dwa razy szybciej w dodatku bez postoju pod taką górę. Jak będzie pogoda znowu pojadę na Żar i znowu protestuję, gdyż na prostej nie jestem w stanie tak zagrzać silnika. Zmienię także parametr rise limit 45.
Obecnie mam ustawione na normal 70 a z Alu i 170a z fazy.
Też jest to, że co kalibracja to inne wartości. Obecnie z ucha ustawiłem na razie tak:
Angle corr: -0,09
IND Tminig: 0558
PWR TIMING: +0,53

qaz33 - Czw 06 Kwi, 2017

Jeszcze taka sprawa co mozecie sprawdzic bo to typowy problem z silnikami BLDC z ktorymi pracuje to poprawne ustawienie hali. Przy silnikach one prawie nigdy nie sa rozstawione idealnie co 120 stopni elektrycznych dlatego dla kazdego silnika trzeba robic kalibracje i zaawansowane sterowniki tak wlasnie robia. Mozliwe ze roznice wynikaja wlasnie z tego ze sabek robi taka kalibracje a adapto nie. Przy sterowaniu trapezowym takie male roznice o pare stopni nie maja znaczenia ale dla FOC juz tak. To tez by moglo tlumaczyc dlaczego dla tych samych silnikow i adapto sa rozne rezultaty przy tych samych ustawieniach
atomek1000 - Czw 06 Kwi, 2017

Jeszcze to PWR TIMING: zmień na 1.4-1.5 w ramach testów.
ap0f1s - Czw 06 Kwi, 2017

Fajnie dzięki zmienię i zdam relacje. Obecnie mam tak:
Angle corr: -0,09stopinia
Angle corr2: +0,00
Ind Timing : 0558
PWR timing:+1,42
W kontroli trakcji mam:
rise limit 45
spd smooth 30k
Jak wygląda sprawa z z kv silnika adaptto pokazuje 9.9kv a silnik według producenta ma 9.03kv. Poprawiać to czy zostawić jak zrobiła to auto kalibracja?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group