To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Elektryczny cross yamaha

maciex93 - Czw 12 Sty, 2017
Temat postu: Elektryczny cross yamaha
Siema :)

Chodzi mi po głowie projekt elektrycznego crossa.
Jako baza cross yamaha bez bebechów.
Bateria w miejsce po silniku, sterownik w miejscu po baku lub pod kanapą.



Bateria 20-22S 16-20p z 18650
sterownik sabvoton 150A

Bardziej jara mnie moment niż prędkość okolice 65-70km/h będą dla mnie dobre. Przeznaczenie fun :)

Za jakim silnikiem się oglądać (hub) QS 205 V3 czy może mocniejszy? Docelowo chcę zalać olejem silnik.

Eryk1000 - Czw 12 Sty, 2017

Jeżeli to ma być DD to ładował bym do tego minimum QS 273.
maciex93 - Czw 12 Sty, 2017

Czyli celować w http://www.cnqsmotor.com/...0Motor/117.html
tas - Czw 12 Sty, 2017

Nie robi się takich pojazdów z silnikami w piaście.
Lepiej, taniej, mocniej i lżej wyjdzie Ci z centralnym silnikiem na stałej przekładni wzorem wszystkich innych dostępnych pojazdów.

wwojciech - Czw 12 Sty, 2017

Duża masa nieamortyzowana będzie tragiczna w terenie. Jeszcze na gładkim asfalcie spoko. Silnik który ostatnio odkrył tas wydaje się super ofertą http://www.revolt.org.il/...l/rv-160-short/
maciex93 - Czw 12 Sty, 2017

Wpadł mi w oko ten revolt ale mam przekonanie że będę się za bardzo dziobał z budową mida.
Nie powiem, cena, masa, moc wypada bardzo korzystnie.

tas - Pią 13 Sty, 2017

W moto musi być MID, innej rady nie ma.
Saku - Sob 14 Sty, 2017

Ja robie na bazie Falcona w takim stylu, ale wlasnie z silnikiem w piascie... zobaczymy :mrgreen:



http://supermotojunkie.co...rmoto-Very-CooL

IMPULS - Sob 14 Sty, 2017

Co innego rower czy zwykly motocykl, a co innego kros czy enduro. W tym drugim ważniejszy jest moment niż prędkosć, więc lepiej dać przelożenie pomiędzy silnikiem a kolem jezdnym niż mieć szybki motocykl z malym momentem. Szczególnie odczuwalne to będzie pod strome podjazdy albo w blocie. Dla akumulatora też jak będzie trzeba dawać maksymalny prąd.
pabblo_pl - Sob 14 Sty, 2017

Sporo filmików na Youtube, silnik centralny i odpowiednie przełożenia robią fajną robotę.
Sterownik curtis pod siedzisko, baterie w miejsce silnika razem z silnikiem elektrycznym.

maniekrox - Sob 14 Sty, 2017

Jeśli już przerabiać crossa to nie przesadzałbym z obniżaniem prędkości dla momentu. Oczywiście im więcej momentu tym lepiej, ale dla mnie bez sensu byłoby enduro/cross nie osiągający minimum 100 km/h. Tyle w terenie czasami wchodzi (na jakichś szutrach przykładowo).

Szkoda, że ciężko jest w przeróbce moto na elektryka zastosować normalnej skrzyni biegów. Odpadłyby problemy z momentem, tylko kilowaty dostarczać;)

pabblo_pl - Sob 14 Sty, 2017

Dla prędkości 100 km/h to dał bym min. 9kw silnik i curtisa min 275 A. A baterie 40P dla zmniejszenia zużycia ogniw i jakiegoś zasięgu.
Poczytaj moje boję temacie nowy projekt motocykl elektryczny w dziale dla początkujących.

wwojciech - Sob 14 Sty, 2017

Po co wyważać otwarte drzwi - podglądnij gotowce takie jak KTM FREERIDE E
11KW naminał
16KW max
Vmax 100km/h

lkuc18 - Pon 16 Sty, 2017

Jaka jest waga tego zestawu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group