To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Znalazłem stalowe tryby do przekładniówek używał ktoś ich?

glebor - Nie 15 Sty, 2017
Temat postu: Znalazłem stalowe tryby do przekładniówek używał ktoś ich?
Witam. Ponieważ tak podkręcam te tranzxy ojciec pakuje w nie kilowat, silnik przevoltowany z 24V na 48; po 30 tysiącach zaczyna lekko przepuszczać przekładnia. Wynik i tak jest REWELACYJNY, ale zastanawiam się, gdyż jeździłem przekładniówką 250W na stalowych trybach co prawda olejową wypełniną wewnątrz olejem, który z resztą wiecznie wyciekał :D , ale wracają do tematu śmigało to na 30A na 48V bez zająknięcia, spaliłem ją dopiero w cięższym terenie, jak koło się zaryło w piachu tak, ze nie było widać felgi a ja tyrałem na maxa na niskich obrotach. CIekawe jakby się sprawowały takie przekładniówki ze stalową przekładnią i porządnym smarem oregona (stałym) gdyby napchać go na maxa do środka przez otwory od tarczy:

https://pl.aliexpress.com/item/Diameter-38mm-36Teeths-Thickness-12mm-Electric-vehicle-steel-gear/32595742069.html?spm=2114.56010208.4.44.G7O8QP

jak komuś nie chce się zdejmować zegeró ze sworzni:
https://pl.aliexpress.com/item/Electric-vehicle-brushless-motor-metal-steel-gear-36Teeths-gear-608-bearing-one-way-clutch-assembly/32656960773.html?spm=2114.56010208.4.99.geN6xX

tutaj jeszcze są typowe przekładnie w normalnych cenach, gdyby ktoś narzekał na przekładniówkę:
https://pl.aliexpress.com/item/Diameter-38mm-36Teeths-Thickness-12mm-Electric-vehicle-nylon-gear/32597911321.html?spm=2114.56010208.4.1.zHCiaz

Jakby ktoś szukał przekładni, to różnią się one liczbą zębów i grubością. Słowo kluczowe na aliexpress to:
vehicle gear wystarczy policzyć i do słowa kluczowego dopisać ilosć zębów, które są w twojej przekładni i wyjdą odpowiednie wyniki wyszukiwania :)

Eryk1000 - Nie 15 Sty, 2017

Napchanie na maxa stałego smaru do przekładni spowodowała by znaczne straty w ruchu, energia szła by w ciepło przez niepotrzebne opory. Jeżeli na maxa to jedynie bardzo żadki olej. Co do zębatek metalowych to są ok ale przy przeciążeniu silnika zużyje się szybciej bierznia po której się toczą.
zaur - Pon 16 Sty, 2017

Smaru daje się tylko na zęby. Do tego musi być odpowiedni, żeby go nie rozrzuciło po obudowie. Musi pozostać na zębach przy wysokich obrotach. Przekładniowy do wysokich obrotów.
Za dużo smaru zablokuje przekładnię.
Oleju też nie leje się do oporu.

glebor - Pon 16 Sty, 2017

Smar zawsze stosowałem oregon GEAR, jest zalecany właśnie do głowic kos także obroty tam są bardoz wysokie 10000RPM, więc do silnika powinien być idealny, aczkolwiek właśnie zastanawiam się, że do stalowych trybów powinna być już bardziej kąpiel olejowa, chociaż przeguby samochodowe śmigają w tawocie po 300tys aż miło...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group