To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Obręcz motocyklowa 19 cali

tas - Czw 19 Sty, 2017

Tomas napisał/a:
wwojciech napisał/a:
przy obręczy rowerowej 26"/opona 2,125"
mam silnik 10-6, aku lipo 16s sterownik 45A i na 120% wykręca 52km/h. W tej konfiguracji masz max moc 3kW ze sterownika


To cos masz nie tak bo powinieneś jechać około 65km/h. Może masz silnik 9x7 a nie wiesz o tym ?


Zdecydowanie warto to pooglądać, 60km/h powinno być osiągane bez problemu.
Prędkość opisana jest raczej typowa dla 7x9 wolnobieżnego, być może tu jest problem.

SebaEVbig, no pojedziesz powiedzmy 75km/h na takim kole ale... aleee... na rowerze? 75? Customów się tak nie buduje (większość konstrukcji >5kw ma vbmax 65km/h), a tu na zwykłym rowerze... (głos rozsądku) :)

SebaEVbig - Czw 19 Sty, 2017

To lepszy by był Mxus v3 3K-Turbo 3000W 45H (16x4)? jaki moment obrotowy byłby max przy sterowniku 45A? 16s*4.2V=67.2V czyli prędkość max koło 60km/h, dobrze kminie? Będę zadowolony z przyspieszenia i prędkości jaką ten silnik oferuje? 67.2V*45A=3024W
Te 3kW to mało? jestem na etapie budowy skrzynki i już ją prawie skończyłem. Nie dam rady wcisnąć więcej ogniw.45A to max jaki mogę pobrać z baterii /16z7p/

SebaEVbig - Czw 19 Sty, 2017
Temat postu: moja skrzynka
Postępy w budowie
umbur - Czw 19 Sty, 2017

SebaEVbig napisał/a:
To lepszy by był Mxus v3 3K-Turbo 3000W 45H (16x4)? jaki moment obrotowy byłby max przy sterowniku 45A? 16s*4.2V=67.2V czyli prędkość max koło 60km/h, dobrze kminie? Będę zadowolony z przyspieszenia i prędkości jaką ten silnik oferuje? 67.2V*45A=3024W
Te 3kW to mało? jestem na etapie budowy skrzynki i już ją prawie skończyłem. Nie dam rady wcisnąć więcej ogniw.45A to max jaki mogę pobrać z baterii /16z7p/

Silnik Mxus 16x4 ma podobny przelicznik prędkości jak Nine Continent 10x6 czyli 1km/h na każdy 1V. Miałem oba, porównywałem. Dane dotyczą koła 26". Różnica polega na tym, że Mxus ma 125Nm, a NC 60Nm. Mxus się dużo mniej grzeje i dla tego kto jeździ po górach na pewno sprawdza się lepiej. Współczynnik między 26", a 19" to 0.73 co nam daje prędkość ok. 49km/h dla koła 19".

PS. Mam nadzieję, że ta rama Ci się nie rozpadnie :smile: .

SebaEVbig - Czw 19 Sty, 2017

A dla koła 21 cali jaki ten współczynnik? Bo ja mam koło 21 cali motocyklowe. Co z tą ramą nie tak?
umbur - Czw 19 Sty, 2017

SebaEVbig napisał/a:
A dla koła 21 cali jaki ten współczynnik? Bo ja mam koło 21 cali motocyklowe. Co z tą ramą nie tak?

Rachunek z proporcji:
26 100%
21 x
x=(21*100)/26
x=80.77
67km/h*0.81=54.27km/h
To mocny silnik, więc się przyłóż :wink: .

wwojciech - Czw 19 Sty, 2017

Nie można tak liczyć prędkości, były już posty o tym. Maran_hand podał linki. A w nich zdjęcie podpisane "Nirve na pedały opona 24 x 3.00 vs. Nirve elektryk koło motocyklowe 19 x 3.00 ". Obydwie opony 3" a 19" motocyklowa jest WIEKSZA niż 24 rowerowa...oczywiście chodzi o średnice zewnętrzną. Czyli nawet zakładając że Twoja opona będzie taka jak w owym poście to porównując według zestawienia http://www.bikecalc.com/wheel_size_math pojedzie tak samo szybko jak moja 26x2.15 (w przybliżeniu i pomijając opory które generuje motocyklowa). Sumarycznie wziałbym do tego najwolniejszego maxusa. Pod każdą góre wydrapiesz a przy 45A już fajnie będzie jeździł. Na takiej ramie szybszej/mocniejszej kostrukcji bym nie robił. A przy 45A sterownikach moment silnika przy takim samym nawoju będzie podobny dla mxusa i 9c z tym że 9c termicznie niewytrzyma.
maniekrox - Czw 19 Sty, 2017

Z tego co wiem to rozmiar kół rowerowych podaję się z oponą, a do 19" obręczy moto trzeba jeszcze DODAĆ oponę (czyli dla 3" opony jeszcze 6"). To tak plus minus.
umbur - Czw 19 Sty, 2017

wwojciech napisał/a:
Nie można tak liczyć prędkości, były już posty o tym. Maran_hand podał linki. A w nich zdjęcie podpisane "Nirve na pedały opona 24 x 3.00 vs. Nirve elektryk koło motocyklowe 19 x 3.00 ". Obydwie opony 3" a 19" motocyklowa jest WIEKSZA niż 24 rowerowa...oczywiście chodzi o średnice zewnętrzną. Czyli nawet zakładając że Twoja opona będzie taka jak w owym poście to porównując według zestawienia http://www.bikecalc.com/wheel_size_math pojedzie tak samo szybko jak moja 26x2.15 (w przybliżeniu i pomijając opory które generuje motocyklowa). Sumarycznie wziałbym do tego najwolniejszego maxusa. Pod każdą góre wydrapiesz a przy 45A już fajnie będzie jeździł. Na takiej ramie szybszej/mocniejszej kostrukcji bym nie robił. A przy 45A sterownikach moment silnika przy takim samym nawoju będzie podobny dla mxusa i 9c z tym że 9c termicznie niewytrzyma.

Dlatego właśnie piszę ok. Chodzi o sam przelicznik. Mam oponę o profilu 3.0, więc to jest mniej więcej dla 19x3.0. Chcesz robić pomiary z dokładnością do 1km/h? Gdzie byś chciał to mierzyć? Musiałbyś mieć idealnie wypoziomowaną drogę.
Oczywiście, że się bardziej grzeje, dlatego pisałem, że w góry niech weźmie Mxusa. Przerabiałem już to.

maniekrox napisał/a:
Z tego co wiem to rozmiar kół rowerowych podaję się z oponą, a do 19" obręczy moto trzeba jeszcze DODAĆ oponę (czyli dla 3" opony jeszcze 6"). To tak plus minus.

Dla 26 do 19 jest taki sam przelicznik jak dla 26+3 do 19+3, a dane może sobie sam teraz podstawić w zależności od tego co chce wziąć :wink: .

maran_hand - Czw 19 Sty, 2017
Temat postu: Re: moja skrzynka
SebaEVbig napisał/a:
Postępy w budowie


Skrzynka pancerna ale np. haki? Jak włożysz w nie ciężkie koła moto, mxusa i wpakujesz za dużo mocy + regen ..stracisz haki, razem z kołem i silnikiem. Odsyłam do wątku Bujakoto, przerobił ten temat i dokładnie go opisał. Co do reszty ramy powinno być ok ale tego nie wiesz jak nie sprawdzisz. A jeśli okaże się że rama nigdy nie była przewidziana pod taki silnik to protetyk dużo kosztuje ;)
Tak naprawdę, oczywiście w mojej subiektywnej ocenie wkładanie dużej mocy w zwykłe ramy to później pasmo nieskończonej ilości problemów ciężkich do rozwiązania. Pogadaj z kolegą Bujakoto zdaje mi się że też kiedyś miał takie same zdanie jak Ty, teraz je zmienił. A dzięki temu że nie wstydził się swoich wpadek i dokładnie je opisał Ty możesz pewnych błędów uniknąć.
Zacznij od ramy przeznaczonej pod e-bike, na pewno tego nie pożałujesz :)

toft - Czw 19 Sty, 2017

Te ramy lubiły pękać...:(. Skoro wyciąłeś (tak mi się wydaje) górną płaską rurkę od ramy do rurki podsiodłowej to wspawaj jeszcze w tej nowej puszcze od góry paru centymetrowej szerokości blachę w poprzek przy rurce podsiodłowej... CO prawda może to utrudnić włożenie aku ale znacznie wzmocni to miejsce i może zapobiegnie gwałtownemu pęknięciu... NA wszelki wypadek skrzynkę przyśrubowałbym śrubą do głównej rury ramy...
CO do silnika. Przyspieszenia będą na 16s okej w wersji wolnoobrotowej ale wrażenia będą krótkie... Taki silnik ma największego kopa z "dołu" później w miarę zbliżania się do nominalnych obrotów wrażenie przspieszenia szybko słabnie... Im bardziej szybko obrotowy silnik tym że tak to uproszczę wrażenie takie będzie miejsze... Sekundy sekundami prędkości prędkościami ale to właśnie odczucia będą grały główną rolę...
Teraz skoro sterownik jest do 45A to po co koło moto? Koło moto jest dobre jak ktoś waży 100+ lub grzmoci w terenie.... lub jedno i drugie co może być problematyczne przy tym alu...
Swoją drogą wracając do ramy przy takiej stosunkowo niewielkiej baterii i takiej ramie lepiej było albo cały przód zrobić od nowa np ze stali albo (niewielka bateria dwa razy 14cmna16cmna 7) można było podzielić baterię na dwa pakiety po 8 i przymocoać po bokach główki ramy co przy niewielkich gabarytach byłoby lepszym imho rozwiązaniem.
No ale teraz to po ptokach...

Sory jeśli offtop ale nie mogłem się powstrzymać....
Pozdrawiam:).

SebaEVbig - Czw 19 Sty, 2017

Tak. Odciąłem górną rurkę. I tą rurkę zastąpiłem skrzynką. A skrzynka będzie przyspawana do ramy z jednej i drugiej strony i do tej rurki gdzie wkłada się sztyce. Skrzynka jest z grubszej blachy niż ta rurka co odciąłem więc sztywność będzie zachowana tak przynajmniej mi się wydaje. Dziękuję za pomoc każda sugestia na wagę złota.

To z jakiego silnika będę najbardziej zadowolony? W sumie to zależy mi żeby te 60 na godzinę pojechał.

SebaEVbig - Czw 19 Sty, 2017

No i co z hakami? W jaki sposób mogę wzmocnić je by dały radę?
maran_hand - Pią 20 Sty, 2017

W myśl zasady: im grubszy "torque" tym skuteczniejszy ale i niestety bardziej paskudny

http://forum.arbiter.pl/v...r=asc&start=345

SebaEVbig - Pią 20 Sty, 2017

Mam drugą taką samą ramę i mógłbym odciąć od niej haki i przyspawać je tak aby było to razem dwa razy grubsze. Co myślicie o tym?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group