To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Łączenie 2 typów akumulatorów w jednym pakiecie?
gienek333 - Pią 27 Sty, 2017
To jest dobre rozwiązanie, ale dla Ni-Cd, albo Ni-Mh. Li-ion-y mają taką ciekawą (z mojego punktu widzenia bardzo fajną) cechę, że ładuje się je do określonego napięcia i podobnie rozładowuje .
Passat_EQ - Pią 27 Sty, 2017
gienek333 napisał/a: | To jest dobre rozwiązanie, ale dla Ni-Cd, albo Ni-Mh. Li-ion-y mają taką ciekawą (z mojego punktu widzenia bardzo fajną) cechę, że ładuje się je do określonego napięcia i podobnie rozładowuje . |
Że tak zapuszcze staropolszczyzną: "A co ma piernik do wiatraka" ?
WojtekErnest - Pią 27 Sty, 2017
Passat_EQ napisał/a: |
To teraz napisze najprosciej jak potrafie.
Robimy aku z wysokopradowych i drugi z niskoprądowych.
Ten niskoprądowy łączymy poprzez diode z wysokoprądowym. Jesli aku jest 12s to spadek pod obciązeniem mniejszy niż 1V na diodzie schottky'ego nie bedzie stanowił problemu.
|
Brniesz...
Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy.
Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??
No bo oba pakiety mają być ładowane i rozładowywane.
Passat_EQ - Pią 27 Sty, 2017
WojtekErnest napisał/a: | Passat_EQ napisał/a: |
To teraz napisze najprosciej jak potrafie.
Robimy aku z wysokopradowych i drugi z niskoprądowych.
Ten niskoprądowy łączymy poprzez diode z wysokoprądowym. Jesli aku jest 12s to spadek pod obciązeniem mniejszy niż 1V na diodzie schottky'ego nie bedzie stanowił problemu.
|
Brniesz...
Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy.
Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ??
No bo oba pakiety mają być ładowane i rozładowywane. |
Moze ktos to koledze wytłumaczyc, bo ja opadam ?
Spróbuje ostatni raz.
Cytat: | Pakiet 1 silniejszy -> dioda -> Pakiet 2 słabszy. |
Jesli juz to napisałem ze dioda w kierunku przewodzenia dla pakietu słabszego zeby nie wracały do niego prady od wysokoprądowego. Ale na upartego mozna dac diody na obu pakietach, tylko dojdą kolejne straty.
Cytat: | Przypominam : Dioda działa jednokierunkowo |
Dioda nie działa jednokierunkowo, tylko moze zostac spolaryzowana w kierunku zaporowym,albo w strone przewodzenia.
Cytat: | czyli proste pytanie : z której strony obu pakietów będzie sterownik czyli WYJSCIE zasilania a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ?? |
"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.
Cytat: | a gdzie ładowarka czyli WEJŚCIE zasilania ?? |
"WEJŚCIE" tam gdzie BMSy mają "wejscie"
Oba pakiety równolegle połączone do sterownika z tym, że jeden za pośrednictwem diody schottky'ego np. 60A 100V za 12zł, na ktorej odłozy sie przy 50A 47W.
Passat_EQ - Pią 27 Sty, 2017
Nie mam warunków, stad masz wykonaną w paincie wersje obrazkową to wyjaśni wiecej.
WojtekErnest - Pią 27 Sty, 2017
Passat_EQ napisał/a: |
"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.
|
'Gratuluję' pomysłu, proponuję byś to jeszcze raz przemyślał. Narysuj sobie PEŁNY schemat i wtedy zauważysz problem...
Powtarzam, dioda działa jednokierunkowo co dla każdego elektronika jest jasne..
Passat_EQ - Sob 28 Sty, 2017
WojtekErnest napisał/a: | Passat_EQ napisał/a: |
"wyjście" bedzie tam gdzie BMS jednego i drugiego pakietu ma "wyjscie". Z tym że na jednym wyjsciu (tego "słabszego") bedzie diodal.
|
'Gratuluję' pomysłu, proponuję byś to jeszcze raz przemyślał. Narysuj sobie PEŁNY schemat i wtedy zauważysz problem...
Powtarzam, dioda działa jednokierunkowo co dla każdego elektronika jest jasne.. |
Skoro widzisz problem to go wytłumacz. Moim zdaniem to bedzie działac.
Mechano - Nie 29 Sty, 2017
47W ciepła w skrzynce System grzania lepszy jak w Tesli, tylko chłodzenia brak.
Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017
tas napisał/a: | Połączyłem sobie na warsztacie 2 ogniwa, VTC5 + Sanyo BL, czyli dokładnie te, które autor chce połączyć. Oba naładowane do 3.6V.
Obciążenie ich w sumie prądem 10A powoduje, że z ogniwa niskoprądowego idzie:
Po 5 sek: 5.7A, a wysokoprądowego 4A.
Po 60 sek: 6A vs 3.72A
Po 120sek: 6.5A vs 3.2A
|
Włąsnie powrociłęm do tego posta i mam pytaniew. Z Twojego testu wyszło ze prąd dla słabszego ogniwa rósł z czasem, natomiast wysokoprądowe (mocne) z czasem obciązane była słabiej. To błąd w poscie czy tak faktycznie wyszło ?
Z rezystancji wewnętrznej oceniłbym ze to wysokoprądowe z czasem obciązane było bardziej.
Jak było ?
Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017
Mechano napisał/a: | 47W ciepła w skrzynce System grzania lepszy jak w Tesli, tylko chłodzenia brak. |
Jesli ze "słąbszej" baterii uda Ci sie za pomocą jakiegos "cywilnego" sterownika w "cywilnej" konstrukcji wyciągnąc 50A (plus dodatkowe 60 z drugiego pakietu ) to tak bedzie.
Realnie przy sterowniku 25A bedzie to około 12A dla słabego pakietu czyli 6-10w.
tas - Nie 29 Sty, 2017
Passat_EQ, dokładnie tak mi wyszło, niezależnie jak amperomierz wepnę, nawet kamerka termo potwierdzała mi wysoką temp słabszego ogniwa
maniekrox - Nie 29 Sty, 2017
Po dłuższym czasie ogniwo wysokopradowe zużyje swoje mAh, więc mu spada napięcie w porównaniu do wysokopojemnosciowego ogniwa, dlatego z tego drugiego leci wyższy prąd. Natomiast pierwsza faza mnie dziwi.
Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017
tutaj chyba istotniejszy jest wykres napiecia w funkcji rozladowania. Ogniwo ktore ma chocby troche wieksze napiecie bierze wszystko na klate. Sadze ze mniejsze znaczenie ma tu liczbowa wartosc pojemnosci czy Rw.
JerzyZ - Nie 29 Sty, 2017
Szczytem szczęścia byłoby znalezienie (opracowanie?) narzędzia matematycznego, które wyliczałoby charakterystyki połączonych ogniw na podstawie danych wejściowych w postaci takich samych charakterystyk elementów składowych.
W XXI wieku nie wydaje mi się to nieprawdopodobne.
tas - Nie 29 Sty, 2017
Passat_EQ, A w teście Szymon645 wyszło odwrotnie i to wysoko prądowe ogniwo było przeciążone i brało cały amperaż na siebie.
Trochę to zaskakujące i wymagające dodatkowych eksperymentów.
|
|
|