To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Inne pojazdy, mechanika pojazdów - mocowanie wahacza do ramy z zabudowanym w nim suportem
Przemek - Sob 28 Sty, 2017 Temat postu: mocowanie wahacza do ramy z zabudowanym w nim suportem Witam szanowne grono, z uwagi iż postanowiłem na nowy sezon popełnić nową ramę tak co by całą elektronikę i baterię opchnąć w puszce żeby wkoncu niewystawala żadna kabelkologia chciałbym "pożenić" support z wahaczem, czy ktoś z was zrobił taki "zestaw" chciałbym aby support był montowany na jednej osi z wahaczem i za pomocą jednych "uszu" byl mocowany do ramy, trochę przemyślałem ale jakoś za bardzo niewiem jak sie do tego zabrać macie, może jakies fotki albo rysunek techniczny co by nie błądzić i zrobić bez większych wpadek
z góry dziękuję za pomoc
Yin - Sob 28 Sty, 2017
Dokładnie tak mam w mad maxie. Edit - fotki:
https://images84.fotosik.pl/323/7a760c17c7c146c2.jpg
https://images81.fotosik.pl/324/8386006950c77dda.jpg
https://images82.fotosik.pl/323/f721324eb8a9189d.jpg
https://images81.fotosik.pl/324/d04ffe312adc7797.jpg
https://images82.fotosik.pl/323/13ec4e6e94ce530f.jpg
https://images84.fotosik.pl/323/282e55b048f64344.jpg
Suport jest zbudowany tak że mufa suportu jest osadzona w stalowej tulei zaciskowej co pozwala na przesuwanie suportu lewo- prawo w celu ustawienia linii łańcucha. Jak byś robił podobnie to daj po 2 tuleje na śruby zaciskowe na stronę bo przy suporcie od fata robi się spora dźwignia.
Przemek - Nie 29 Sty, 2017
dzięki za zdjęcia, dają do myślenia dlatego że w mojej głowie zrodziło się coś całkiem innego
na szybko nakreśliłem schemat poglądowy niewiem czy będzie czytelny ale dałem z siebie wszystko
edit
i widzę ze już jest kolizja dlatego że po zamontowaniu łożysk i przyspawaniu łapy ramy do suportu łożyska będą niewymienialne ehh
Yin - Nie 29 Sty, 2017
Wewnętrzny wspornik jest niepotrzebny - szeroka mufa z łożyskami i grube ścianki mocowania wahacza robią robotę.
Przemek - Nie 29 Sty, 2017
no zgadza sie, ale pozostanie problem niewymiennych łożysk, upale dzisiaj popołudniu jakiś support ze starej ramy i pomierzę co i jak, ale na prędce zęby bylo dojście do łożysk to pozostaje jedynie środkowy wspornik jakiś extra mocny i maksymalnie szeroki
Yin - Nie 29 Sty, 2017
Jak do mnie wpadniesz to dostaniesz suport alu Co do wymiany łożysk - potrzebujesz 2 łożysk maszynowych o wewnętrznym fi 10-12mm i rury o ściance 3-4mm o fi trochę mniejszym niż wymiar łożysk jakie chcesz zastosować. Podtaczasz z obu stron rurę tak by łożyska dało się wprasować a reszta ścianki nie podtoczonej trzyma je w mufie. Kiedy chcesz je wymienić po prostu demontujesz wahacz usuwając trzymającą go śrubę i wybijasz stare łożyska a potem wciskasz nowe.
Przemek - Nie 29 Sty, 2017
no niestety plan się sypnął, już jestem w domu ' rodzinka nie mogła się doczekać leniuchowania'
wrzucę coś na ruszt i idę coś podłubać, mam nadzieją ze posiedzenie będzie owocne i będę miał co pokazać w tej raczej niełatwym secie do offroadu
Yin - Nie 29 Sty, 2017
Jak by co to wpadnij w tygodniu, haki i support będą czekać
Przemek - Nie 29 Sty, 2017
support gotowy wyszedł pancerny ścianka 5mm tak że jestem o niego spokojny na pewno nie ulegnie zniszczeniu nawet na największej hopie, następnym nurtującym mnie zagadnieniem to kwestia łożysk skłaniał bym sie ku igłowym z uwagi na ich"niski profil" ale nie stosowałem ich nigdy do łożyskowania wahacza i niewiem czy się sprawdzą tym bardziej ze musiał bym zastosować takie o szerokości 1 cm max co by zostawić około 5cm miejsca na element / łapę łączącą support z ramą
jakieś sugestie?
Pavyan - Nie 29 Sty, 2017
Sugestia, która myślę oszczędzi Ci kłopotów - najlepiej dobierz gotowe łożyska kulkowe maszynowe szczelne, a ja osobiście dałbym tylko te z tworzywowym uszczelnieniem (zdaje się RR, bo ZZ to osłony metalowe, nie zapewniające wystarczającej szczelności). Ewentualnie mogą być jednostronne R.
Piasek i temu podobny syf się nie przeciśnie - a w tym miejscu błota jest zawsze dużo.
Jeśli bardzo zależy Ci na małej grubości samego łożyska (dużym otworze), pewnie można dobrać w katalogach - są i takie ze stosunkowo małymi kulkami i dość cienkimi pierścieniami.
Coś tego typu:
Przemek - Nie 29 Sty, 2017
no własnie przeglądam katalog i niestety igłowe odpada, pierwsze co to szerokość, interesujące mnie wymiary zaczynają sie od 20mm a druga sprawa to niestety nie są szczelne, będę musiał iść w kółkowe rs tylko że średnica takiego łożyska zaczyna się od 75mm przy 45mm środka a to już robi sie "krowa" ale z drugiej strony miejsca mam sporo, ehh będę musiał sie z tym przespać, chyba ze iść w tuleje ślizgowe samosmarujące praca wahacza jest niewielka więc tuleja powinna się sprawdzić - chyba
Pavyan - Nie 29 Sty, 2017
O, przepraszam - dawno łożysk nie szukałem - to chyba jest właśnie oznaczenie 2RS lub RS
Przemek - Nie 29 Sty, 2017
Pavyan napisał/a: | O, przepraszam - dawno łożysk nie szukałem - to chyba jest właśnie oznaczenie 2RS lub RS |
e.. literówka ważne że wiadomo w którym "kościele dzwoni"
właśnie chce to zrealizować inaczej można powiedzieć że ty nasz support stały a łożyskujesz go go dopiero na łapach ramy ja chce to zrealizować już na supporce
edit
są łożyska igiełkowe 2rs na przykład tu
tylko trochę za szerokie
Pavyan - Nie 29 Sty, 2017
Tak na szybko spojrzałem, np. SKF robi 45x58 2RS, szerokość jednak tylko 7mm (61809-2RS1).
Jest też 45x68 2RS, szerokość 12mm (61909-2RS1)
Te węższe mają mniejszą nośność (bo malutkie kuleczki), ale do roweru?... trzeba się dobrze zastanowić, nie wiem, powinno chyba wystarczyć.
Strona 360:
https://www.google.pl/url...2,d.bGs&cad=rja
Przemek - Nie 29 Sty, 2017
Pavyan napisał/a: | Tak na szybko spojrzałem, np. SKF robi 45x58 2RS, szerokość jednak tylko 7mm |
widziałem, pewnie zdecyduje sie na nie i dam po dwa na stronę czyli łącznie 4 szt powinno być dobrze, poszperam jeszcze ale nic lepszego raczej się nieznajdzie
|
|
|