To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Dziwne wskazania watomierza oraz pękające szprychy.

pastek5 - Sob 04 Lut, 2017

W żadnym zwykłym rowerze nie pękają szprychy.... dlaczego? Bo zwykły rower nie ma zaplecionego ciężkiego silnika (masy nieamortyzowanej) w obręcz.
Nigdy nie myślałem o serwisowaniu czy dociąganiu szprych kupując zwykły rower w salonie np. cross level a2 i są jak
nowe...

Cezar38 - Sob 04 Lut, 2017

A kolega słyszał o rowerach HardTail? To jaką on ma masę nie amortyzowaną?
W rowerach analogowych szprychy się dociąga, choć nie tak często jak w elektrycznych, chyba, że kolega jeździ tym swoim A2 po bułki do sklepu. Wtedy faktycznie nigdy nie myślał o dociąganiu, bo jej nie potrzebował.

Anonymous - Sob 04 Lut, 2017

Każde nowe koło trzeba dociągać, bo szprychy się dopasowują i wyciągają.
Osobiście nie widziałem nowego roweru fabrycznego, w którym po pewnym czasie nie trzeba dociągać szprych. Chyba że takie rowery "docierają" przed sprzedażą ;)

pastek5 - Sob 04 Lut, 2017

Hard tail - tutaj to co innego - to nie jest zwykły rower do pedałowania tylko do świrowania ... znajomi na takich jeżdżą i skaczą z 10 schodów i lądują na prostym,... tak samo powinno się sprawdzać szprychy w tego tupu rowerach.i

Szkoda rozmawiać na ten temat ...

jszk - Sob 04 Lut, 2017
Temat postu: Re: Dziwne wskazania watomierza oraz pękające szprychy.
jigsaw87 napisał/a:
Witam. Jakiś czas temu zbudowałem konstrukcję : http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5687 . Niestety pojawiły się 2 problemy:

1) Posiadam watomierz od Michała. Jest podłączony do bocznika w sterowniku GT 1500. Na początku, gdy tylko załączałem sterownik bez obciążenia, watomierz od razu pokazywał około 40W poboru mocy. Sam watomierz z odłączonym sterownikiem nie pokazywał jakiegokolwiek zużycia energii. Ostatnio Watomierz po włączeniu sterownika bez obciążenia, zaczął pokazywać pobór prądu na poziomie 1,2 A i około 80 Wat. Czasem pokazuje nawet 1.8 A. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna? Dodam tylko, że gdy mierzyłem pobór prądu miernikiem pomiędzy aku, a sterownikiem to wartości były rzędu 0,089 A, a w tym samym czasie na watomierzu było 1,2 A.

Pozdrawiam Marcin


mam taki watomierz, tez na początku miałem go wpietego w bocznik w sterowniku i też pokazywał dziwne wartości szczególnie przy minimaknych mocach. Po nierównej walce wsadziłem w końcu osobny bocznik w szereg baterii 1mR i sknczyły się problemy. Sterownik bez obciążenia pobiera mi 3W wg wskazań i to wydaje sie być prawdziwe.

jigsaw87 - Nie 05 Lut, 2017

tas napisał/a:
Szprychy pękają z 2 powodów:
1. Albo pojedyncze pękające szprychy zostały zbyt mocno naciągnięte, a reszta za słabo
2. Albo pojedyncze pękające szprychy trzymały, ale cała reszta popuściła

Jeśli szprychy się naciągnie zbyt mocno i nierównomiernie to można zniszczyć obręcz - pęka ścianka przy otworach na nyple - wtedy taka obręcz nadaje się do wymiany bo ciągle na niej będą pękać szprychy.

Taki serwis najlepiej nie robić samemu tylko dawać pracę serwisowi rowerowemu. Oni mają doświadczenie i wiedzą o co chodzi.


Niestety wszelki serwis jestem zmuszony robić sam, ze względu na to, że mieszkam w Hamburgu od jakiegoś czasu i nie do końca orientuję się gdzie jest jakiś dobry warsztat, który by mi to ogarnął.

Czy da się jakoś wyeliminować wpadanie w rezonans silnika ? Wcześniej miałem tak przy około 17 km/h teraz po dociągnięciu szprych jest to około 21 km/h. Dźwięk jest trochę irytujący.

jszk napisał/a:


mam taki watomierz, tez na początku miałem go wpietego w bocznik w sterowniku i też pokazywał dziwne wartości szczególnie przy minimaknych mocach. Po nierównej walce wsadziłem w końcu osobny bocznik w szereg baterii 1mR i sknczyły się problemy. Sterownik bez obciążenia pobiera mi 3W wg wskazań i to wydaje sie być prawdziwe.


Jutro będę miał miernik cęgowy, spróbuję jeszcze raz skalibrować watomierz. Jeżeli wartości dalej będą z kosmosu to zastosuję zewnętrzny bocznik. O jakich parametrach najlepiej wstawić bocznik ?

Tomas - Nie 05 Lut, 2017

jigsaw87 napisał/a:
Czy da się jakoś wyeliminować wpadanie w rezonans silnika ? Wcześniej miałem tak przy około 17 km/h teraz po dociągnięciu szprych jest to około 21 km/h. Dźwięk jest trochę irytujący.


Da się. Jeśli użytkujesz sterownik blokowy (klasyczny) to wymień ba wektorowy (FOC). I będzie jak ręką odjął.

jigsaw87 - Śro 22 Lut, 2017

Panowie! Polecicie, gdzie można kupić szprychy 2,5 mm na 189mm długości.
Nie mam już siły na te szprychy. Średnio raz w tygodniu muszę jakąś wymieniać. Pozdrawiam

Anonymous - Śro 22 Lut, 2017

zaloz 3,3 mm szprychy z czestochowy za grosze, rozwiercasz lekko obrecz by nyple sie zmiescily i dajesz podkladki pod nyple.nic nie peknie.tylko obrecz musi byc mocna i szeroka.poza tym nawet najlepsze i dobrze zaplecione szprychy ok 2,5 mm pojda.po co rzezbic i utrudniac sobie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group