To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery DC - E-cross ZIPP i sterownik 36V

leszcz - Wto 28 Lut, 2017

A może to być przełącznik trybu prędkości?
Nie mam go podłączonego, może domyślnie nie jest w trybie najszybszym?
Jest gdzieś na forum opis podłączenia/działania tej funkcji sterownika?

sirgregs - Wto 28 Lut, 2017

A mają sterowniki DC takie coś jak przełącznik trybu prędkości?
Ja nie widziałem czegoś takiego.
Daj fotkę tego sterownika jeśli możesz.

leszcz - Wto 28 Lut, 2017

takie trzy są niepodpięte: dwa podwójne i jeden potrójny

leszcz - Śro 01 Mar, 2017

Tylko jak te krzaki rozczytać?
Jest gdzieś jakaś legenda na forum do tego?

leszcz - Śro 01 Mar, 2017

Dobra, zakryłem twarz i przetestowałem ten potrójny na stojaku, prędkość na pełnej manetce przy zwarciu czarny-żółty i czarny-pomarańczowy.

To rzeczywiście jest kontrola prędkości. Bez zwarcia 100%, zwarcie1 50% zwarcie2 20-30%.

Dzisiaj przychodzi ster z magmy. Dam znać czy jest ogień czy aku do kubła.

sirgregs - Śro 01 Mar, 2017

Tutaj masz opis podłączeń sterownika 24V 500W z magmy



Niezbędne do jazdy są tylko 4 wtyczki od góry czyli zasilanie, silnik, zwora na stacyjce i manetka.

leszcz - Śro 01 Mar, 2017

Spoko właśnie go mam w rękach wraz z dołączoną kartką z tym wydrukiem właśnie od magmy ;)

Na razie od rana równolegle ładują się akumulatory prostownikiem samochodowym. Wystartował od 13V0 i 1,8A. Obecnie (gdzieś po 6h) jest 13V7 i 1,55A. Chociaż do 14V4 je pocisnę.



Najlepsze będzie jak na starym sterowniku okaże się, że jest moc i że to słabe ładowanie (szeregowo przez sterownik) było przyczyną tej słabizny :)


sirgregs - Śro 01 Mar, 2017

Raczej się nie okaże ;-)
Te akumulatory to dwoma dodaniami gazu (niech będzie dwa razy po 5 sekund) pod obciążeniem można "zabić". Zasięg 20km jest wyssany z palca totalnie. No chyba że założyli że dziecko waży 20kg i jedzie po płaskim równiutkim asfalcie 12km/h towarzysząc ojcu biegnącemu dystans 20km po parku ;-)

sirgregs - Pią 03 Mar, 2017

No i jak testy???
leszcz - Pią 03 Mar, 2017

Upaliłem przewody od miernika :( Cęgowy w drodze...

Na ucho i oko... idzie większa moc na silnik. Jest zmontowany na nowym sterze, aku podładowane, dzisiaj młodego puszczę na test bo wczoraj padało.

Tak czy siak ze względu na wagę (3*3,8kg) zamówiłem 10s 14Ah więc chce czy nie chce ten moto prędzej czy później musi "ruszyć" :)

leszcz - Wto 07 Mar, 2017

Pomierzone. Na nowym sterowniku z magmy.

Na zablokowanym kole idzie 65A 12V. Na stojaku i maksymalnie rozpędzonym kole jest 4-5A i 35V. Im większe obciążenie (hamuję) tym bardziej spada napięcie i rośnie prąd. Największa moc idzie gdzieś na 40A 22V bo wychodzi 880W. Kable aż czuć takie rozgrzane, silnik też.

Wygląda na to, że żele wyrabiają :) Chociaż na 65A/12V napięcie mają ~31V.

Pytanie dlaczego to napięcie spada przy zwiększaniu obciążenia?

Silnik ma jeszcze spory zapas myślę, bo na tabliczce ma 36V/28.5A rated (1026W).

Czy to za słaby sterownik? Czy ten da mu więcej?
http://magma.sklep.pl/pro...TER-SILNIK.html

SawArt - Wto 07 Mar, 2017

leszcz napisał/a:
Wygląda na to, że żele wyrabiają Chociaż na 65A/12V napięcie mają ~31V.

Pytanie dlaczego to napięcie spada przy zwiększaniu obciążenia?


Napięcie spada ponieważ, żele jednak nie wyrabiają :cry:

leszcz - Wto 07 Mar, 2017

Mi nie chodzi o napięcie żeli tylko napięcie na silniku. Im wyższe obciążenie tym niższe napięcie a większy prąd. O to mi chodzi.
leszcz - Wto 07 Mar, 2017

Przy 65A/12V na silniku z aku idzie 29A/31V.
madejp - Wto 07 Mar, 2017

Napięciem na silniku sterownik ogranicza pobieraną moc przez silnik, tak, żeby na wejściu z baterii nie przekroczyć zadanej liczby amperów - z obliczeń wynika, że sterownik ma ograniczenie 25A. Mierz prąd i napięcie na wyjściu z baterii, tam są sensowne wartości.
Te 880W to pewnie uzyskałeś, jak prąd dobił do 25A przy pełnej baterii, która dawała jeszcze w tym momencie 35V. Wraz z twoimi testami napięcie dość szybko spadło do 31V, stąd przy zablokowanym kole tylko 780W (25A * 31V na baterii lub 65A * 12V na silniku).
Krótko mówiąc, wygląda na to, że sirgregs ma racje, że te akumulatory nie znoszą dużego obciążenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group