To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Jeep willys 1:2
Arbiter - Czw 06 Kwi, 2017
pojazd wygląda imponująco. Jest bardzo ladny
Arbiter - Czw 06 Kwi, 2017
Jak się sprawuje taki silnik z przekłądnią - czy jest on cichy? Bo da się kupić te silniki w stosunkowo dobrej cenie. Zastanawiam sie czy warto. Przełożenie mają znaczne więc większość roboty kłopotliwej (dobieranie przełożęń walka ze spadającym paskiem, głośnymi przełożeniami) jest gotowa
lobudek - Czw 06 Kwi, 2017
No właśnie silnik zbyt cichy nie jest-przekładnia planetarna dosyć głośno wyje. Kolejny problem to że silnik nie stawia za dużego oporu i pojazd z górki toczy się sam bez gazu- muszę zrobić hamulec. Jak bym robił teraz to dałbym silnik na przekładni ślimakowej gdzie jak puszczę gaz pojazd sam hamuje. Przełożenie natomiast jest konkretne i mocy i momentu nie brakuje.
Arbiter - Czw 06 Kwi, 2017
Slimakowa ma taka wade ze po odcieciu zasilania staje deba co umozliwi zniszczenie pojazdu.
A sumie slimakowe napedy latwo zdobyc np silnik wycieraczek.
lobudek - Czw 06 Kwi, 2017
Niekoniecznie. We wszystkich wózkach inwalidzkich itp. siedzą takie silniki z elektro-hamulcem.
http://allegro.pl/silnik-...6771438220.html
lucash - Czw 06 Kwi, 2017
tylko jakie sterowanie do tego zastosować?
lobudek - Czw 06 Kwi, 2017
Wydaje mi się, że zwykły DC do silników szczotkowych wystarczy, jednak mogę się mylić.
Arbiter - Czw 06 Kwi, 2017
czy dobrze rozumiem ze napęd jest na jedno koło?
Ja planuję zrobic u siebie naped na jedno koło ze wzgledu na brak mechanizmu różnicowego. Hamowanie zwarciem biegunów silnika łatwo zrobic przez zwykły przekaźnik który w jednej pozycji pozwala na zasilanie ze sterownika a po aktywowaniu odłącza jeden przewód silnika i zwiera do masy.
Z kolei bieg wsteczny łątwo zrobić na przełączniku z allegro typowym dla kładów elektrycznych - zwykly pstryczek elektryczeek któr zamienia biegunowość.
Hamowanie zwarciem na jedno koło moze powodować skręcanie pojazdu przy homowaniu i byc niebezpieczne przy większej predkosci
lobudek - Czw 06 Kwi, 2017
Tak, napęd jest na 1 koło. Ja zrobiłem na prawe koło, jednak lepiej zrobić na lewe, by kierowca swoją wagą dociążył to koło. Właśnie hamulcem mam problem i będę musiał go jakoś z pomocą forum niedługo rozwiązać ostatecznie. Co do wstecznego to masz rację, tyle, że pierwszy lepszy być nie może tylko jakiś wysoko-prądowy. Co do hamowania, to nie wiem jaką maszt ma koncepcję, ale mój pojazd osiąga ok. 7-8km/h i przy tej prędkości nawet wjechanie w ścianę nie jest niebezpieczne
Arbiter - Czw 06 Kwi, 2017
ja myślałem o osadzeniu na wałku piasty rowerowej pod hamulec tarczowy i zamonotowaniu hamulca. Ale pewnie zrobie hamowanie zwarciem bo jest to proste.
jak mozesz popatrz na moj wątek - moze mi doradzisz
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6299
Arbiter - Czw 06 Kwi, 2017
czy dobrze widzę że oś masz stałą a koło sprzężone na sztywno z zębatką?
lobudek - Czw 06 Kwi, 2017
Dokładnie tak. Do koła przyspawałem odpowiednią flanszę na zębatkę i łożysko, a oś jest przyspawana na stałe do ramy.
Arbiter - Czw 06 Kwi, 2017
i jakie obserwujesz wyginania kół gdy obciążasz powiedzmy wagą 80kg?
ile mm masz na pocienionej osi?
lobudek - Czw 06 Kwi, 2017
Oś ogólnie jest 20mm, tylko końcówki pod koła stoczone na 12mm (widać na jednym ze zdjęć). Od strony napędu jest stoczona na długości ok. 200mm i pod dużym obciążeniem tj. samochód 70kg + dziecko ok. 20-30kg+ ja 80kg jako pasażer da się zauważyć lekkie wygięcie.
Arbiter - Czw 06 Kwi, 2017
Solidnie masz zrobiony ten samochod, oś mocna i nośność duza.
Waga mnie troche zaskakuje 70kg samochod to sporo mysllem ze wazy ze 30kg;)
|
|
|