To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Author Spirit zasięg 110km budżet 2200zł.

Brykal - Pią 03 Mar, 2017

Tomas napisał/a:
90x3,7x3,4=1132Wh
Zależy jeszcze jakie masz sanyo

Zawsze liczyłem do 4,2V widzę że jest inaczej dziek poprawie się baterie Sanyo BL. A ile zużytych watogodzin przyjmujesz średnio na kilometr.

Brykal - Pią 03 Mar, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Bardzo estetyczna bateria i jej luty. Jak Ci wyszły takie płaskie placki cyny ? Jaki masz układ baterii XsXp ?

Do lutowania używam wysoko aktywnego topnika sprawdzę wieczorem jaki dokładnie i wyśle ci nazwę. Po zlutowaniu należy dokładnie wszystko wyczyścić pozostałości tego środka mogą powodować korozję. Bateria 10s9p

Brykal - Pią 03 Mar, 2017

wwojciech napisał/a:
Jeśli będziesz lutował słabą lutownicą (mały grot=mała pojemność cieplna) to wpłynie na żywotność, ale mocną lutownicą łączenie jest błyskawicznie ii nic złego się nie dzieje.

Lutownica też ma znaczenie ja używam Wellera dedykowanego do lutowania baterii jednak jej temperatura według mnie była za wysoko podłączyłem ją pod regulator napięcia i obniżyłem je co spowodowało obniżenie temperatury o 50C teraz mniej dymi i grot tak się nie zanieczyszcza.

Brykal - Pią 03 Mar, 2017

ravkill napisał/a:
To chyba Kolegi budżet, bo jak dla klienta, to mi się nie chce od dziś niczego skladać ...
Jaki to bateromierz ? bo nie mogę w chinach znaleźć ?

Wskaźniki kupiony w Nexunie dorobiona obudowa z plastiku modelarsiego 3mm.

Eryk1000 - Pią 03 Mar, 2017

Bateria ma przy optymistycznym założeniu 1.053kWh. Jak wyciągniesz w tym zestawie z jednego ogniwa 11.7Wh to będzie rewelacja. Pozatym ebajk w tym budżecie wygląda fajnie :)
atomek1000 - Pią 03 Mar, 2017

wwojciech napisał/a:
Jeśli będziesz lutował słabą lutownicą (mały grot=mała pojemność cieplna) to wpłynie na żywotność, ale mocną lutownicą łączenie jest błyskawicznie ii nic złego się nie dzieje.


Z takimi wnioskami tak daleko bym nie wychodził.
Każda karta katalogowa ogniw od producenta zabrania lutowania ogniw a nawet sa wytyczne do poprawnego zgrzewania...

bloodyopel - Pią 03 Mar, 2017

Brykal napisał/a:
bloodyopel napisał/a:
Swoją drogą, drugi rowerek na ETechnology to zapytam, stosujesz jakąś blokadę obrotu osi?

Bezwzględnie stosuje blokady z nierdzewki 5mm wycięte na laserze wcześniej sam piłowałem ze zwykłego płaskownika ale raz oś się obróciła materiał był za miękki kable się owinęły i zablokowały koło.


Ale z tego co pamiętam, ośka nie ma nigdzie przewężenia żeby zastosować standardową konstrukcję torque arma. Jedyne co mi przychodziło do głowy to zrobienie czegoś o kształcie klucza do szlifireki kątowej i skorzystanie z tego pierścienia z dwoma dziurami

AOLEK - Pią 03 Mar, 2017

bloodyopel napisał/a:
Jedyne co mi przychodziło do głowy to zrobienie czegoś o kształcie klucza do szlifireki kątowej i skorzystanie z tego pierścienia z dwoma dziurami
Taki właśnie ja mam plan (wywiercenie w płaskowniku gr5,5mm trzech otworów jeden o średnicy 12 mm i dwóch o śr 4.5 mm i zrobienie z wiertła fi 4.5 2 bolców pospawanych od drugiej strony) dziś :smile: Właśnie teraz skończyłem lutowanie HALI jeszcze zostały trzy przewody fazowe i koniec konwersji silnika etEchnology.
bloodyopel - Pią 03 Mar, 2017

AOLEK, to jak zrobisz to podziel się zdjęciami zarówno torque arma jak i mocowania halli ;)
Brykal - Pią 03 Mar, 2017

Nie polecam tego rozwiązania moment obrotowy może rozerwać aluminiowy wirnik i po silniku. Fabrycznie na osi jest wyfrezowany wieloklin lub dwa ścięcia na blokadę obrotu wirnika tak zabezpiecza to producent.
Brykal - Pią 03 Mar, 2017

AOLEK napisał/a:
bloodyopel napisał/a:
Jedyne co mi przychodziło do głowy to zrobienie czegoś o kształcie klucza do szlifireki kątowej i skorzystanie z tego pierścienia z dwoma dziurami
Taki właśnie ja mam plan (wywiercenie w płaskowniku gr5,5mm trzech otworów jeden o średnicy 12 mm i dwóch o śr 4.5 mm i zrobienie z wiertła fi 4.5 2 bolców pospawanych od drugiej strony) dziś :smile: Właśnie teraz skończyłem lutowanie HALI jeszcze zostały trzy przewody fazowe i koniec konwersji silnika etEchnology.

Ja ustaliłeś położenie hali

bloodyopel - Pią 03 Mar, 2017

Brykal napisał/a:
Nie polecam tego rozwiązania moment obrotowy może rozerwać aluminiowy wirnik i po silniku. Fabrycznie na osi jest wyfrezowany wieloklin lub dwa ścięcia na blokadę obrotu wirnika tak zabezpiecza to producent.


No kurczę nie mogłem się właśnie tego w moim doszukać. Trzeba wygrzebać go z piwnicy i obejrzeć ponownie ;)

Brykal - Pią 03 Mar, 2017

bloodyopel napisał/a:
Brykal napisał/a:
Nie polecam tego rozwiązania moment obrotowy może rozerwać aluminiowy wirnik i po silniku. Fabrycznie na osi jest wyfrezowany wieloklin lub dwa ścięcia na blokadę obrotu wirnika tak zabezpiecza to producent.


No kurczę nie mogłem się właśnie tego w moim doszukać. Trzeba wygrzebać go z piwnicy i obejrzeć ponownie ;)

Naktętka po stronie tarczy po wkręceniu do końca opiera się na tych nacięciach napewno jest.

AOLEK - Pią 03 Mar, 2017

bloodyopel napisał/a:
AOLEK, to jak zrobisz to podziel się zdjęciami zarówno torque arma jak i mocowania halli ;)


zdjęcia dodałem tu: mój ebike pomocy

Brykal napisał/a:
Ja ustaliłeś położenie hali

To proste 45 cewek i 45 miejsc między cewkami czyli co 15 miejsc między cewkami daje rozstaw co 120st. czyli na przeciwko każdego czujnika cewka jest na środku to tak jak by tam był czujnik (sterownik o tym nie wie i się nauczy :wink: )


Brykal - Pią 10 Mar, 2017

AOLEK napisał/a:
bloodyopel napisał/a:
AOLEK, to jak zrobisz to podziel się zdjęciami zarówno torque arma jak i mocowania halli ;)


zdjęcia dodałem tu: mój ebike pomocy

Brykal napisał/a:
Ja ustaliłeś położenie hali

To proste 45 cewek i 45 miejsc między cewkami czyli co 15 miejsc między cewkami daje rozstaw co 120st. czyli na przeciwko każdego czujnika cewka jest na środku to tak jak by tam był czujnik (sterownik o tym nie wie i się nauczy :wink: )

Obrazek

Czy uruchomiłeś już silnik wszystko działa jak należy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group