To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Witam, dodatkowy akumulator Panasonic

Jerrry - Nie 05 Mar, 2017
Temat postu: Witam, dodatkowy akumulator Panasonic
Witam wszystkich
W tamtym roku kupilem pierwszy rower elektryczny Ktm z silnikiem Panasonic, po krotkiej eksploatacji, jedno bylo pewne SUPER, ale troche za wolno, wiec nastepnym krokiem byl zakup orginalnego roweru z papierami (jako ze mieszkam w niemczech). Trafil sie lekko uzywany Flyer X z silnikiem Panasonic 36v 350watt pierwszej generacji, oczywiscie mocy za malo :razz: no ale coz nie mozna miec wszystkiego, przynajmniej jestem w stanie jechac okolo 40km/h legalnie:)
Problem polega na zasiegu, dzis wyskoczylem w gory i po okolo 25km ciezkiej jazdy akumulator znikl w 80procentach:(
Chcialbym dolozyc do roweru dodatkowy akumukator, np cos takiego http://www.ebay.de/itm/E-...IcAAOSwImRYhy9S

czytalem na niemieckich forach ze w 26v rowerach byla taka mozliwosc, podpiecia sie przez diode i uzywanie dwoch akumulatorow jednoczesnie.
Prosze o wszelkie info
Pozdrawiam Jarek

Passat_EQ - Nie 05 Mar, 2017
Temat postu: Re: Witam, dodatkowy akumulator Panasonic
Jerrry napisał/a:
Witam wszystkich
W tamtym roku kupilem pierwszy rower elektryczny Ktm z silnikiem Panasonic, po krotkiej eksploatacji, jedno bylo pewne SUPER, ale troche za wolno, wiec nastepnym krokiem byl zakup orginalnego roweru z papierami (jako ze mieszkam w niemczech). Trafil sie lekko uzywany Flyer X z silnikiem Panasonic 36v 350watt pierwszej generacji, oczywiscie mocy za malo :razz: no ale coz nie mozna miec wszystkiego, przynajmniej jestem w stanie jechac okolo 40km/h legalnie:)
Problem polega na zasiegu, dzis wyskoczylem w gory i po okolo 25km ciezkiej jazdy akumulator znikl w 80procentach:(
Chcialbym dolozyc do roweru dodatkowy akumukator, np cos takiego http://www.ebay.de/itm/E-...IcAAOSwImRYhy9S

czytalem na niemieckich forach ze w 26v rowerach byla taka mozliwosc, podpiecia sie przez diode i uzywanie dwoch akumulatorow jednoczesnie.
Prosze o wszelkie info
Pozdrawiam Jarek



Kilka tematów wczesniej własnie połączenie przez diode zaproponowałem forumowiczowi, to kilku znawców tematu mocno zanegowało to elektryczne rozwiązanie :) :) :)

Jerrry - Nie 05 Mar, 2017

Witam
Sposob ten na pewno dziala w 26v Panasonikach przez Schottky diode,
tak rozwiazali to na niemieckim forum:
http://www.pedelecforum.d...93/#post-238824
i dziala:)
Ja niestety z elelktronika mam malo do czynienia, a bardzo nie chcialbym czegos uszkodzic, staram sie najpierw temat przestudiowac dokladniej,zanim rusza zakupy.
Kolejne pytanie o wydajnosc akumulatora, tzn stale obciazenie, ten akumulator ktory na gorze podalem ma staly prad o natezeniu 8amperow nie bedzie to za malo do 350watowego silnika??
Musze dodac ze wlasciwie caly czas jezdze na maks wspomaganiu:)
Mysle o uzyciu tej diody Diode ID80V2 ale nie wiem czy jest wlasciwa, niestey
temu gosciowi nie udalo sie jej namierzyc, wiec szukam pomocy jakiej uzyc do mojego zestawu. Tak wygladaja jej dane http://www.re-voltage.eu/...datasheetR1.pdf
http://www.re-voltage.eu/electronicsID80V2.html
Co o tym myslicie??
Pozdrawiam Jarek

WojtekErnest - Pon 06 Mar, 2017

Pomysł na takie proste zwiększenie pojemności aku, zasięgu roweru budzi nasze zastrzeżenia. No bo z jednej strony, gdyby to były tylko ogniwa które wprost podają napięcia na sterownik/silnik, to odczuwalny wzrost zasięgu będzie uzależniony od parametrow takich ogniw ale i od ich zachowania pod silnym obciążeniem i w stanie nierównomiernego rozładowania.
Czyli drugi pakiet jest dołączony przez diodę. Ale ponieważ jest na ogół silniejszy, więc w czasie obciążenia, poza oddawaniem energii do sterownika/silnika, zwrotnie 'doladowuje' pakiet słabszy. To doładowanie jest niekontrolowalne i musi prowadzić do przeplywu dużych prądów. Jak sam piszesz w takim modelu osiągnięto 30% wzrost zasięgu. Czyli 70% energii zostalo zmarnowane, prawdopodobnie ze szkodą dla podstawowego pakietu.
Czyli gdyby mieć ze sobą 2 pakiety i je tylko wymienić, to wzrost zasięgu bylby rzędu 100 %.

Sytuacja się komplikuje gdy pakiet ma BMS czyli nie ma bezposredniego dostępu do obu stykow akumulatora, bo minus jest sterowany przez kaskadę tranzystorów. W takim ukladzie dojdzie (pod obciazeniem) do podania przez dodę, wyższego napiecia z pakietu silniejszego, na slabszy, na jego WYJSCIE BMS.
Czy to uszkodzi lub zablokuje BMS to wg mnie kwestia czasu uzależniona od rzeczywistej roznicy napięć, przepływu prądu i konstrukcji BMS.
Szacuję na 80-90% że tak sie niestety stanie. Przykład z ładowaniem starego typu pakietów 24V dotyczył prawdopodobnie modułów bez BMS. To warto sprawdzić bo konstrukcje fabrycznych rowerów są rózne a ponadto cześć z nich ma BMS zintegrowany z szyną danych współpracującą z displejem i sterownikiem silnika.
Zatem najpierw jeszcze dowiedz się więcej o swoim modelu a dopiero potem kupuj dodę i łącz dwa pakiety.
Obym się mylił ale nadal uważam to rozwiązanie za niebezpieczne, szczególnie w fabrycznych pakietach i wykonywane przez osoby które nie dostrzegają całości problemu.
Tym bardziej, że BMS można uszkodzić z bardziej błahego powodu jak odwrotne napięcie na jego wyjściu.

Jerrry - Pon 06 Mar, 2017

Witam
Musze w takim razie zaczac od poczatku.
Moj rower Flyer x z silnikiem centralnym Panasonic 350watt, niestety nie pozwala podlaczyc innego akumulatora. Kupienie orginalnego akumulatora to wydatek okolo 1000euro:(
Aktualnie mam akumulator 36v 12A. Oczywiscie jesli ktos zna sposob jak podlaczyc inny akumulator zeby wszystko dzialalo w moim pojezdzie to bardzo chetnie go wyslucham:) i zamontuje.
Dlatego tez po przestudiowaniu niemieckich stron znalazlem opis podlaczenia drugiego akumulatora, z opisu i doswiadczen ludzi wystarczy, zeby orginalny mial tylko czesc pojemnosci i calosc dobrze dziala.
Niestety wszystko co znalazlem dotyczy rowerow 26voltowych.

BARDZO WAZNE PODLACZENIE OBU AKUMULATOROW PRZEZ DIODY i wtedy nie ma problemow z wyrownywaniem sie pradow miedzy akumulatorami, a sterowanie dziala.

W odpowiedzi dla kolegi WojtekErnest 30procentowy wzrost wystepowal po podlaczeniu akumulatorow bezposrednio. Wymiana akumulator w moim przypadku nie wchodzi w gre, bo wtedy panel sterujacy nie dziala. Nawet wymiana samych ogniw w akumulatorze jest problematyczna, bo bms sie wtedy blokuje i nic sie nie da zrobic:(

Jakby ktos mial jakis dobry pomysl na dodatkowy akumulator, najchetniej w bagazniku, a bedzie korzystniejsza opcja niz ta w moim linku powyzej, to rowniez chcetnie wyslucham opini
Pozdrawoam Serdecznie

WojtekErnest - Pon 06 Mar, 2017

Jerrry napisał/a:
.. Wymiana akumulator w moim przypadku nie wchodzi w gre, bo wtedy panel sterujacy nie dziala. Nawet wymiana samych ogniw w akumulatorze jest problematyczna, bo bms sie wtedy blokuje i nic sie nie da zrobic:(

No właśnie, dlatego nie możesz porównywać doświadczeń dotyczących starych wersji 24V, bo one na 90 % nie miały BMS-a i elektroniki współpracującej z panelem sterującym w takim stopniu jak jest we współczesnych wersjach 36 V. Dlatego jest ryzykowna taka 'zrównoleglona' wersja wzmacniająca oryginalny aku. Zresztą gdyby było inaczej to takie rozwiązania już by sprawdzono i opisano a oryginalny aku byłby sporo tańszy....
Życzę Ci powodzenia ale bądź ostrożny. Nawet trzeba uważać na taki drobiazg jak separację masy od ujemnego kontaktu obu pakietów.
Czytaj rady elektroników niemieckich, holenderskich którzy mają większy kontakt z tymi rowerami. A łatwo nie będzie, bo te rowery, ich uszkodzone pakiety krążą po rynku wtónym po b.obniżonych cenach i wg mojej wiedzy, kończy się to generalną wymianą całej elektryfikacji na typowe, standardowe elementy ale kosztem naruszenia fabrycznego wyglądu...

Jerrry - Pon 06 Mar, 2017

Witam
Dzieki WojtekErnest za sugestie co do ostroznosci:) wyslucham chetnie, jako ze elektronika to nie moja dziedzina:) Rowery 26volt mialy juz BMS i ladowarke taka ze do dnia dzisiejszego nie umie zrobic nikt zamiennika. Bms na dzien dzisiejszy pare firm umie obejsc ale tylko 26 voltowych ogniwach i jedna lub dwie firmy oferuje 36v zamienniki ale ceny sa kosmiczne.
Napisze na niemieckim forum co oni na ten temat uwazaja:)
Prosze o wszelkie sugestie lub doswiadczenia:)
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group