To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Przeróbka górala 50 % na asfalt i 50 drogi gruntowe
sambor - Śro 05 Kwi, 2017 Temat postu: Przeróbka górala 50 % na asfalt i 50 drogi gruntowe Przymierzam się do przerobienia mojego górala na ebike.
Rama aluminowa 21", koła 26", wolnobieg 7 koronek, amortyzacja przód, V-brake.
Jeżdżę zwykle trasy 60-120 km po asfaltach i 30-50 km w terenie, również przy sporych stromiznach. Chciałbym żeby rower miał prędkość do 45 km/h i zarazem zbierał się żwawo od małych prędkości.
Chciałbym mieć maksymalny możliwy zasięg 80-120 km, ale też chciałbym go wozić na dachu auta, więc z wagą nie ma co przesadzać, zestaw maks 12 kg, co da łącznie z rowerem 27 kg.
Jestem trochę zielony w temacie, zgłębiam go od 2 dni.
Jakie baterie wybrać? LiIon, czy LiPo? Jeśli LiPo dadzą zdecydowanie lepszego kopa, to różnica w cenie 800-1000 zł nie gra roli. Czy LiPo mają lepszy stosunek Watt do masy?
Jaki silnik na tylną piastę? Przychylam się raczej do silników bez przekładni planetarnej.
Z tego co widzę na stronie Nexuna nie ma w tej chwili Nine Continentów, a nie chciałbym robić roweru pół roku, bo zima przyjdzie
Jaki sterownik, by dawał kopa i nie zżerał prądu jak smok przy spokojnej jeździe 20-30 km/h, aby się dało przejechać te 100-120 km na wspomaganiu?
wnoto - Śro 05 Kwi, 2017 Temat postu: Re: Przeróbka górala 50 % na asfalt i 50 drogi gruntowe
sambor napisał/a: |
Jaki sterownik, by dawał kopa i nie zżerał prądu jak smok przy spokojnej jeździe 20-30 km/h, aby się dało przejechać te 100-120 km na wspomaganiu? |
Czy to oznacza że przewymiarowane sterowniki są prądożerne (spada im efektywność - zauważalnie) przy mniejszych mocach/prędkościach ?
Elektrotonus - Śro 05 Kwi, 2017
Zbudowałem sobie ebike na podstawie tego poradnika, z baterii lijon 13s 6 p 48V, sterownik Gt500 oraz silnika NC 7x9. Waży 30 kg wraz z metalową skrzynką. Na dach samochodu nawet nie myślę go instalować
http://ebike.nexun.pl/bud...0-carver-1500w/
umbur - Śro 05 Kwi, 2017
Elektrotonus napisał/a: | Zbudowałem sobie ebike na podstawie tego poradnika, z baterii lijon 13s 6 p 48V, sterownik Gt500 oraz silnika NC 7x9. Waży 30 kg wraz z metalową skrzynką. Na dach samochodu nawet nie myślę go instalować
http://ebike.nexun.pl/bud...0-carver-1500w/ |
Dokładnie. To najlepsza opcja dla Ciebie. Prędkość raczej do 40km/h, ale przy tych parametrach, które potrzebujesz nic lepszego nie zrobisz.
atomek1000 - Śro 05 Kwi, 2017
Cytat: | Czy LiPo mają lepszy stosunek Watt do masy?
|
Zależy czy chodzi o możliwości szybkiego oddania zgromadzonej energii czy pojemność na kilogram.
Lipo szybciej możesz rozładować czyli mieć małą baterie i bardzo szybko jechać.
A li-ion możesz rozładować trochę wolniej(nadal dość szybko) ale ma zdecydowanie większą gęstość zgormadzonej energii.
Jeżeli budujesz rower do zasięgu a nie wyścigów na 1/4mili to zdecydowanie bierz Li-ion. Na forum w zależności od roweru baterie li-ion znajdują zastosowanie w słabych mocą jak i potężnych konstrukcjach. Dla porównania samochody Tesli mają właśnie ogniwa Li-ion.
A teraz konkrety:
Do przejechania żwawo 120km bez wspomagania potrzebujesz
120km * 18wh/km = 2160wh. Robi się to spora bateria bo ważąca 10Kg..Fizyki nie oszukasz, szybka jazda i przyspieszenia kosztują.
Ale jak trochę powspomagasz to jesteś w stanie zejść do 13-14wh/km. Wtedy już 'tylko' 1670wh cię urządza. 7.5 kilo bateria.
Silnik to dodatkowe 6.5kg.
Łącznie 14Kg z planowanych 12. Nie jest źle Różnica podczas jazdy nie będzie zauważalna. Ciężki rower pewniej się prowadzi.
Oczywiście wyliczenia wag baterii są na ogniwach li-ion. Na lipo musisz dodać jeszcze trochę do wagi.. Możliwości prądowych lipo i tak nie wykorzystasz w takim bajku a przynajmniej mniej ryzykujesz bo statystycznie lipo są mniej odporne na mechaniczne uszkodzenia, są mniej bezpieczne.
Fabryczne baterie w ebajkach do 25kmh maja 300-500wh pojemności ale nie wierz w zapewnienia o zasiegu, są z kosmosu.
Ninecontinenty czasem są na forumowej giełdzie, daj temat ze chcesz kupić może ktoś ma.
sambor - Czw 06 Kwi, 2017
Ok. Czyli bateria Li-Ion.
Myślę, że 6 kg byłoby ok, czyli 1300 Wh
Chciałbym za pomocą tego roweru wydłużyć wycieczki jakie odbywam z synem. Są to często całodzienne wypady. Mając wspomaganie na jednym rowerze moglibyśmy się zamieniać w trasie i oszczędzać siły.
W tym zastosowaniu potrzebuję raczej bezoporowego silniczka z przekładnią planetarną.
Przy takim silniczku prędkości max byłyby 30-35 km/h i na solowe dojazdy trochę mało.
Da się to pogodzić? Chodzi mi o taką konfigurację z dość mocnym silnikiem bezprzekładniowym np 500W, żeby się dało jechać o własnych siłach 15-20 km/h, aby silnik nie hamował, a co najwyżej leciutko wspomagał i prawie nie zużywał baterii?
Pomóżcie drodzy forumowicze, bo skłaniam się dziś do silniczka 250-350 W z przekładnią, ale wtedy FUN-u większego nie będzie
Elektrotonus - Czw 06 Kwi, 2017
Moja bateria 13s6p posiadająca ok 900 Wh waży 4.3 kg. Zmieściła się w skrzynce wraz ze sterownikiem. Skrzynka metalowa wiec waży więcej niż z żywicy. Jest pancerna. Cały rower z rama 18.5 waży ok 30 kg. Zatem byś miała baterię 6 kg i nie przekroczył zbyt dużo 30 kg warto/trzeba skrzynkę z laminatu. Może uda Ci się wpaść na zlot w maju, pojeździsz obejrzysz konstrukcje i zdecydujesz co chcesz Też miałem zamiar budować coś z silnikiem 250W ale po spotkaniu z Warszawska grupą ebajkową i poczuciu mocy wiedziałem, że rower MTB musi być ok 1500 W min by było fajnie Jeszcze na forum ludzie chwalą silniki bionx, bezprzekładniowe, lżejsze niż nine continent , troszkę słabsze. Zapewniają tez osiągi ok 40 kmh plus niższą masę.
|
|
|