To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Jaki hub do fat bike?

Yin - Sob 08 Kwi, 2017
Temat postu: Jaki hub do fat bike?
Jako że ubiłem gwint na mojej korbie pod mida* w facie to tematu mid drive na jakiś czas mam dosyć. Zaczynam więc szukać odpowiedniego huba. Założenia mojego fata są takie: techniczna jazda po lesie po ścieżkach i na przełaj raczej wolno. Z mocnym wspomaganiem nogami - tak żeby spalić też trochę sadła :) . Potrzebuję więc momentu, przędności max do 30-40 km/h i jednocześnie chciał bym żeby całość była raczej lżejsza niż cięższa ( jak na standardy fata oczywiście).

Opcję które rozważam:
48V750W 8FUN z ali:
https://pl.aliexpress.com/item/48V750W-8FUN-rear-hub-motor-electric-bike-motor-kit-for-fat-bike/32703881488.html?isOrigTitle=true

Trochę mnie martwi ewentualna wymiana przekładni bo nie widziałem zestawu do tej piasty a po szerokości sadzać to standardowy może nie spasować. Ktoś miał, jeździł otwierał?
Zalety - waga, i 80nm.

Opcja nr 2: nc 9x8 lub 10x6 - 10x6 aktualnie mam - musiał bym go rozpleść i przepleść do obręczy fata ale 10x6 nie lubi małych prędkości wiec może lepiej 9x8? Do tego 9c jest dosyć wąski jeśli chodzi o rozstaw pod zaplot.

Opcja 3: et bldc 500W lub bionx - oba w miarę lekkie - pytanie czy dały by radę w facie?

Opcja 4 - jakiś używany przekładniowy z koła 28" - wymiarowo koło od fata jest trochę większe od koła 28/29 więc silnik powinien dać rade..


*http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3252

tas - Sob 08 Kwi, 2017

Mxus i jakieś kulturalne 45A? :>
Masz tam góry/bagna? :D

umbur - Sob 08 Kwi, 2017

Chyba lepiej NC7x9, taniej wychodzi i będziesz mieć lepsze spalanie. :grin:
qaz33 - Nie 09 Kwi, 2017

Zwykle silniki maja za krotka os dla fatow. Przerabialem juz to
tas - Nie 09 Kwi, 2017

Przerabiałem z 10 fatów, w każdym normalny silnik, śmigają aż miło :P
Z tym, że obręcz max 80mm i komorowa, a nie blaszane dziadostwo gdyż iż nie da się tego wycentrować. Oczywiście trzeba się bawić w adaptery tarczy hamulcowej aby ją przysunąć bliżej zacisku.

Yin - Nie 09 Kwi, 2017

tas napisał/a:
Mxus i jakieś kulturalne 45A? :>
Masz tam góry/bagna? :D


Tez brałem to pod uwagę tylko czy warto przełknąć te parę kg więcej? To nie ma być kolejny super bike bo takiego mam w postaci mad maxa - to ma być leśny spalacz kalorii z opcją oszczędzania kolan :) Góry nie, pagórki tak, bagna też się znajdą :)

umbur napisał/a:
Chyba lepiej NC7x9, taniej wychodzi i będziesz mieć lepsze spalanie. :grin:


A co z wąskim rozstawem kołnierza pasty ( pod mocowanie szprych)?

tas napisał/a:
Z tym, że obręcz max 80mm i komorowa, a nie blaszane dziadostwo gdyż iż nie da się tego wycentrować.


Możesz polecić jakąś sprawdzoną?

tas - Nie 09 Kwi, 2017

Zaplatasz z przeplotem, czyli z lewego kołneirza na prawy rząd otworów, kalkulatory mają do tego ustawienia bo to normalnie praktykowany sposób:
http://ebike.nexun.pl/szprychy-co-jak-gdzie/ pole "8"

Jedyna sprawdzona i nie powodująca problemów (a sprawdziłem wiele) to ta z dystrybucji cycle classic, mam ją w żółtym neutronie, dystrybutorem na PL jest AV-Bike

umbur - Nie 09 Kwi, 2017

Tu popatrz:
http://elektro-bikes.pl/g...hment/dsc_0251/

qaz33 - Nie 09 Kwi, 2017

A ja kiedys kupilem 10 fatow pod konwersje i niestety wszystkie normalne silniki maja za krotkie oski. Po nagieciu wachacza aby wszedl silnik juz o niego lancuch ociera. Jakby ktos mial dluzsze oski do np zwyklych 9c to bylbym bardzo zainteresowany
sannis - Śro 17 Maj, 2017

No to jak zmieści się ten 9C w facie przy dropout'cie 170mm? Starczy ośka, czy trzeba dokupować inną? Bo mam podobny dylemat co YIN.
tas - Śro 17 Maj, 2017

Normalnie, jeszcze nie spotkałem się z fatem, do którego by nie pasował zwyczajny 9c ale wymagany jest tokarz aby zrobił adapter dystansujący tarczę hamulcową o 30-35mm
sannis - Śro 17 Maj, 2017

Aha, bo tu sprzeczne informacje sieją - 10 fatów kupione i do żadnego nie pasuje :razz:

tas napisał/a:
ale wymagany jest tokarz aby zrobił adapter dystansujący tarczę hamulcową o 30-35mm


Tak, to oczywiste, tylko zwątpiłem co do długości ośki. Myślałem, że może na styk pasuje i ktoś na 2-3 zwoje gwintu skręca koło.

tas - Śro 17 Maj, 2017

Ja miałem styczność z wieloma różnymi, nie 10 jednakowymi :)
Wystarczyło skręcić 20mm ramy i wio jeździ do dzisiaj.

sannis - Nie 11 Cze, 2017

A czy do dropout 190mm też wejdzie? Bo ten zalinkowany Mangoose Argus ma 190mm. Z rysunku technicznego na nexun.pl wynika, że oś silnika 9C ma 228mm.
tas - Nie 11 Cze, 2017

Przecież nie jeden projekt opisany na forum na 9c czy mxusach, jakoś się zmieściły im silniki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group