To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Problem chyba z silnikiem

Muinnell - Nie 09 Kwi, 2017
Temat postu: Problem chyba z silnikiem
Po nacisnieciu manetki na ulamek sekundy kolo sie cofa a nastepnie szybciej niz wczesniej przyspiesza.Moze to byc zwiazane ze stopieniem sie izolacji i zwarcie przewodow fazowych lub od halii.Prosze o opinie
Anonymous - Nie 09 Kwi, 2017

Zmierz wszelakie opcje zasilania silnika. Hallotrony, cewki silnika. Coś źle podłączyłeś.
Samo nauka w kontrolerze? Za mało danych podałeś.

Muinnell - Nie 09 Kwi, 2017

Po wczorajszej jezdzie pod koniec silnik zatrzymal sie.Krecac kolem czulem silny falujacy opor w jedna i druga strone.Po podlaczeniu zasilania i nacisnieciu manetki nic.Myslalem ze spalilem silni ale nie byl goracy,byl bardzo cieply.Odczekalem 2 godziny.I odziwo uruchomil sie i gdyby nie to male cofniecie to jak by z 30% silnieszy byl,zrywniejszy.Myslalem ze moze przewody fazowe bo ich izolacja jest zmeczona stopiona przy laczeniu.
umbur - Nie 09 Kwi, 2017

Cofający się silnik to objaw niedziałających halli. Sprawdź przewody, uruchom jeszcze raz tryb samo-nauki, a jak nie pomoże wymień halle.
pastek5 - Nie 09 Kwi, 2017

Muinnell napisał/a:
Krecac kolem czulem silny falujacy opor w jedna i druga strone


Jeżeli silnik stawiał opór kręcąc ręcznie za koło na wyłączonym rowerze wskazuje to na zwarcie między fazami. Skoro jeszcze nie spalił się sterownik , warto zerknąć na instalację .

Dlugas - Nie 09 Kwi, 2017

pastek5 napisał/a:

Jeżeli silnik stawiał opór kręcąc ręcznie za koło na wyłączonym rowerze

No chyba ze wyłączając rower stacyjką ma zwarte fazy silnika poprzez stacyjkę. Choć wątpię. Zwarte trzy fazy silnika na przewodzie powodują że silnik stawia opór jednostajny. Zwarcie tylko dwóch faz powoduje przeskoki albo jak kolega nazwał - falowanie.
Jeśli opory podczas kręcenia były niejednostajne i jak to nazwałeś "falujące" faktycznie może wskazywać na zwarcie pomiędzy jedną a drugą fazą. Szkoda tylko że wówczas nie odpiąłeś przewodów silnika i nie pokręciłeś kołem nie mając fizycznego połączenia ze sterownikiem.Można by sprawdzić induktorem przy napięciu 100V lub max 150V czy nie ma czegoś niepokojącego, zwykły omomierz może nie wykazać przebicia międzyfazowego.
Muinnell, masz czujnik bimetaliczny temperatury w silniku?
Pastek, faktycznie sterownik "odparuje" podczas zwarcia faz w silniku czy może jest jakoś zabezpieczony na taką ewentualność?

pastek5 - Nie 09 Kwi, 2017

Tranzystorom wyrywa wszystkie nogi :)

Ps. Ostatnio miałem szczęście,że bms odciął przy takim zwarciu i sterownik nie uległ uszkodzeniu, ale może tak się stało ponieważ sebek miał duży zapas mocy ( 150A)

Dlugas - Nie 09 Kwi, 2017

Cytat:

Tranzystorom wyrywa wszystkie nogi :)

W sumie to całkiem możliwe, akus jednak potrafi wyzwolić tyle mocy że przez nogi tranzystorów płyną olbrzymie prądy. Tylko w poprzednim poście myślałem że wewnętrzny bocznik wychwyci zbyt duży prąd i odetnie zasilanie. Choć to są milisekundy. i zanim cokolwiek zrobi to już po nogach :) Dobrze że są bms-y :grin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group