To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Jaki sterownik do pakietu 13s8p i 9C 10x6
ICE - Wto 11 Kwi, 2017 Temat postu: Jaki sterownik do pakietu 13s8p i 9C 10x6 Cześć
Składam nowy rower na zestawie akumulator 13S8P 22Ah bms 60A (mam już w posiadaniu) i z silnik 9C 10x6. Ogniwa inr 29E.
Moje pytanie jest takie czy mogę tego zestawu bezpiecznie i wydajnie używać ze sterownikiem GT1500? Czy lepiej jednak z GT500?
A może coś od Barmala?
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Przemek - Wto 11 Kwi, 2017
masz Ogniwa inr 29E ono daje max 2750mA prądu ciągłego czyli łącznie 2750 * 8 p = 22A czyli słabiuteńko, licząc to powinieneś te 22A podzielić przez 2 tak aby z ogniwa bezpiecznie użytkować a więc zostaje Ci 11A prądu ciągłego
gt1500 bierze 45A
barmal o ile mi wiadomo 55A
nic z tym aku nie zrobisz jedynie do latarek albo power banków
tas - Wto 11 Kwi, 2017
5A na 1 ogniwo to jest kiepsko, bo to co prawda dobre ogniwo ale nie na takie prądy.
Jak nie możesz powiększać akumulatora to zamontuj wyłącznik termiczny 50st i zepnij go z BMSem, dzięki temu zabezpieczysz się przed degradacją akumulatora. Dobre warsztaty z ebajkami tak właśnie robią.
Przemek - Wto 11 Kwi, 2017
Tas poważnie? 5 A na jedno ogniwo, ono w pikach przyjmuje 8A zabezpieczenie da tyle że pojedzie max 5 minut i będzie musiał czekać ze 30min żeby aku ostygną
bez sensu
silnik fajny więc potrzebna bateria by był fan, z tego aku nic nie wyciśnie
szkoda roboty i kosztów - według mnie
tas - Wto 11 Kwi, 2017
No ale zauważ, że to lepsze niż zostawić tak jak jest, dobór ogniw się planuje po przeliczaniu instalacji, a nie przed.
ICE - Wto 11 Kwi, 2017
Dzięki panowie za info. Co do akumulatora to jest to spadek po innej konstrukcji i dlatego chciałem go użyć aby nie inwestować odrazu w akumulator. Dlatego też to pytanie. Może chociaż na gt500 da się tym pojeździć ?
Przemek - Wto 11 Kwi, 2017
gt 500 bierze 30A
nic sensownego nie zrobisz
no chyba ze tak jak pisał Tas - zabezpieczysz termicznie, ale wierz mi będziesz sie tylko wqurwi.. , 5 min jazdy 30 min postoju - lipa
Eryk1000 - Wto 11 Kwi, 2017
Nie chce mi się wieżyc aby użytkownik cały czas targał te 5A ogniw przy sterowniki 45A, szybciej silnik odleci w niepamięć. Średnia prądu z całej jazdy pewnie i tak wyjdzie w okolicy 1C. Ja mam te ogniwa u siebie w falconie w konfiguracji 20s16p, jak na razie żyją i nic im nie ma Prąd chwilowe do 90A, ciągle nie da się tyle pobierać bo po pierwsze silnik by się usmażył a po drugie w lesie 60km/h pod górę nie da się lecieć . Wiadomo są lepsze ogniwa o większej obciążalności. Pytanie tylko jak ten ebajk będzie użytkowany. Jeżeli to ma być typowa wyścigówka to start/stop i cały czas w palnik to faktycznie lepiej wybrać ogniwa o większym prądzie, ewentualnie pomyśleć o lipo.
ICE - Wto 11 Kwi, 2017
Co do zastosowania roweru, to będzie to cruiser. Jazda spokojna, asfalt pewnie max 35 km/h. Rekreacja.
Myślałem nawet nad zakupem silnika Bionx gen 1. I do tego jakiś sterownik choć też trudno powiedzieć jaki?
qaz33 - Wto 11 Kwi, 2017
No to poszukaj sterownika 250 lub 350W tanie sa.
Eryk1000 - Wto 11 Kwi, 2017
Jeżeli faktycznie będziesz jeździć spokojnie bez szaleństwa to spokojnie 1kW rozpędzi cię do takiej prędkości na asfalcie, wiadomo nie w mgnieniu oka ale pojedzie tyle. Myślę że GT500 spełni twoje wymagania nie potrzeba Ci GT1500.
atomek1000 - Śro 12 Kwi, 2017
Spokojnie możesz do tej batki podłączyć sterownik 30A. Jak chcesz to nawet zainstaluj sobie termometr gdzies w baterii i monitoruj temp na kierownicy. Do 50stopni to ciężko ci bedzie rozgrzać podczas normalnej jazdy taką baterię. Niektórzy są trochę nadgorliwi, gdyby każdy taki był to bysmy jezdzili ciągle spalinowymi. Kilka lat temu nie bylo fajnych ogniw i ludzie robili bajki na ogniwach 22F, 26F które są duuuużo gorsze od obecnych typów. I jakoś jeździli
maciex93 - Śro 12 Kwi, 2017
Mam baterię z laptopowych icr-18650-22F mam sterownik 30A (gt1500 z obniżonym prądem) zaczynam jazdę 3 sezon, a bateria (15S8P) już miała przygodę typu rozładowanie do 0 i nie umarła
30-40A możesz brać wg mnie z 29E.
ICE - Śro 12 Kwi, 2017
Dziekuje za odpowiedzi w temacie. Zdecyduje się chyba na GT500 i myslę że powinno być ok. Nie zakładam jazdy nonstop na pełnym gazie i myślę że pobór prądu nie będzie oscylować na granicy możliwości sterownika w dłuższym okresie jazdy.
Jeszcze raz dzięki
|
|
|