To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - ELEKTRYCZNA PANDA

Anonymous - Śro 03 Lut, 2010
Temat postu: ELEKTRYCZNA PANDA
Witam wszystkich elektromaniaków :) posiadam fiata pande w wersji van (2osobowa) silnik spalinowy sie właśnie skończył i tak sobie pomyslałem zeby wywalić spalinowy i przerobic cały pojazd na elektryczny. Chciałbym uzyskac w tym temacie jakies podpowiedzi zeby uniknać blędów które już pewnie kiedys popełniliscie budując swój pierwszy pojazd.

Założenia główne :
Predkość max około 80 km/h
Zasieg około 120km
Cena : najlepiej zeby sie to wszystko zamkneło w 5 tys zł


Cekam na podpowiedzi jaki silnik bedzie najlepiej zastosowac , jakie akku , sterownik ,prostownik i inne graty potrzebne żeby to złożyc.

Powiem jeszcze ze sam lubie przerabiac rózne maszyny więc z dorobieniem czegokolwiek powinienem sobie dac rade , spawara jest więc potrzebuje tylko komponentów i ew schemat jak to posładac :)

pozdrawiam
PAWEŁ

Anonymous - Śro 03 Lut, 2010

W tej cenie może się zamkniesz, ale bez akumulatorów. Na te ostatnie, do podanych założeń, dołóż jeszcze z 15 koła i będziesz jeżździł ;)
Anonymous - Śro 03 Lut, 2010

nie rozumiem , trojany nowe T1275 150Ah kosztują około 700zł za sztukę - potrzebnych jest 6 sztuk zeby osiągnąc 72V to daje jakies 4200 zł za akumulatory

silnik słyszałem ze za około 1000 zł mozna kupic - tego bułgara

styczniki - nie wiem ile moga kosztowac

sterownik silnika jeszcze bedzie drogi około 800 zł

więc moze nie w 5 tys ale w 7 sie napewno powinno zamknac - nie licze tu mojej pracy i czasu ile poświece na ten projekt :)

Anonymous - Śro 03 Lut, 2010

Oblicz masę całkowitą pojazdu. Nie mam przekonania, czy zmieścisz się w projektowanych prędkościach i zasięgach.
No, ale spróbować trzeba. Pogadaj z panem Kopciem. On takie tematy przerabiał, to ci coś podpowie.

Anonymous - Śro 03 Lut, 2010

pablo napisał/a:
sterownik silnika jeszcze bedzie drogi około 800 zł


Dobry sterownik licz około 3000zł.

rarek - Śro 03 Lut, 2010

za takie pieniądze 3k to masz silnik z kontrolerem BLDC
Anonymous - Śro 03 Lut, 2010

rarek, możesz podać link pod którym można kupić silnik z kontrolerem BLDC który poradzi sobie z Pandą i kosztuje 3 tyś zł komplet ?
Anonymous - Czw 04 Lut, 2010

Etek i Altrax po 400-500$ za każde z nich...

http://www.electricmotorsport.com/PARTS/parts.htm

Anonymous - Czw 04 Lut, 2010

Auto napędzisz nawet korbką czy wiertarką problem w tym żeby miało to osiągi przynajmniej zbliżone do malucha :roll:

Poważnie myślisz że taki silnik da sobie radę z samochodem ważącym 1000kg ? Jeżeli to by było takie łatwe to wszyscy by jeździli już elektrycznymi samochodami :mrgreen:

Anonymous - Czw 04 Lut, 2010

To jest takie proste, a ludzie nie jeżdzą na tym bo jest takie drogie (aku). Myslisz, że Zbyszek Kopeć ma pod swoją maską 100-konnego potwora elektrycznego.? Przejrzyj choć raz jego strony...
Anonymous - Czw 04 Lut, 2010

sobolu napisał/a:
Zbyszek Kopeć ma pod swoją maską 100-konnego potwora elektrycznego.?


Nie ale z tego co mnie oczy nie mylą to ma 2 silniki lemco za sumę mniej więcej 10.000zł, nie 500$. Mała różnica ?

sobolu napisał/a:
Przejrzyj choć raz jego strony...


Przeglądałem, czytałem... W 2007r nawet sam brałem się za przeróbkę pandy ale ceny aku i brak konkretnych silników mnie odstraszyły (jedno ogniwo 3.2V 200Ah kosztowało 500$ sic!).

Anonymous - Czw 04 Lut, 2010

Nie opowiadaj o swoich projekcjach tylko skup się na wymaganiach tech,. @pablo. Wiać , że oczekuje osiągów porównywalnych z Maluchem.
Zbyszek na 2 silnikach jeździ od niedawna, o 30% cięższą Toyotą czy Nexią

Anonymous - Czw 04 Lut, 2010

sobolu napisał/a:
o 30% cięższą Toyotą czy Nexią


Fiat panda 890kg
Daewoo Nexia 1088kg
Toyota Corolla 1060kg

Piszę o mojej zabawie z Pandą bo wiem ile z niej można wyciągnąć kg. Jeżeli nie będzie używał aku litowych (a nie będzie bo chce tanio) to masą przegoni Corollę czy Nexie której Zbyszek używa na aku litowych.

Corolla i Nexia może i ważą więcej ale mają cięższe silniki i po ich wyciągnięciu z osprzętem co najmniej 130kg odzyskasz. W Pandzie bez poważnych przeróbek nie masz na to szans bo jest dużo lżejszy silnik. Więc wychodzi mniej więcej równo jak Nexia czy Corolla.

Lejesz gościowi wodę że może sobie kupić silnik i kontroler w cenie około 3000zł ale jak kupi i zobaczy że to nic nie warte to zwrócisz mu pieniądze ? Nie sądzę żeby zadowalało go przyspieszenie rzędu 40 sek do 80km/h.

Oczywiście że można się zmieścić w 5000zł jeżeli zna się na elektronice i sam sobie zbuduje kontroler, silnik kupi od bułgara za 300zł i 4500zł wyda na akumulatory. Przy odrobinie cierpliwości osiągnie 80km/h ale o zasięgu 120km może pomarzyć i najlepiej jeżeli do całego tematu będzie podchodził z "odrobiną" sceptycyzmu.

pablo, przy podobnym zestawie akumulatorów nastawiam się na 70km zasięgu i na więcej poważnie nie ma co liczyć. Nie z takimi akumulatorami.

rarek - Czw 04 Lut, 2010

przy konsumpcji 120Wh/km
*70 km
= 8400 Wh aku
jeśli mają to być kwasowe to daje (przy czasie jazdy 1h)
*2,25 (2,5)
= 18 900 (21 000) Wh pojemności aku
przy 24 kg/kWh
~500 kg balastu ołowiowego
dla Ni*
~130 kg
dla Li-*
~70kg

Anonymous - Pią 05 Lut, 2010

Ależ ja w żaden sposób go nie zachęcam do niczego, trudno by znaleźć na tym forum większego sceptyka budowy EV niż ja.
Nigdzie nie napisałem, że zmieści się w 5k zł ze wszystkim bo uważam to za niemozliwe.
Oczywistą rzeczą jest to, iż chcąc zaoszczędzić na konwersji musimy liczyć się z gorszymi, znacznie gorszymi osiągami i są ludzie którzy się na to godzą.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group