To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Stukanie w silniku
markkar - Wto 02 Maj, 2017 Temat postu: Stukanie w silniku Jak używam regena i znowu daję po amperach to słychać charakterystyczne stuknięcie w silniku. Co tam się dzieje, zdrowe to?
tas - Wto 02 Maj, 2017
Stukanie między cyklem hamowanie-przyśpieszanie to jedno z 2:
1. Luzy na łożyskach (zalałeś silnik) - sprawdź na postoju czy koło się rusza lewo-prawo
2. Oś Ci się luzuje w widełkach - słabo zakręcona - wykręć i sprawdź czy widać już zaokrąglenia na krawędziach osi - popraw
Dobrze, że zauważasz takie problemy bo teraz stuka a za miesiąc przestanie jeździć albo Ci ukręci oś.
markkar - Wto 02 Maj, 2017
Silnika nie zalałem, połączenie oś-widełki sprawdzałem, wszystko git, tam dawałem kleje i na oś i na ściągnięcie widełek, nie powinno się luzować. Ten stuk to raczej taki "aluminiowy" jakby coś w środku. Jutro posprawdzam dokładniej, jak nic nie znajdę, nagram filmik.
tas - Wto 02 Maj, 2017
Do tej pory jak serwisowałem ebajki to te 2 przyczyny spotykałem.
Jeszcze mi przychodzi na myśl poluzowanie podstawy stojana na osi.
markkar - Wto 02 Maj, 2017
Sprawdzę, oby to nie było to. Dzięki za rady i pomoc.
pastek5 - Wto 02 Maj, 2017
Jest to głośne stuknięcie czy raczej ciche pojedyncze głuche i bardzo delikatne stuknięcie w momencie wciśnięcia hamulca/przyspieszenia? Jeśli to drugie to jest to naturalny objaw.
markkar - Wto 02 Maj, 2017
Bardziej bym powiedział że umiarkowanie cichy. Na naturalny objaw za głośne, jak to oleję to wydaje mi się że za jakiś czas będę miał większy problem. Nagram i wrzucę.
midi - Wto 02 Maj, 2017
Hej, może jeden z magnesów puścił i się przesuwa podczas regena pcha go w jedna stronę a jak przyspieszasz przesuwa go w drugą i to może wydawać ten stukot. Przypadkiem nie podnosiłeś ostatnio roweru by zakręcić kołem i zahamować z regenem ?
Pozdrawiam.
markkar - Śro 03 Maj, 2017
I wszystko się wyjaśniło. Tas dobrze wytypowałeś, to oś w widełkach się obracała. Niby dobrze skręcone i nic nie poluzowane a jednak przy tych siłach się obracało. Luz między osią a widełkami też mógłby być mniejszy bo M5 nie idzie tego ściągnąć na tyle aby ten luz zlikwidować, skręcone momentem 10Nm (więcej jakbym dał to czuję że bym urwał). Nakrętki M14 dokręciłem na 125Nm, wcześniej miałem na 100. Zmniejszyłem też regen na 70 z 80 i na razie jest git. Zobaczymy jak więcej pojeżdżę.
Mobil - Śro 03 Maj, 2017
Zaklej gwinty na poxipolu to się nie popuszczą
markkar - Śro 03 Maj, 2017
Jak wyżej pisałem, dawałem tam klej. Nakrętki tam się nie poluzowały a za słabo dokręcone były.
|
|
|