To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Stukanie w silniku

markkar - Wto 02 Maj, 2017
Temat postu: Stukanie w silniku
Jak używam regena i znowu daję po amperach to słychać charakterystyczne stuknięcie w silniku. Co tam się dzieje, zdrowe to?
tas - Wto 02 Maj, 2017

Stukanie między cyklem hamowanie-przyśpieszanie to jedno z 2:

1. Luzy na łożyskach (zalałeś silnik) - sprawdź na postoju czy koło się rusza lewo-prawo
2. Oś Ci się luzuje w widełkach - słabo zakręcona - wykręć i sprawdź czy widać już zaokrąglenia na krawędziach osi - popraw

Dobrze, że zauważasz takie problemy bo teraz stuka a za miesiąc przestanie jeździć albo Ci ukręci oś.

markkar - Wto 02 Maj, 2017

Silnika nie zalałem, połączenie oś-widełki sprawdzałem, wszystko git, tam dawałem kleje i na oś i na ściągnięcie widełek, nie powinno się luzować. Ten stuk to raczej taki "aluminiowy" jakby coś w środku. Jutro posprawdzam dokładniej, jak nic nie znajdę, nagram filmik.
tas - Wto 02 Maj, 2017

Do tej pory jak serwisowałem ebajki to te 2 przyczyny spotykałem.
Jeszcze mi przychodzi na myśl poluzowanie podstawy stojana na osi.

markkar - Wto 02 Maj, 2017

Sprawdzę, oby to nie było to. Dzięki za rady i pomoc.
pastek5 - Wto 02 Maj, 2017

Jest to głośne stuknięcie czy raczej ciche pojedyncze głuche i bardzo delikatne stuknięcie w momencie wciśnięcia hamulca/przyspieszenia? Jeśli to drugie to jest to naturalny objaw.
markkar - Wto 02 Maj, 2017

Bardziej bym powiedział że umiarkowanie cichy. Na naturalny objaw za głośne, jak to oleję to wydaje mi się że za jakiś czas będę miał większy problem. Nagram i wrzucę.
midi - Wto 02 Maj, 2017

Hej, może jeden z magnesów puścił i się przesuwa podczas regena pcha go w jedna stronę a jak przyspieszasz przesuwa go w drugą i to może wydawać ten stukot. Przypadkiem nie podnosiłeś ostatnio roweru by zakręcić kołem i zahamować z regenem ?
Pozdrawiam.

markkar - Śro 03 Maj, 2017

I wszystko się wyjaśniło. Tas dobrze wytypowałeś, to oś w widełkach się obracała. Niby dobrze skręcone i nic nie poluzowane a jednak przy tych siłach się obracało. Luz między osią a widełkami też mógłby być mniejszy bo M5 nie idzie tego ściągnąć na tyle aby ten luz zlikwidować, skręcone momentem 10Nm (więcej jakbym dał to czuję że bym urwał). Nakrętki M14 dokręciłem na 125Nm, wcześniej miałem na 100. Zmniejszyłem też regen na 70 z 80 i na razie jest git. Zobaczymy jak więcej pojeżdżę.
Mobil - Śro 03 Maj, 2017

Zaklej gwinty na poxipolu to się nie popuszczą :lol:
markkar - Śro 03 Maj, 2017

Jak wyżej pisałem, dawałem tam klej. Nakrętki tam się nie poluzowały a za słabo dokręcone były.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group