To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Przeróbka BMS z transmisją danych.
Anonymous - Czw 11 Maj, 2017 Temat postu: Przeróbka BMS z transmisją danych. Mam rower, który w oryginale ma BMS z szyną danych. Ponieważ oryginalne akumulatory LiFePO4 napuchły zostały wymienione na Li-Ion. Łącznie z BMS. Jakiś powód napuchnięcia musiał być, możliwe, że wadliwy stary BMS. Teraz z akumulatora wychodzi tylko zasilanie. Mam stary BMS i się zastanawiam, co się stanie, jeśli podepnę go tylko do zasilania i do szyny danych. Zamiast kontroli poziomu pięter baterii chcę tam wstawić szereg jednakowych oporników, zamiast ogniw. Powinno na każdym odłożyć się takie samo napięcie i teoretycznie powinno to symulować rzeczywiste ogniwa. Ruszy to? Bo bez tej szyny danych będzie trochę kłopotu w stylu wymiany kontrolera i panela wspomagania na zwykły.
Passat_EQ - Czw 11 Maj, 2017
a gdyby dac tam na kazde szeregowe ogniwa dzielnik napięciowy, tak aby 4.1V Liion odpowiadalo max napieciu lifepo4 czyli te 3,6V? Mozliwe ze nawet by to kontrolował i ladowal. Z tym,ze uwazasz ze jest wadliwy...
Jesli zamierzasz złozyc liion o tym samym napięciu to Twoj pomysł wydaje sie sensowny.
WojtekErnest - Czw 11 Maj, 2017
Passat_EQ napisał/a: | a gdyby dac tam na kazde szeregowe ogniwa dzielnik napięciowy, tak aby 4.1V Liion odpowiadalo max napieciu lifepo4 czyli te 3,6V? Mozliwe ze nawet by to kontrolował i ladowal. Z tym,ze uwazasz ze jest wadliwy...
|
Prawie dobry pomysł ale ilość cel lifepo4 jest inna niz li-ion.
Czyli przykładowy moduł 36-42 V jest 12S Lifepo4 a li-ion 10S.
Ps. "Typowe" uszkodzenia ogniw pryzmatycznych ( a takie pewnie były) są w środkowej części pakietu, zapewne od temperatury. Są spuchnięte i śmierdzą acetonem...
Anonymous - Czw 11 Maj, 2017
Ładowarka jest na 42V. może to było li-po, już nie pamiętam.
WojtekErnest - Czw 11 Maj, 2017
zeeltom napisał/a: | Ładowarka jest na 42V. może to było li-po, już nie pamiętam. |
To dość ważne, w każdym razie do obu takich przypadków - rowerów ładowarka Li* o napięciu max 42 V się nadawała. Wprawdzie do Lifepo4 powinna być nawet 43,8 V ale..od biedy można tak używać.
Ale wtedy w takich rowerkach wewnętrznie było albo 12S Lifepo4 albo li-ion 10S.
Anonymous - Czw 11 Maj, 2017
Chodzi mi o uzyskanie danych na szynie. Może i 12 sztuk tego było. Zapnę to jednakowymi opornikami, to powinny polecieć dane, jakby wszystkie były naładowane przy pełnym napięciu na zaciskach + i - w złączce kontroli poszczególnych pięter. Tam jeszcze były dwa termiki i nie bardzo wiem, czy leci to na BMS, czy do kontrolera. W sumie jest 6 złączek w baterii. 4 grube i 2 cienkie.
WojtekErnest - Czw 11 Maj, 2017
A możesz podrzucić zdjecie tego BMS i sterownika ?
Może komuś się skojarzy,,,
Anonymous - Czw 11 Maj, 2017
Sterownika jeszcze nie wydłubałem. BMS wygląda tak:
WojtekErnest - Czw 11 Maj, 2017
Złącze 10S czy jedak 12 ? Raczej jest z kontrolerem..
Anonymous - Pią 12 Maj, 2017
To złącze z lewej ma 12 pinów.
Wyprowadzenia na dole, to:
brązowy - SDA
pomarańczowy - SCL
czerwony - B+
drugi czerwony - CHG+
niebieski - NTC
czarny - CH-
gruby czarny od góry - B-
pozostałe bez opisu, albo zalane jakimś szuwaksem, muszę wyskrobać i sprawdzić, co tam jest napisane, o ile jest coś pod spodem.
Złącza z lewej ma opisy od dołu BAT+, BC10, BC9..... i tak do BC0 w sumie 12 pinów.
WojtekErnest - Pią 12 Maj, 2017
zeeltom napisał/a: | To złącze z lewej ma 12 pinów.
Wyprowadzenia na dole, to:
brązowy - SDA
pomarańczowy - SCL
czerwony - B+
drugi czerwony - CHG+
niebieski - NTC
czarny - CH-
gruby czarny od góry - B-
Złącza z lewej ma opisy od dołu BAT+, BC10, BC9..... i tak do BC0 w sumie 12 pinów. |
Mimo 12-tu pinów chyba to jednak był 10S, no i ma zintegrowany kontroler.
Czy między BAT+ a BC10 jest zwarcie?
Dane pewnie idą SDA i SCL.
Niestety takiego modelu nie miałem "w ręku".
Anonymous - Pią 12 Maj, 2017
Kuźwa... sterownik jest w silniku. Walczę, by go oszukać
Ogólnie komunikacja już jest, ale wskazuje zero napięcia baterii. Nie są jeszcze podłączone piny pomiarowe. Szykuję właśnie oporniczki zamiast akumulatorów Ciekawe, czy ruszy.
Anonymous - Pią 12 Maj, 2017
Ogólnie ruszyło. Pojawił się stan baterii i cała reszta. Niestety silnik nie dostaje wspomagania nadal. Podejrzewam jakąś inną usterkę. Staje na tym, że wywalam sterownik z silnika i dodaję zewnętrzny sterownik i wyprowadzam kable na zewnątrz. Cały dzionek poszedł w PiS-doo
Anonymous - Sob 13 Maj, 2017
Fotki z kombinacji. Ogólnie oporniki się sprawdziły. Niestety silnik nie rusza nadal. Widocznie jest jakaś usterka, albo coś przeoczyłem. Nie kupujcie tego goowna, bo nic nie można w normalny sposób naprawić. Sprawa kończy się tym, że wywalam bebechy z silnika, wyprowadzam przewody do zewnętrznego kontrolera i tyle w temacie
Eryk1000 - Sob 13 Maj, 2017
Pewnie zrobić się da ale w serwisie producenta za kupę $ Czyli kolejny model do drenowania kieszeni klienta.
|
|
|