To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Grzybiarz v1.0

Bartosh - Czw 11 Maj, 2017
Temat postu: Grzybiarz v1.0
Update:
Projekt ukończony.

Co w środku:
- Falcon v2
- QS205 v3 24x5
- Sabvoton SVMC72150 + CA v3
- Akumulator 22S17P, 374 x VTC4
- Amor Rock Shox Domain DC 2016
- Damper Rock Shox Van RC 2015
- Hamulce SLX M7000 przód i tył
- Koła moto 19' przód i tył, obręcze 1.4''
- Shinko SR244 na przodzie, Mitas C-19 na tyle

Budżet = 150% pierwotnych założeń (-;

Bujakoto - Czw 11 Maj, 2017

Witaj Bartek

Wiedziałem, że wpadłeś jak śliwka w kompot :)
Zlot to była tylko formalność :)

Miło mi wprowadzić kolejną osobę z Gdańska!
Koledzy z południa w tym roku przywieźli 11 bajków. My w północy tylko 3.
Liczę, że za rok wesprzesz naszą ekipę na zlocie pojawisz się z Nami ze swoją nową bestią :)

AD: 1


Aku 20s14p to super aku!
W zupełności wystarczy.

Aku w wersji 48V to się mija z celem, nawet Sabvoton nie wskrzesi tego.
Stracisz całą esencje zabawy, to nie będzie mocne.

Na zlocie miałem z kuzynem tego małego czarnego bajka opartego na klasycznej ramie z baterią 48V i Sabvotonem 72080. Kuzyn jak jechał na nim w peletonie po mieście krzyczał z tyłu........ "ale gówno żeśmy zbudowali" :) hehehehehe

Rozłożenie baterii na dwa etapy też mija się z celem, ponieważ będą duże rozjazdy na celach pomiędzy starymi a nowymi ogniwami.
Tak właśnie zrobiłem na swojej pierwszej konstrukcji, aku dużo na tym traci, BMS tego nie zbalansuje. Starszy pakiet szybkiej dojdzie do minimum a nowszy pakiet szybciej dojdzie do maksimum, tracisz według mnie po 1.5V na górze i 1.5V na dole. 3V to w cholere energii. Tyle z moich obserwacji.

Zgłoś się do Manierkoxa (byle szybko, bo za niedługo sam do niego uderzam po nowe baterię) :) On Ci zrobi tanio i dobrze.

Sprzedaj moto swoje i dziewczyny. Ona już raczej na nie, nie wsiądzie :) Będzie kasa na projekt ;)

Co do technicznych kwestii typowo Falconowych to już raczej koledzy.

Ważna uwaga:
Planując budżet zaplanuj sobie go mniej więcej 1.3 krotnie większy.
Przykładowo: założysz projekt 8000zł to dolicz do tego 3000zł.

Już nie mówię, że jest to Twój pierwszy projekt i nie masz (podejrzewam, choć nie koniecznie) zaplecza typu: klucze do ściągania korb, klucz do wolnobiegu. lutownica, buble do lutowania, taśmy, pasty, silikony, śrubki, śruby, smary, uszczelniacze, spray, folia, przewody, kable, końcówki, zaciski, trytytki, mocne taśmy, papier, kleje, rękawiczki, wymieniam wszystko na szybko co może (nie musi) się przydać.

Wyprawa do Castoramy zdarzy się napewno i będzie to więcej niż raz, koszty paliwa itd....

Pojawią się pewne błędy, coś nie będzie pasować, będzie trzeba zamówić kolejną część, bo pierwszą zniszczysz, porysujesz.

Każdorazowe zamawianie przedmiotów to dodatkowe koszty wysyłki. Koszty transportu są naprawdę spore. Nie będzie przesadą jeśli koszty przesyłki ocenisz na 500zł.

Weź to pod uwagę abyś nie utknął na finishu jak kolega z forum który zostawił swojego czarnego Falcona w serwisie rowerowym w Gdyni i słuch po nim zaginął......

Nie mogę się doczekać kiedy zaprezentujesz swoją bestię !!

Elektrotonus - Czw 11 Maj, 2017

Falcon budżetowy, megamocny 1.0

Witaj, temat zawiera w sobie sprzeczność ;-) Falcon nie będzie budżetowym e-bikiem, chyba, że w kategorii falconów. Tzn nie wydasz 20 tys pln a np 8 ;-)

Może warto rozważyć budowę e-bike z wykorzystaniem roweru fulla ale na ramie rowerowej. Będzie lżejszy a frajda z jazdy tez będzie ?

maniekrox - Czw 11 Maj, 2017

A może po prostu zbudować mniejszą baterię na przebiedowanie i po kilku miesiącach ją sprzedać i zrobić docelową? Rozbudowa wydaje się kiepskim pomysłem, bo wiąże się ze sporą rzeźbą, żeby potem pakiet był równy.
maran_hand - Czw 11 Maj, 2017

Lepiej rozłożyć budowę w czasie ale użyć docelowych elementów. Przebudowa, zamiana zawsze finalnie wyjdzie drożej.
Ale ile ludzi ..tyle opinii ;)

ap0f1s - Czw 11 Maj, 2017

Niestety nie ma co bawić się w łączenie aku. Po prostu aku szybciej się zużyję. Bms nie da rady wyrównywać różnic.
Trzeba robić od razu docelowy sprawdzony aku typu 20s14p sabek do środka albo 20s16p i sabek pod ramę. Tak samo z zawieszeniem, możesz oszczędzić na początku, ale i tak później kupisz coś typu boxxer i będziesz stratny. Skoro kupiłeś juz qs 205 i sabka to musisz iść dalej w odpowiednie podzespoły. Niestety falcon to nie tania rzecz i kwoty koło 13k i zł i więcej musisz wydać.

Zbieraj cierpliwie części, wiem, że chce się już jeździć, ale warto poczekać i zbierać kasę.

Mobil - Czw 11 Maj, 2017

Na akumulatorze bym nie oszczędzał... lepiej mieć tymczasowy amortyzator, silnik czy nawet słabszą ladowarke czy cokolwiek ale nie aku bo to się szybko zemści. Bujakoto wie o czym mówi, popatrz na jego pakiecik... :razz:
Bartosh - Czw 11 Maj, 2017

Do dyspozycji w tym momencie są takie aku:
- sanyo ga 3,5Ah, 10A
- lg mg1 2,9Ah, 10A
- samsung 25r 2,5Ah, 20A

Czy może ktoś podzielić się info odnośnie lg/samsunga? Wytrzymają w takiej konfiguracji (sag/cykle)?
Pytam, bo cena lg ponad 40% niższa niż sanyo (pojemność wystarczająca), a samsungów można wrzucić mniej równolegle, np. 10p, bo są 20A.

Dzięki wszystkim za wypowiedzi i tę dyskusję.

Eryk1000 - Czw 11 Maj, 2017

Najlepiej to sobie dozbieraj lub zrób pożyczkę bezprocentową i zbuduj tak jak to ma być raz a porządnie. Bo w niedługim czasie może okazać się że wydasz dwa razy tyle.
Bartosh - Czw 11 Maj, 2017

No tak, liczyłem się z takimi sugestiami :wink:

Ale potrzeba matką wynalazków.

P.S. Dozbieraj... ale na co? Tzn. które ogniwa wg. Ciebie. Odnośnie amo, sprawa jasna. Bo, w moim przekonaniu, nie chodzi o to, żeby dozbierać... i kupić Bombera. Chodzi o to, aby budżet na tę konstrukcję zwyczajnie sensownie wydać.

Eryk1000 - Czw 11 Maj, 2017

Na to co montują inni koledzy i nie narzekają na eksploatację ;) jest tu groo udanych falconów ;) aku 20s14p na Sanyo GA przy sterowniku na 80A da radę. Teraz amortyzacja rockshock dobre hamulce i jazda.
Bartosh - Czw 11 Maj, 2017

Eryk1000, możliwe, że tak to się właśnie skończy :wink: Widziałem, że jeździsz na Samsungach 29E. Można wiedzieć, jaki prąd średnio z nich ciągniesz i jak z żywotnością?
maniekrox - Czw 11 Maj, 2017

Przy sterowniku typu sabvoton napięcie baterii też ma wpływ na moment.
maran_hand - Czw 11 Maj, 2017

Jeśli zdecydowałeś się na QSa (bardzo dobry wybór) to zwykła rama rowerowa odpada. Silnik po jakimś czasie Ci ją rozerwie, haki nie dadzą rady. Co do mocy tego silnika, ja z rowerem ważę prawie 200 kg. Nie zdarzyło mi się jeszcze by jakiś samochód ruszył szybciej z pod świateł, co prawda nikt się raczej ze mną nie ścigał no ale mimo wszystko.
W kwestii akumulatora, to chyba najbardziej pracochłonny i kosztowny element roweru więc od razu trzeba iść w jakość i brać to co najlepsze. Półśrodki w tym wypadku to największy błąd.
Sądzę że nie zmieścisz się w cenie 8 tys, cudów nie ma. Po zsumowaniu wszystkich kosztów to raczej wyjdzie 12-14 + jeszcze to co się spierniczy w trakcie tworzenia ebike.
Ale w finale stwierdzisz, że było warto :mrgreen:

Tomek - Czw 11 Maj, 2017

Witaj,
Alternatywą dla Lipo są Sony VTC4 - licząc przy 20s16p osiągniesz aku 74v32AH i prąd MAX 480A ciągły a lipo max wejdzie 25szt 20s5p 25ah a cena VTC4 to 5zł szt od redbacka (często ma) gotowe do zgrzania czyli za 1600zł masz całość, na Lipo trzeba liczyć ponad 3000zł, Sanyo GA ok. 4tys. I w razie "W" możesz podnosić moc do max możliwości nie myśląc o aku. Ja teraz buduję drugiego bajka i robię aku właśnie z VTC4 od redbacka ze względu na cenę i wydajność. VTC4 stosowanę są powrzechnie w elektronarzędziach z najwyższych półek do aku 2ah, 4ah :smile: Samsung 25Q też super do mocnego bajka. Jak chcesz uzyskać 60km to Sanyo GA będą aż za dobre :razz:
Na amortyzacji lepiej nie oszczędzać to jeden z kilku elementów mających bezpośrednio wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy, do 1000zł jest dużo ciekawych ofert chociażby jakiś starszy bomber 170mm. A damper jakiegoś foxa DHX od 300zł w okazji juź idzie dostać. Lepiej nie kupować amorka na którym pisze "CAUTION do not for use in Downhill or freeride... may cause serious health injury..." itp gdzie do takiego celu go kupujesz.
Jest taka znana zasada - im dłużej budujesz tym taniej wychodzi :smile:
Jak ma być tanio to na tył od razu koło moto, zamów felgę alu też od Sebastiana, inaczej co miesiąc opona za 100-200zł i strach co by nie najechać na coś ostrego bo o lacia łatwo szczególnie z takim silnikiem..
Oszczędzić można na korbie i łańcuchu bo to chyba najrzadziej używane elementy w falconie :grin: (Bujakoto na zlocie jeździł bez :lol: )
Hamulce - SLX to jest minimum to tego dobrej jakości tarcze i dadzą radę.
Ogólnie najlepiej i najbezpieczniej oszczędzić kupując części na dobrych okazjach, promocjach bo "odchudzanie" dla oszczędności mija się z celem i zagraża życiu :sad:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group