To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Czy mid drive będzie bezawaryjny dla osobnika 120+kg?

XM6 - Pon 12 Cze, 2017

sirgregs napisał/a:
XM6 napisał/a:
piasta się zepsuła, została na jednym biegu, tym najwyższym :)
Przekonałeś mnie jednym słowem do tej piasty :razz:
A rohloff to kosztuje tyle co moje trzy rowery i przy midzie też polegnie ...


Nie mam prowizji i nie będę przekonywał. Facet, który się zna, tłumaczył mi, dlaczego tak się stało.

Ze względu na cenę (prawie) wszyscy stosują przerzutki zewnętrzne, to badziewie Shamino. W najdroższych rowerach górskich, zwłaszcza w krajach niemieckojęzycznych, montowany jest Rohloff. Jak pojawił się Alfine 11 to też zaczęli go montować do górali i buraki szybko to psują. Jak ktoś wyżej zauważył, tam biegi się zmienia bez kręcenia pedałami. Buraki zaś zmieniali biegi pedałując pod obciążeniem. Wtedy łatwo wyłamać zęby. Pojawił się nowy Alfine 11 zmieniający biegi elektrycznie, to może być lepsze (nie wiem) bo piasta sama zmienia bieg - jak tego nie można zrobić to ona zablokuje zmianę biegu w celu ochrony zębatek.

Osobiście na razie nie wiem, jeźdżę singel spidem i mam z tego radochę.

Nexus 7 uchodzą za wieczne, Nexus 8 też chyba są niezłe. Alfine 11 podobno są gorsze, faktycznie z trwałością jest coś nie teges. Rohloff jest dobry ale cena faktycznie jest zaporowa.

Kiedyś jakiś zapalony rowerarz tłumaczył mi że do zmiany biegów służą tylko piasty wielobiegowe. Dopiero jak Cię nie stać, to kupujesz zewnętrzne przerzutki Shamino. Ale to z biedy. Teraz to rozumiem i przyznaję mu rację. Shamino Alfine, XT, XTR i podobne to rzeczywiście badziewie.

Zauważ że w krajach, gdzie rzeczywiście dużo się jeździ rowerami i gdzie są tradycje rowerowe, tam dominują właśnie piasty wielobiegowe.

XM6 - Pon 12 Cze, 2017

Przy MID DRIVE zawsze trzeba zachować jakąś dyscyplinę w monecie zmiany biegu. Jak się daje pary Cyclone albo Bafangiem z manetką, to przy zmianie biegów należy popuścić niezależnie od tego, czy z tyłu jest Shamino XT czy Nexus 8. Choć lepiej aby się wypowiedziały osoby z doświadczeniem z MID DRIVE.

Może to NuVinci faktycznie jes tak dobre mimo małego rozstawu przełożeń. Ta piasta jest cholernie ciężka i pewnie głównie jest kupowana właśnie do elekryków.

Producenci elektryków MID DRIVE sami monują Nexus 8 czy Alfine 11 do swoich rowerów ze wspomaganiem. Może to jednak działa?

Yin - Pon 12 Cze, 2017

Używałem łańcuchów jednorzędowych do przekazania napędu w midzie na linii silnik korba i też różowo nie ma ( temat na forum - jaki łańcuch pod mid drive). Jak jeszcze kiedyś pokuszę się o mida to tym razem spróbuje dać pasek napędowy. Co do piast planetarnych - przy bardzo małych mocach do 250-350W może do 500W przy kimś lekkim trochę pojeżdżą przy większych je zmieli - spytajcie Tasa :)
tomeckm - Śro 25 Paź, 2017

Sram wypuścił grupę pod elektryki , ceny jak na razie kosmos, ale z pewnością lada chwila będzie do bólu nowych napędów pod midy i nie ma co się martwić dniem dzisiejszym, bo temat raczkuje dopiero a koncerny upatrzyły sobie midy jako napęd docelowy także będzie się działo. Napędy pedałowo-rowerowe się do silników nadają tak jak przyczepka campingowa do 1.o silnika - da się pociągnąć ale nie tak jak by się chciało. Według mnie każde rozwiązanie i piasta i przerzutki będzie dobre jak będzie zaprojektowane z baczeniem na silnik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group