To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Zakup hamulców tył, przód do silnika QS
cr793 - Sob 20 Maj, 2017 Temat postu: Zakup hamulców tył, przód do silnika QS Cześć,
Szukam dobrych hamulców na przód i tył do silnika ok. 5kW.
Czy ktoś może coś polecić? Dodam, że moje koła to 26". Szukam rozwiązania w dobrej cenie i dobrej jakości.
Dzięki!
maran_hand - Sob 20 Maj, 2017
Ja w swoim rowerze (też na QS-ie) mam avidy bb7 + mocno ustawiony regen. Podczas użytkowania hamulców praktycznie nie używam, wystarczy że dotknę klamki a rower mogę postawić dęba a ma się co zatrzymać. Rower pewnie z 75 kg, ja znacznie więcej.
W mojej opinii najważniejsza sprawa to mocarne haki które unieruchomią skutecznie oś silnika. Jeśli to ogarniesz to hamulec jest tylko dodatkiem.
Nie mając regena przez dwa dni zarżnąłem klocki z przodu a tarczy nie można było dotknąć. Po jego ustawieniu klocki noszą minimalne ślady użytkowania.
Mobil - Sob 20 Maj, 2017
Avid Code, Shimano Zee/Saint, Hope Mono M4, Hope Tech.. wszystko zatrzyma nawet lokomotywe z wagonami.
cr793 - Nie 21 Maj, 2017
Do takiej konstrukcji hamulce z przodu i z tyłu tego samego typu? Jak z czujnikami w tych hamulcach?
Elektrotonus - Pon 22 Maj, 2017
BB7 są na linkę, stąd czujnik wygląda tak:
http://maxev.pl/p169,czuj...u-na-linke.html
Działa tak, że dopiero wciśnięcie dźwigni o 0.5 cm aktywuje ew.regena i wyłącza silnik.
pastek5 - Pon 22 Maj, 2017
Shimano SLX - okładzniny metaliczne - tańsza wersja
Shimano Zee - okładziny metaliczne - droższa wersja ( lepsza)
Czujnik ciśnienia montowany oddzielnie - dostępny tutaj
Oba powyższe egzemplarze sprawują się świetnie.
cr793 - Pon 22 Maj, 2017
Hamulce to nie taka tania sprawa Tysiaka trzeba mieć...
pastek5 - Pon 22 Maj, 2017
Nie sztuka coś rozpędzić , sztuka dobrze i szybko wyhamować
Mobil - Wto 23 Maj, 2017
Nie trzeba mieć tysiaka tylko na przód zainwestować w coś mocnego. Ja u siebie mam z przodu Hope Mono M4 a tył tylko Mono Mini. Przód tarcza 203 tył 180 (160 by się nie zmieściła z 9C). Taki zestaw zatrzyma nawet takiego falcona i prędzej wyłamie dwupółke z główką ramy niż się podda z przegrzania
sunman - Wto 23 Maj, 2017
lub hamulec moto komplet klamka , przewod , zacisk mozna zrobic od 130zl. Ciezej zncznie ale i mocniej a klocki kosztuja 10zl a zuzyja sie po pol roku. W klamce jest tez czujnik swiatel stopu mozna go uzyc do regena. Tanio i mocno , to kierunek w ktorym swoja konstrukcje robie. Po co wydawac sporo tys na wysokiej klasy czesci rowerowe do 50-70kg roweru , gdzie czesci moto sa tanie i stworzone do predkosci i wagi forumowych konstrukcji.
A zaoszczedzone pieniadze i wieksza waga calosci mozna skompensowac wieksza bateria.
pastek5 - Wto 23 Maj, 2017
Mobil napisał/a: | Nie trzeba mieć tysiaka tylko na przód zainwestować w coś mocnego. Ja u siebie mam z przodu Hope Mono M4 a tył tylko Mono Mini. Przód tarcza 203 tył 180 (160 by się nie zmieściła z 9C). Taki zestaw zatrzyma nawet takiego falcona i prędzej wyłamie dwupółke z główką ramy niż się podda z przegrzania |
Hola hola. To nie zwykly rower tylko elektryk. Pomysl o bezwładności silnika. Tarczka 203 musi być na tyl obowiązkowo.
Mobil - Śro 24 Maj, 2017
Pastek, pomyślałem, pojezdziłem i już wiem, że hamulec z tyłu przy dobrym przodzie nie ma co robić bo transfer masy idzie na przód podczas hamowania. Tylko ja jeżdże zwykłym rowerem, na fajnych oponkach z niskim ciśnieniem a nie sztywnych moto nabitych do granic możliwości, continent też jest stosunkowo lekki więc nie potrzeba nic więcej do sprawnego hamowania Falcony i inne nie-rowery to pewnie inna zupa
pastek5 - Śro 24 Maj, 2017
różnica w cenie tarczy o srednicy 180 a 203 jest znikoma. Większe ramie - większa siła - mniejszy nacisk na klamkę - mniejsze zużycie okładzin - późniejsza oszczędność .
To jest moje zdanie
U nas w górach tylne okładziny potrafią się przygrzać a nawet spalić , nie przednie A to temu iż jadąc ze zjazdu stałym tempem, hamujemy 4/5 drogi tylnym heblem a przodem tylko 1/5 i stąd ten efekt.
Tomek - Czw 25 Maj, 2017
Prawda, zahamuj przodem przy zjeździe po piachu to zębów już nie znajdziesz Jeszcze jak założyłem koło moto z tyłu to czuć że ciężej zablokować przy hamowaniu i nie wyobrażam sobie mieć słabsze hamulce. U mnie też z tyłu klocki połowe szybciej schodzą.
qaz33 - Czw 25 Maj, 2017
skolei na plaskim asfalcie zwlaszcza przy wiekszych predkosciach to tylnych sie prawie wogole nie uzywa
|
|
|