To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Zakup hamulców tył, przód do silnika QS

cr793 - Sob 20 Maj, 2017
Temat postu: Zakup hamulców tył, przód do silnika QS
Cześć,
Szukam dobrych hamulców na przód i tył do silnika ok. 5kW.
Czy ktoś może coś polecić? Dodam, że moje koła to 26". Szukam rozwiązania w dobrej cenie i dobrej jakości.
Dzięki!

maran_hand - Sob 20 Maj, 2017

Ja w swoim rowerze (też na QS-ie) mam avidy bb7 + mocno ustawiony regen. Podczas użytkowania hamulców praktycznie nie używam, wystarczy że dotknę klamki a rower mogę postawić dęba a ma się co zatrzymać. Rower pewnie z 75 kg, ja znacznie więcej.
W mojej opinii najważniejsza sprawa to mocarne haki które unieruchomią skutecznie oś silnika. Jeśli to ogarniesz to hamulec jest tylko dodatkiem.
Nie mając regena przez dwa dni zarżnąłem klocki z przodu a tarczy nie można było dotknąć. Po jego ustawieniu klocki noszą minimalne ślady użytkowania.

Mobil - Sob 20 Maj, 2017

Avid Code, Shimano Zee/Saint, Hope Mono M4, Hope Tech.. wszystko zatrzyma nawet lokomotywe z wagonami.
cr793 - Nie 21 Maj, 2017

Do takiej konstrukcji hamulce z przodu i z tyłu tego samego typu? Jak z czujnikami w tych hamulcach?
Elektrotonus - Pon 22 Maj, 2017

BB7 są na linkę, stąd czujnik wygląda tak:

http://maxev.pl/p169,czuj...u-na-linke.html

Działa tak, że dopiero wciśnięcie dźwigni o 0.5 cm aktywuje ew.regena i wyłącza silnik.

pastek5 - Pon 22 Maj, 2017

Shimano SLX - okładzniny metaliczne - tańsza wersja
Shimano Zee - okładziny metaliczne - droższa wersja ( lepsza)
Czujnik ciśnienia montowany oddzielnie - dostępny tutaj

Oba powyższe egzemplarze sprawują się świetnie.

cr793 - Pon 22 Maj, 2017

Hamulce to nie taka tania sprawa :D Tysiaka trzeba mieć...
pastek5 - Pon 22 Maj, 2017

Nie sztuka coś rozpędzić , sztuka dobrze i szybko wyhamować :)
Mobil - Wto 23 Maj, 2017

Nie trzeba mieć tysiaka tylko na przód zainwestować w coś mocnego. Ja u siebie mam z przodu Hope Mono M4 a tył tylko Mono Mini. Przód tarcza 203 tył 180 (160 by się nie zmieściła z 9C). Taki zestaw zatrzyma nawet takiego falcona i prędzej wyłamie dwupółke z główką ramy niż się podda z przegrzania :mrgreen:
sunman - Wto 23 Maj, 2017

lub hamulec moto :) komplet klamka , przewod , zacisk mozna zrobic od 130zl. Ciezej zncznie ale i mocniej a klocki kosztuja 10zl a zuzyja sie po pol roku. W klamce jest tez czujnik swiatel stopu mozna go uzyc do regena. Tanio i mocno , to kierunek w ktorym swoja konstrukcje robie. Po co wydawac sporo tys na wysokiej klasy czesci rowerowe do 50-70kg roweru , gdzie czesci moto sa tanie i stworzone do predkosci i wagi forumowych konstrukcji.

A zaoszczedzone pieniadze i wieksza waga calosci mozna skompensowac wieksza bateria.

pastek5 - Wto 23 Maj, 2017

Mobil napisał/a:
Nie trzeba mieć tysiaka tylko na przód zainwestować w coś mocnego. Ja u siebie mam z przodu Hope Mono M4 a tył tylko Mono Mini. Przód tarcza 203 tył 180 (160 by się nie zmieściła z 9C). Taki zestaw zatrzyma nawet takiego falcona i prędzej wyłamie dwupółke z główką ramy niż się podda z przegrzania :mrgreen:

Hola hola. To nie zwykly rower tylko elektryk. Pomysl o bezwładności silnika. Tarczka 203 musi być na tyl obowiązkowo.

Mobil - Śro 24 Maj, 2017

Pastek, pomyślałem, pojezdziłem i już wiem, że hamulec z tyłu przy dobrym przodzie nie ma co robić bo transfer masy idzie na przód podczas hamowania. Tylko ja jeżdże zwykłym rowerem, na fajnych oponkach z niskim ciśnieniem a nie sztywnych moto nabitych do granic możliwości, continent też jest stosunkowo lekki więc nie potrzeba nic więcej do sprawnego hamowania :razz: Falcony i inne nie-rowery to pewnie inna zupa :razz:
pastek5 - Śro 24 Maj, 2017

różnica w cenie tarczy o srednicy 180 a 203 jest znikoma. Większe ramie - większa siła - mniejszy nacisk na klamkę - mniejsze zużycie okładzin - późniejsza oszczędność .
To jest moje zdanie ;)
U nas w górach tylne okładziny potrafią się przygrzać a nawet spalić , nie przednie :) A to temu iż jadąc ze zjazdu stałym tempem, hamujemy 4/5 drogi tylnym heblem a przodem tylko 1/5 i stąd ten efekt.

Tomek - Czw 25 Maj, 2017

Prawda, zahamuj przodem przy zjeździe po piachu to zębów już nie znajdziesz :D Jeszcze jak założyłem koło moto z tyłu to czuć że ciężej zablokować przy hamowaniu i nie wyobrażam sobie mieć słabsze hamulce. U mnie też z tyłu klocki połowe szybciej schodzą.
qaz33 - Czw 25 Maj, 2017

skolei na plaskim asfalcie zwlaszcza przy wiekszych predkosciach to tylnych sie prawie wogole nie uzywa :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group