To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik TDCM 500W Jak podłączyć?

klawiatura - Wto 23 Maj, 2017
Temat postu: Silnik TDCM 500W Jak podłączyć?
Witam, kupiłem niedawno taki oto silnik, wiem, że jest z wbudowanym sterownikiem, pytanie czy można połączyć się z tym sterownikiem bez oryginalnego komputerka? Pierwszy wtyk od lewej jest 3 pinowy, następny jest 5-cio pinowy, trzeci wtyk jest trój pinowy i jest to prawdopodobnie zasilanie. Proszę o opis pinów tych wtyczek.


wibi - Śro 24 Maj, 2017

Fajnie ten silnik wygląda ale czy ma wewnątrz sterownik trudno powiedzieć.Wtyczka 3-pinowa z grubymi bolcami to zapewne zasilanie z zew.sterownika?(wyklucza wew.sterownik),wtyczka 5-pinowa to mogą być "halle" i j/w a druga 3-pinowa może czujnik temperatury?. Ze zdjęcia trudno coś powiedzieć,można tylko przypuszczać dlatego należy dokonać pomiarów oporności na kolejnych "bolcach" wtyczki 3-pinowej mierząc między nimi,jak jest mała,prawie zwarcie to mogą być cewki silnika oraz mierząc napięcia na tej wtyczce 5-pinowej gdy uda się określić pin zasilania 5V i masę to na pozostałych powinno pojawić się napięcie w momencie obrotów kołem.Trochę z tymi pomiarami może być kłopotów aby nie uszkodzić np.halli podając napięcie na niewłaściwy pin (wtyczka 5-pinowa) np.z bateryjki ale może położenie wtyków coś zasugeruje? Podane obroty 400RPM to "słuszna" wartość nie wiem czy nie za wysoka dla koła 26-28 cali?Trzecia wtyczka 3-pinowa jeśli to czujnik temp. może wykazywać oporność ok.10kOhm lub więcej w zależności od użytego czujnika a nawet zbliżoną do zera.W sumie jeśli nikt wcześniej czegoś takiego nie posiada lub się nie spotkał to trochę zachodu to może zająć a nawet rozbiórka silnika.Powodzenia
Anonymous - Śro 24 Maj, 2017

O ile dekiel jest przykręcany na śruby, to można silnik dość łatwo rozebrać i zerknąć do środka. Wtedy sprawa będzie jasna. Nie jestem zwolennikiem wewnętrznych kontrolerów. Może to i fajnie wygląda pod względem estetyki, ale serwisowanie tego, to szkoda zachodu. Lepiej wyprowadzić cewki i halle na zewnątrz i podpiąć to pod normalny kontroler. Zawsze można sobie podłączyć dowolne napięcie, czy dodatkowe wodotryski ;)
WojtekErnest - Śro 24 Maj, 2017

zeeltom napisał/a:
O ile dekiel jest przykręcany na śruby, to można silnik dość łatwo rozebrać i zerknąć do środka. Wtedy sprawa będzie jasna. )

zdecydowanie tak, jeśli się uda otworzyć, zrob zdjęcia, wtedy nasza pomoc będzie skuteczniejsza.

Anonymous - Śro 24 Maj, 2017

Gorzej, jeśli dekiel jest skręcany z dwóch połówek. Wtedy trzeba niestety rozpleść koło. Trochę zachodu z tym będzie :)
klawiatura - Śro 24 Maj, 2017

Jest to silnik od roweru Stromer. Skoro nie wiadomo jak podlaczyc to bede musial wymontowac sterownik i wypuscic kable , niestety silnik trzeba rozszprychowac i rozebrac tak jak np. Bionx
tomson - Czw 08 Cze, 2017

Na ES jest widok od środka silnika tej firmy różnią się obrotami,gabaryty na oko podobne

https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=86600

Silnik ma stojan 18 zębów i wirnik 16 biegunów obecnie ten układ nie stosuje się w silnikach DD no chyba żeby zrobić z niego silnik wysokoobrotowy i napęd paskiem lub łańcuch :)

tomson - Nie 11 Cze, 2017

Do klawiatura

Możesz zmierzyć jaką silnik ma średnicę zewnętrzną na obudowie po środku pomiędzy szprychami.
Silnik z dystansami pod śruby ma szerokość chyba 165mm tak mi wychodzi z pomiarów.
Silnik w kole z wolno biegiem waży 10kg.
Mam zrobiony przyrząd do rozpołowienia silnika bionx ale ten silnik ma wysoki kołnierz pod szprychy i niestety muszę dorobić jedną połówkę przyrządu z przesuniętymi śrubami na zewnątrz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group