To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Drezyna elektryczna
Anonymous - Nie 28 Lut, 2010
w niektórych miejscach na świecie można spotkać ciekawy patent na "tłok" na torach wpiszcie w google bamboo train
http://www.youtube.com/wa...CZqE3HoM0k&NR=1
jak spotykają się 2 z naprzeciwka to z torów schodzi tej mniej załadowany
DruhRafal - Nie 28 Lut, 2010
kuras999 napisał/a: | w niektórych miejscach na świecie można spotkać ciekawy patent na "tłok" na torach wpiszcie w google bamboo train
http://www.youtube.com/wa...CZqE3HoM0k&NR=1
jak spotykają się 2 z naprzeciwka to z torów schodzi tej mniej załadowany |
Zajebisty sposób zmiany biegów - przerzucanie pasa na inne koło - jak w pędni
Mibars - Nie 28 Lut, 2010
jakie wyczesane Jeżdżace platformy leżące na ośkach, plus jakiś mały silnik spalinowy - genialne w swojej prostocie!
Jaki zasieg jesteście w stanie uzyskać na tych akumulatorach? Wprawdzie pojazd trochę waży, ale za to macie małe opory toczenia...
Anonymous - Pon 01 Mar, 2010
Mibars napisał/a: | jakie wyczesane Jeżdżace platformy leżące na ośkach, plus jakiś mały silnik spalinowy - genialne w swojej prostocie! |
Rama jest konstrukcji własnej (zabudowa w niej silnika, hamulca itp itd) koła pochodzą istotnie od wózka torowego[/quote]
Cytat: | Jaki zasieg jesteście w stanie uzyskać na tych akumulatorach? Wprawdzie pojazd trochę waży, ale za to macie małe opory toczenia... |
Obecnie cięzko powiedzieć, tory po ... kolana zasypane dostępny odcinek to tylko jakieś 150 metrów, więc nie było jescze prób odległościowych. Po rozpędzeniu się pojazdu pobiera on przy 24V ok 30-40 A , prąd startu to jeżeli maszynsita nie umie ruszać nawet 120 A, jeżeli jedzie "po katolicku" to w zakresie 70-40 A. Akumulatory są 2x180Ah, więc nawet licząc połowę ich pojemności powinno to wystarczyć na jakieś 2,5 h jazdy z prędkościoą ok 30 km/h. Z tym że pojazdy kolejowe mają to do siebie że specyfika jazdy nimi jest trochę inna. Jak już wspomniałeś małe opory toczenia sprawiają, że jeździ się dużo na tzw. wybiegu. Przykład: maszynista poc. podmiejskiego z Warszawy do Skierniewic, rusza z przystanku Warszawa Ursus rozpędza pojazd do 100 km/h i tak praktycznie toczy się do Piastowa (prędkośc spada gdzieś do 90 km/h, jeżeli się na chwile "załączy" to spokojnie utrzyma te stówkę). No więc myślę że te 100 km powinniśmy na tych aku osiągnąć spokojnie. Choć zapewne koledzy mają większe doświadczenie odnośnie akumulatorów - może coś źle liczę.
@zeeeltom Najlepsze lekkie koła to takie : http://www.railriders.net/railroad_wheels.htm aczkolwiek posiadają jedną wadę , cena
Anonymous - Pon 01 Mar, 2010
Nie jest tak tragicznie. Natomiast martwi mnie trochę nacisk. Około 130 kG na koło to trochę mało. Biorąc pod uwagę ciężar ramy, akumulatorów i pasażerów potrzeba by z 8 kół, lub dwa wagoniki dwuosiowe. I wtedy cena rzeczywiście robi się nieciekawa. A gdyby, tak jak pisałem wcześniej, wytoczyć koła z duralu i zacisnąć na nich stalowe obręcze też wytoczone od środka z jakichś małych kół kolejowych?
Anonymous - Nie 09 Sty, 2011
Witam po długiej przerwie:) Otóż zamierzam wymienić silnik z bocznikowego na szeregowy. Zamierzam wykorzystać silnik 2kW od pompy podnoszenia z wózka-sztaplarki. Czy ktoś ma doświadczenie z takimi silnikami?
http://allegro.pl/silnik-...1397819552.html
Widzę, że silnik ten ma wyprowadzone tylko dwa zaciski co oznacza, że ma trwale zwarte wzbudzenie z wirnikiem. Trochę to nie dobre bo chciałem zrobić jakieś osłabienie wzbudzenia dlatego ciekaw jestem czy dałoby radę ten silnik rozebrać i wyprowadzić wzbudzenie "na zewnątrz". Ponawiam więć pytanie: czy ktoś bawił się takimi silniczkami.
Napiszę jescze, że silnik który obecnie stosuje czyli bocznikowy nie sprawdza się na dłuższe jazdy gdyż moment obrotowy jest słaby i istnieje konieczność stosowania bardzo dużego przełożenia, żeby pojazd ruszał sprawnie. Duże przełożenie oznacza jednak małą prędkość a zbyt mały moment silnika sprawia, że zastosowanie przy charakterystyce naturalnej osłabiania wzbudzenia silnika powoduje, że silnik się "dławi". Stosowanie intensywnego rozruchu powoduje przepływ prądu rzędu 100A (na komutatorze jakiegoś wielkiego iskrzenia nie ma) ale cała maszyna dość mocno się grzeje - zapewne portrzebna jest wentylacja wymuszona.
|
|
|