To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - Co myslicie o tych żelowcach?
DruhRafal - Wto 27 Kwi, 2010 Temat postu: Re: warto?
wit napisał/a: | DruhRafal napisał/a: |
ale ciągle boję się o balansowanie pojedynczych ogniw, zwłaszcza, że docelowo muszę złożyć pakiet 48V/40ah. Masz to jakoś rozwiązane? |
????????????????????? 48V40Ah?????????????????????
co Ty budujesz ? Autobus napędzany elektrycznie? ciężarówkę? bo chyba nie rower...
prawie 2kWh na pokładzie ... mój rower przejechałby na tym ... około 300 kilometrów bez ładowania! |
Lekkie enduro. 2 silniki po 1000W każdy to jednak będzie ciągnęło prądu. Poza tym jak mam wywalić kasę w kwasiaki i zatrzymać się na 20 Ah (bo więcej rama nie udźwignie), to wole wydać więcej kasy na coś lżejszego. Całkiem poważnie liczę Li-ion, lub lifepo4. 40Ah/48V to naprawdę nie jest tak dużo...
wit - Śro 28 Kwi, 2010 Temat postu: Re: warto?
sobolu napisał/a: | wit napisał/a: |
taniej -i gość nie kombinuje z producentami.... wszystkie ma SANYO.
na mierniku pojemności ładnie mi wyszły.
|
Ładnie to znaczy ile?
Moje Sanyo 2,2 Ah od innego dostawcy dały 1.7-1.8Ah |
ładnie znaczy... że każda z 30 testowanych 3-ogniwowych grup miała ponad 5,5Ah -czyli na ogniwo wychodzi ponad 1,8Ah -ładowane bardzo przyjaźnie i nie do końca... zablokowałem ładowarkę na 4,1V na ogniwo
( ogniwa są zgrzane po 3szt równolegle -nie rozcinałem tego - i nie testowałem pojedynczo... testowane były w postaci zestawów 4s3p -po rozładowaniu najsłabszej grypy -była odpinana i rozładowanie pozostałych szło dalej...)
wit - Śro 28 Kwi, 2010 Temat postu: Re: warto?
DruhRafal napisał/a: |
Lekkie enduro. 2 silniki po 1000W każdy to jednak będzie ciągnęło prądu. .... to wole wydać więcej kasy na coś lżejszego. Całkiem poważnie liczę Li-ion, lub lifepo4. 40Ah/48V to naprawdę nie jest tak dużo... |
li-jon odpuść -przy tych silnikach... nie wyrobią mocowo... jeśli enduro ma być zrywne... a chyba powinno -to dorywczo silniki szarpną nie 2 a ze 6 lub nawet 8 kW. typowe li-jon mają za małą wydajność prądową.A żele też są trochę za słabe... nie lubią pracy na prądach wyższych niż 1C... bo spada im pojemność i skraca życie...
Pozostają Ci...
albo drogie lifepo4 -najlepiej A123 (to nawet bardzo drogie -ale i bardzo dobre)
albo taniej -pakiety li-pol modelarskie... są już dostępne około 10Ah i na prądy 20C-35C w sąsiednim wątku Kolega namiar na sklep podawał... przejrzyj większe pakiety zippy i rhino -niezły stosunek jakości do ceny...
Anonymous - Wto 13 Lip, 2010
A co sądzicie o tym żelowcu?
http://www.allegro.pl/ite...h_5_lat_gw.html
Zbyszek Kopeć - Wto 13 Lip, 2010
Coś podejrzanie dobry i lekki, chociaż cena mogłaby być niższa.
Technika idzie do przodu.
Może ktoś włoży 7 szt do auta EV i szybko zrobi z 30 tyś.km, a efektami podzieli się na FORUM.
toft - Wto 13 Lip, 2010
wagowo wychodzi 2x lżejszy na amperogodzine niż ten co mam w domu... ponad 2x... waga wagą ale jakby miał 1000 cykli przy 1c to bym kupił...
Anonymous - Wto 13 Lip, 2010
Nanorurki węglowe, to podstawa. Nie wiem z czego to zrobili dokładnie, bo opis jest taki trochę enigmatyczn, ale jeśli coś w tym stylu, to piszą raczej prawdę.
Anonymous - Wto 13 Lip, 2010
zeeltom napisał/a: | Nanorurki węglowe, to podstawa. Nie wiem z czego to zrobili dokładnie, bo opis jest taki trochę enigmatyczn, ale jeśli coś w tym stylu, to piszą raczej prawdę. |
To nie są nanorurki, tylko grid objętościowy ze zwykłych włókien.
Anonymous - Wto 13 Lip, 2010
To i tak lepsze, niż to co do tej pory robili
Anonymous - Wto 13 Lip, 2010
zeeltom napisał/a: | To i tak lepsze, niż to co do tej pory robili |
A to się dopiero okaże w praniu. Generalnie, jest szansa uzyskać to co FireFly chciało otrzymać, tylko taniej. Ale myślę, że będą mieli ten sam problem na którym poległo Firefly - węgiel w płycie dodatniej będzie się utleniał, zwłaszcza pod stresem oksydacyjnym podczas ostatnich 20% ładowania.
|
|
|