To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Ciekawy bardzo lekki FULL ;)
Perszing1800 - Pon 31 Lip, 2017
A co sądzicie o tym rowerku,zasugerowałem się że jest dostępny cały trójkąt ramy:
https://www.olx.pl/oferta...html#6e4ceaea6e
Jak coś to nie chce kupić bo nie mam kasy ale ciekawe jest tylne zawieszenie...
glebor - Wto 01 Sie, 2017
Wracając do tego co napisał mechano, jestem bardzo wdzięczny za wszystkie spostrzeżenia!
Otóż faktycznie amor w giancie działa na odwrotnej zasadzie, a w skrócie serwis byłby połową wartości całego roweru
Giant NRS chyba z tej półki najfajniejszy, bo nie zjarchany, ten ostatni czarny co wrzuciłem, na dokładnych fotkach mocno zniszczony.
Pozostaje szukać kony stinky 21" lub carerry banshee w tym rozmiarze. Co ważne mam dostęp i serwis do używanych standardowych damperów jest dobry, dlatego będę szukał roweru, który pośmiga na standardowych damperach. Nie ma co rama musi ważyć, bo inaczej się rozpadnie przy 120aku w trójkącie.
jakby ktoś znalazł coś ciekawego do przeróbki z solidną ramą w kasie do max 2tys. to wklejajcie na pewno obejrzę!
Mobil - Wto 01 Sie, 2017
Kona Stinky nie występowała w rozmarze 21".
glebor - Śro 02 Sie, 2017
Cenna uwaga
wobec tego znalazłem rozmiar 19" odpowiadajacy rozmiarowy L.
wygląda chyba ładnie:
https://www.olx.pl/oferta...html#6a267e481a
oraz znalazłem jeszcze 2 carerry:
https://www.olx.pl/oferta...html#899da56f1a
Ta jest tania, nie spawana wg opisu. Kusi mnie tym, że mam rame z damperami, na czym mi zależy. Hamulce pójdą shimano BRm675, a te sprubuje zregenerować, z przodu i tak pójdą felgi DH oraz opony 2,4" Przeżutki chce przełożyć z obecnego roweru wraz z całym osprzętem SLXa. Cena jest taka troche kusząca, a rama jest 19, jedna z wiekszych, która występowała. Pytanie, czy rama z cony to ta sama 19 co z carrery.
Rama też 19"
https://www.olx.pl/oferta...html#2ff3b5069f
https://www.olx.pl/oferta...html#929207efbf
Jakby ktoś dopomógł i obejrzał aukcje, coś z tych 4 bym wybrał
Tomas - Śro 02 Sie, 2017
Każdy z nich sie nada. Kona będzie miała największy trójkąt.
glebor - Nie 06 Sie, 2017
Więc zamówiłem właśnie tą pomarańczową konę, wytargowałem do 1,5tys. Przedni amor Marzocchi EXR PRO, zobaczymy jak przyjdzie pocztą, w jakim jest stanie, bo nie mam czasu jechać i ogląda 300km...
Kona, to jednak kona, stara i zmęczona, chociaż ten egzemplarz na taki nie wygląda właśnie urzekł mnie tym, że jest zachowana w miarę w oryginale, w ładnym stanie wizualnym, więc pewnie nie była męczona.
Teraz w planach:
- AKU VTC6 albo sanyo NCR18650GA, ale chyba zostanę przy sony, ok 120 aku w ramę. Na sony myślałem 14S8P 52V przy silniku 9C 10x6 i balonie 2,4" oraz mojej masie 62kg na pewno rozbuja tą maszynę do 60km/h, więcej nie potrzeba. Sterownik sinusoidalny prawdopodobnie zasili tą konstrukcję. Pogrubię leciutko bocznik na 32A, albo znajdę wersję na 45A, na razie ogarnąłem tylko 30A 12 mosfet.
Ściągnę tylko wymiary z ramy. Rama jest w rozmiarze 19, chyba największa, jaka występowała w konie.
Hamulec na przód:
w obecnym rowerze mam SLXa i nei jestem zadowolony. Tarcza potrafi sie zrobić fioletowa, przy agresywnej jeździe (180mm). O ile na mechaniku co najwyżej zjarają się klocki (avid bb7), o tyle w slxie, który posiadam gotuje się płyn i jest efekt miękkiej klamki Jak myślicie avid będzie porównywalnie hamował?
Czy ten przedni amor da radę z jakąś wiekszą tarczą niż 180mm? np 203mm, bo taki chyba jest największy standard?
Pakeit poleci coś w ten deseń co robiłem dla klienta:
[/list]
Elektrotonus - Nie 06 Sie, 2017
glebor napisał/a: | ...Rama jest w rozmiarze 19, chyba największa, jaka występowała w konie.
... |
Ja mam Konę Dawg Matic 20 cali ale za dobrą by ją elektryzować
Mobil - Nie 06 Sie, 2017
Tu jest np. tabela z rozmiarami i geometrią. Ogólnie im mocniejsza odmiana tym ramy niższe i mniejsze, do XC to by nawet 23 cale znalazł
djmarcin56 - Nie 06 Sie, 2017
Ta kona jest czerwona nie pomarańczowa
glebor - Śro 16 Sie, 2017
W realu przyszła i jest pomarańczowa, ładniejsza niż na foto, aczkolwiek jakieś slady eksploatacji też sie znajdą...
Wracając jednak do tematu elektrycznego do skrzynki, która się robi u stolarza (bo oczywiście będzie ze sklejki) zastanawiam się bardzo poważnie nad 2 opcjami:
- nine continent 10x6 na 14S8P 112 ogniw + sterownik sinus 30A moc max 1,6KW.
- nine continent 7x9 na 20S5P 100 ogniw, ewentualnie może 120 ogniw jakoś by weszło, zobaczę, jak dojedzie gotowa skrzynka, w tej konfiguracji sterownik barmala 20A by świetnie śmigał. Posiadam gdzieś wersję mikro, ojciec kiedyś kupił i gdzieś leży...
- teoretycznie wejdzie mi 16S7P tyle, że do 10x6 za dużo, bo się nie wykorzysta, do 7x9 chyba za mało, aby pociągnął mi te 50km/h...
Teren mam płaski. Jazda tak mniej więcej ok 40-45km/h jest dla mnie przyjemna. Oczywiście jak ścieżka jest mega równa, albo znam asfalt to te 50-55km/h też się poleci...
Z silnikami 7x9 nie mam żadnego doświadczenia, nigdy nie jeździłem.
Ciekawe, czy silnik 7x9 przy 45km/h spożywa mniej energii na 72V niż silnik 10x6 przy 52V?
W 10x6 brakuje trochę przyspieszenia...
Ponieważ ważę ok. 65kg, wszelkie wynalazki typu falcon są dla mnie bez sensowne, zależy mi, żeby zejść z masy, gdyż rower się lepiej prowadzi, łatwiej go wnieść tu i tam, wymanewrować itp.
tas - Śro 16 Sie, 2017
glebor napisał/a: | W 10x6 brakuje trochę przyspieszenia... |
To się nazywa watowica, nazywajmy problemy po imieniu
Im wolniejszy silnik tym przy ruszaniu wyższy moment, ale on szybko spada.
Szybki silnik z kolei ma mniejszy moment przy 15km/h ale jak już wejdzie na obroty to ciągnie jak szalony.
Jak się chce mieć odczucie mocy to się wybiera szybki silnik, a nie wolnobieżny
glebor - Śro 16 Sie, 2017
Im wolniejszy silnik tym przy ruszaniu wyższy moment, ale on szybko spada.
No to już wiem, czego szukam, czyli wolny silnik tylko dobrze kopie na starcie, a potem się "buja do osiągniecia vmaxa" w górnym zakresie obrotów. To nie... Dobra, w rakiem razie zostaje przy 14S8P+10x6, koniec, czas robić rowery
Zamówiłem jeszcze carrera bansheeX, fajny stan, rama 19"
Oba w takim razie polecą na 14S, bo zawsze lepiej kopie niż 13S i mamy więcej Wh, chyba, że weszło by mi 13S9P, to znowu lepiej dla akumulatorów, bo więcejP=mniejszy prąd na ogniwo
Tomas - Czw 17 Sie, 2017
Po prostu każdy nawój ma w innym miejscu punkt pracy Szybszy też się zacznie w końcu jak to nazwałeś "bujać do osiągnięcia vmax" tylko przy wyższej o około 10km/h prędkości Każdy silnik traci moment przy kresie swoich możliwości prędkościowych. Jak masz mało P lub na granicy obciążania ogniw to lepiej iść w wolniejszy silnik a prędkość nadrobić przez więcej S . Ale nie bedziemy mieszać znowu w kółko z tymi silnikami. Decyzja zapadła i szkoda więcej czasu na dylematy
P.S - Kona daje wrażenie sztywniejszej ramy (co sobie sprawdzisz) ze względu na położenie punkt obrotu na górnych widełkach wahacza.
qaz33 - Czw 17 Sie, 2017
Co do silnika to jest dokladnie tak jak tomas pisze. Do tego przy wolniejszych zauwazylem sprawniej dzialajacy odzysk. Prawdopodobnie dzieki wiekszej indukcji cewek
piwko7 - Sob 26 Sie, 2017
Odnośnie rozmiarów ram rowerowych, jakie rowery polecacie dla kogoś ~190cm z full suspension w rozsądnych pieniądzach.
Niestety jak wspominaliście Kona max 19".
Spodobał mi się ten rower, czy myślice że to wgniecenie jest poważne ?
Giant Trance
|
|
|