To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Problem ze sterownikiem GT1500 po przejściu z 16S na 20S

Mitar - Sob 24 Cze, 2017
Temat postu: Problem ze sterownikiem GT1500 po przejściu z 16S na 20S
Witam

Posiadam sterownik GT1500

Wcześniej na 16S wszystko grało, zmieniłem BMS oraz baterię na 20S

Jedyną zmianę jaką zrobiłem w sterowniku to zmiana 2 rezystorów na
potencjometr 50kR precyzyjnego wg poradnika Tasa o zmianie LVC
Potencjometr ustawiony na 19kR

Sterownik się odpala (4,85 V na manetce) natomiast silnik nie reaguje na manetkę.
Przy odkręcaniu manetki słychać tylko cyknięcie w okolicy silnika zdaje się.

Koło podpięte do sterownika łapie opory ale nie jednostajne tylko falujące. Po odpięciu faz chodzi luźno.

Zabrałem się za pomiar rezystancji i na czarnym fazy miały 8.65kR, 8.64kR 8,60kR
Na plusie wszystkie 3 nic nie pokazują ,choć raz zaraz po odpięciu zasilania pokazały ~10 i spadało do 0. (wszystko mierzyłem na odpiętym od zasilania sterowniku)

Czy to możliwe, że uwaliły się wszystkie tranzystory? czy może szukać czegoś innego.
Coś mi nie pasuje że po zwykłej zmianie napięcia szlak trafił te tranzystory.

Mogę sprawdzić je tylko powiedzcie mi jak je sprawdzić :)

Mechano - Sob 24 Cze, 2017

Jeżeli rzeczywiście są uwalone to pewnie esd je zabiło. Niestety żeby sprawdzić te tranzystory to trzeba by je wylutować. Jeżeli ten opór jest przerywany to pewnie uwalony jest tylko jeden tranzystor w którejś fazie.
Mitar - Sob 24 Cze, 2017

Eh, tak się pośpieszyłem z tym rozlutowaniem tranzystorów, że zapomniałem wyładować kondensatory do końca i przy wylutowaniu chyba zrobiłem zwarcie bo iskra przeskoczyła i sterownik już w ogóle się nie załącza :(
To już chyba nie na moje siły, jak ktoś chce go ozywić to mogę odsprzedać tanio.

Taka prosta sprawa przepiąć wszystko a tu tyle problemów.

PiotrW - Czw 29 Cze, 2017

Uwalony procesor raczej nie wrozy nic dobrego, zapewne szybciej bedzie zakupic nowy/uzywany sterownik.

Tak sie zastanawiam po co zmieniales LVC skoro te sterowniki dzialaja w zakresie 48-84V
jesli mowa o GT1500 48-84V

Mitar - Pią 30 Cze, 2017

Sterownik nowy już mam.
O ile przelutować tranzystory bym dał radę to zdiagnozować aktualnie usterkę nie dam rady.
Może dam go do jakiegoś magika elektronika , może padło coś innego niż procek to da rade go ożywić.
A jak się nie uda to będzie na części zamienne ;)

Co do LVC to sterownik zadziała na te napięcia ale hamowanie już nie a u mnie to jest jedna z najważniejszych opcji. Jak miałem go fabrycznie na 41V to hamowanie działało tylko bez obciążenia (koło w powietrzu) , po przelutowaniu przewodów wg poradnika TASa działało także podczas jazdy.

PiotrW - Pią 30 Cze, 2017

a tak, faktycznie te GT1500 mialy taki myk z ta regeneracja hamowania.
Ja u siebie w pierwszym bikeu na 20s tez chcialem zrobic regena ale w sumie odpuscilem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group