To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - mój pierwszy projekt
Anonymous - Śro 05 Maj, 2010 Temat postu: mój pierwszy projekt Witam wszystkich to mój pierwszy post tutaj i pierwszy projekt planuje zbudować rower czterokołowy jak narazie na pedały a w przyszłości przerobic go na elektryczny, obecnie mam problem z układem kierowniczym. Może ktoś mi coś podpowie, obecnie wygląda to tak
wit - Czw 06 Maj, 2010 Temat postu: Re: mój pierwszy projekt rower czterokołowy -i sztywne zawieszenie... cóż każda nierówność i któreś koło będzie odrywać się od asfaltu -cały rower podskakiwać i się wyginać...
rób trójkołowca -w prostym wykonaniu zdecydowanie lepiej się prowadzi... lżejszy, zawsze wszystkie 3 koła sięgają ziemi...
czterokołowy ze sztywnym zawieszeniem... -będzie jak stół z krótsza jedną nogą -będzie się kiwał...
Mibars - Czw 06 Maj, 2010
Dodaj jakiś zawias żeby wyeliminować problem opisany powyżej.
tomasz_kombi - Pią 07 Maj, 2010
Ekspertem nie jestem, ale czy środek ciężkości nie jest zbyt przesunięty do tyłu?
Anonymous - Pią 07 Maj, 2010
U mnie wygląda to tak http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=30
Pomysł generalnie się sprawdza, ale warto dać przeguby kulowe przy drążkach, u mnie priorytetem była prostota konstrukcji
A co do sztywnego zawieszenia potwierdzam, jeździ się co najmniej dziwnie...
Przepioor - Pią 07 Maj, 2010
Witam nowego Kolegę,
polecam stronę: http://www.atomiczombie.com/main.aspx?click=plans
zwłaszcza modele DeltaWolf i DeltaRunner - sa bardzo proste konstrukcyjnie i pozwalają na wykorzystanie gotowych elementów rowerowych.
Pozdrawiam
Jacek
rarek - Pią 07 Maj, 2010
3 podstawy sa niezbedne by cokolwiek stalo
czwarta podpora raczej zbedna ( a przysłowie mówi o 5 -tym kole )
by uproscic proponuje pojedyncze koło zrobić skrętne i nie ma problemów z układem kierowniczym
DruhRafal - Pią 07 Maj, 2010
rarek napisał/a: | 3 podstawy sa niezbedne by cokolwiek stalo
czwarta podpora raczej zbedna ( a przysłowie mówi o 5 -tym kole )
by uproscic proponuje pojedyncze koło zrobić skrętne i nie ma problemów z układem kierowniczym |
A moze 2 koła z przodu i jedno daleko z tyłu? Taki odwrócony trike bombowo to będzie wyglądało...
Anonymous - Sob 08 Maj, 2010
Przepioor,dzieki za stronke świetna Marucha79, no tu jest rozwiązanie w twoim projekcie.
Dziekuje wszytkim za odpowiedzi nawet się nie spodziewałem że tyle ich bedzie wyciągne z nich jakieś wnioski tak jak mmówiłem to moja pierwsza jak narazie wirtualna konstrukcja więc problemy warto i rozwiązać na tym etapie przynajmniej te które się da. Pozdrawiam
Anonymous - Sob 08 Maj, 2010
W moim samochodziku, który powoli przerabiam, tylna oś jest zawieszona na poprzecznej "huśtawce". I wszystkie koła zawsze stoją na podłożu.
rarek - Sob 08 Maj, 2010
DruhRafal napisał/a: | A moze 2 koła z przodu i jedno daleko z tyłu? Taki odwrócony trike bombowo to będzie wyglądało... |
dzieki taki właśnie buduje
DruhRafal - Sob 08 Maj, 2010
rarek napisał/a: | DruhRafal napisał/a: | A moze 2 koła z przodu i jedno daleko z tyłu? Taki odwrócony trike bombowo to będzie wyglądało... |
dzieki taki właśnie buduje |
Masz jakieś rysunki? Bo wiesz, w motocyklach ogólnie pojawił się taki trend
Anonymous - Sob 08 Maj, 2010
rarek, właśnie masz jakięś rysunki lub zdjęcia może w tym kierunku pójdę
znalezione w sieci
mmoto - Sob 08 Maj, 2010
tak jedno koło z tyłu to świetne rozwiązanie- napęd bez mechanizmów różnicowych i super wygląd
natomiast z jednym kołem z przodu prowadzenie jest uciążliwe, co prawda mam tylko doświadczenie w budowie trajek z silnikami samochodowymi
rarek - Sob 08 Maj, 2010
|
|
|