To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Torque arm i mocowanie koła

maran_hand - Śro 19 Lip, 2017

To rozwiązanie wydaje się być ok z tym, że ja zrobiłbym jeszcze nacięcie na przeciw tej ściskanej strony.
Stosując takie rozwiązanie należy dobrze zmierzyć długość osi silnika bo jeśli po dwóch stronach damy coś tej grubości z minimum 6 śrubą to może się okazać że os jest za krótka ;)

Wojtas82 - Śro 19 Lip, 2017

Ale przy takim mocowaniu nakrętka pełni jedynie funkcję ozdobną 😀
maran_hand - Śro 19 Lip, 2017

Nie przy takim, ja mam śruby z dwóch stron ósemki ;p

Ale Elektrotonus ma właśnie takie rozwiązanie i daje radę. A Ty zaczynasz wyważać otwarte drzwi ;) W jednym z pierwszych postów w tym wątku wrzucił zdjęcie tego rozwiązania co Ty teraz znalazłeś

Wojtas82 - Śro 19 Lip, 2017

Chciałbym jedynie zasugerować, że w instrukcjach składania roweru jak i na blogu Tasa powinna być informacja, że blokady nie są opcjonalne a obowiązkowe :) Ja przynajmniej tak to widzę po swoich doświadczeniach. Stosując bardzo dobre blokady myślę, że nie ma potrzeby pogłębiania widełek. Przynajmniej ja bym już nie piłował stosując porządne blokady. Pozdrawiam.
maran_hand - Śro 19 Lip, 2017

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Nikt nie mówi o jakimkolwiek osłabianiu widełek, tego nie tykamy. Chodziło mi o projekt torque który pokazałeś
Wojtas82 - Śro 19 Lip, 2017

Jak najbardziej.
Elektrotonus - Śro 19 Lip, 2017

Chciałem też zwrócić uwage na rodzaj dobranej podkładki z uchem. Ona wraz z blokada obrotu współuczestniczy w stabilizowaniu osi silnika. Musi być taka z uszkiem pod katem prostym a nie rozwarty w stosunku do płaszczyzny podkładki. Ta druga praktycznie nie mieści się w uchu haka i niewiele lub wcale nie stabilizuje osi.

Kilka zdjęć:

Wojtas82 - Śro 19 Lip, 2017

Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm?

Anonymous - Śro 19 Lip, 2017

Ja wygiąłem ząbek młotkiem w imadle i musiałem szlifierką podpiłować głębokość widełek o 2 mm. I zmniejszyć średnicę podkładki, bo nie właziła w wyżłobienie widełek. Tak nasz los majstrów ;)
Elektrotonus - Śro 19 Lip, 2017

Kupiłem na oś 12 mm w sklepie maxev. Tylko silnik kasetowy ma cieńszą oś niż na wolnobieg.

Generalnie przy mocach od 1000 W takie przemyśłane zabezpieczenia obrotu osi są niezbędne dla bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji ebikie.

Wojtas82 - Śro 19 Lip, 2017

Na maxev nie mają. Chyba będę musiał sam zrobić... Masakra jakaś.
wibi - Śro 19 Lip, 2017

Generalnie poruszane tu zabezpieczenia przed obrotem osi to tylko "usprawnienia" błędów konstruktorów.Już 100 lat temu z podobnym zagadnieniem borykali się konstruktorzy np.samochodów i wymyślili to czego jeszcze konstruktorzy silników do ebików nie stosują a powinni.Przecież to nic trudnego aby stosować na osi stożek plus klin albo integralny z osią kołnierz chwytany do ramy a nie spłaszczenie (osłabienie mechaniczne) mocno obciążonej osi.Myślę, że wcześniej czy później takie rozwiązanie będzie w silnikach elektrycznych stosowane a to na pewno wiele problemów rozwiąże i naprawdę dziwię się jak konstruktor (zapewne Chińczyk?) projektujący silnik o mocy kilku kW o czymś podobnym nie pomyślał, przecież jakie na oś działają momenty chyba wyliczał? a może nie,zapewne.
Dlugas - Śro 19 Lip, 2017

Wojtas82 napisał/a:
Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm?

ja zrobiłem to tak: dogiąłem ten ząbek ile się dało (do 90st.), spawarką napawałem brakujacą część tą która wchodzi w widełki. Oczywiscie napawałem więcej niż było trzeba, resztę zebrałem szlifierką by podkładka ciasno weszła w mocowanie widełek ale nie na tyle by rozginała widełki. szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo pewnie teraz by się przydały.

xyz2a - Śro 19 Lip, 2017

Dlugas napisał/a:
Wojtas82 napisał/a:
Fajnie, że poruszyłeś temat podkładek. Ja z silnikiem dostałem nieodpowiednią z Twojego zdjęcia. Ucho dogiąłem aby miało 90 stopni w stosunku do podkładki ale i tak to ucho wystaje poza widełki i nie spełnia funkcji. Zastanawiam się gdzie można dostać takie podkładki jak na ostatnim zdjęciu (z ząbkiem a nie z uchem) na oś M12?
Jaka jest grubość tego torque arma? Wygląda mi na jakieś 10-15 mm?

ja zrobiłem to tak: dogiąłem ten ząbek ile się dało (do 90st.), spawarką napawałem brakujacą część tą która wchodzi w widełki. Oczywiscie napawałem więcej niż było trzeba, resztę zebrałem szlifierką by podkładka ciasno weszła w mocowanie widełek ale nie na tyle by rozginała widełki. szkoda że nie zrobiłem zdjęć bo pewnie teraz by się przydały.


Jaką funkcję ma pełnić ten ząbek? Czy nie jest tak że mocno skręcona oś nie powinna przesuwać/przekręcać tej podkładki?

Elektrotonus - Czw 20 Lip, 2017

xyz2a - właśnie ta podkładka klinując się na spłaszczonej osi silnika dzięki temu ząbkowi zapobiega obróceniu się osi w widełkach. Oczywiście działa to przy silnikach przekładniowych oraz słabszych DD. Od 1000 W sugeruję dodatkowy stabilizator osi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group