To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Kolejność podpięcia sterownika 250W
romus130 - Pon 24 Lip, 2017 Temat postu: Kolejność podpięcia sterownika 250W Witam kolegów
Potrzebuję szybkiej pomocy
mam sterownik 15A do silnika 250W 36V
Ale nie mam dokładnego schematu która kostka od czego.
Pomożecie?
Szukałem w necie ale nie znalazłem nic takiego samego
zdjęcie poniżej
mrgiver - Pon 24 Lip, 2017
Ciekawy sterownik. Zdradzisz, skąd go masz?
Czy na tych kostkach są jakieś opisy?
Na pierwszy rzut oka to wygląda mi tak, że gruby czerwony i czarny - to odpowiednio + i - baterii, trzy grube - to przewody fazowe silnika.
Wtyczka z pięcioma przewodami (czerwony, czarny, żółty, zielony,. niebieski) - do czujników położenia wirnika (cz. Halla).
Obstawiałbym na którejś podwójnej kostce stacyjkę, na jednym z przewodów będzie raczej napięcie zasilania.
Również na którejś kostce z trzema przewodami obstawiałbym podłączenie manetki. Co można sprawdzić po załączeniu sterownika, pewnie między dwoma pinami będzie ok. 5V.
Nie widziałem takiego sterownika, ale ja bym do tego tak podszedł. Miernik w dłoń i do dzieła!:) Może uda się uniknąć rozbierania sterownika, żeby to posprawdzać.
romus130 - Pon 24 Lip, 2017
A czy znajdę jeszcze gdzieś kabel z takiej w tyczki pod ten sterownik.
romus130 - Pon 24 Lip, 2017
więć tak z tego co już wiem
Plus minus wiadomo + 3 fazy + hall pięć pin
dalej mamy wolny przewód czerwony napięcie stałe 36V ??
dwu pinowe fiolet czarny Klamki
dalej mamy 4 piny czerwony czarny różowy jasny i jasny pomarańcz to podpinam do mini komputerka wrzucę zdjęcie. i działa po włączeniu guzikiem tylko poziom naładowania oszukuje bo akum ma 35V a on pokazuje ze minimum. dziwne?.
Ale zostaje jeszcze jedna kość 3 pin? żółty czarny szary.
miedzy czarnym a żółtym 5 v po włączeniu. PAS? czy manetka
ale jak bym nie podpioł czujnik pas to nie kręci silnikiem.
kręci jak ustawię miernik na 10A i zaczynam przerwanie dotykać pomiędzy żółty a czarny? działa jak
romus130 - Pon 24 Lip, 2017
zdjęcia
mrgiver - Wto 25 Lip, 2017
Ten PAS i wyświetlacz to były w komplecie ze sterownikiem? Bo pisząc o podłączeniu manetki zapomniałem o tym, że niektórzy nie kręcą potencjometrem (manetką), tylko mają czujnik PAS jeszcze.
Co do tej wtyczki, co wyżej pisałeś - zawsze możesz spróbować dopasować jakieś złącze standardowe, np. stąd lub po obciąć wtyczkę i zlutować przewody. Z czego konkretnie ta 9 pinowa wtyczka? Wydaje mi się, czy niektóre piny ma grubsze?
romus130 - Wto 25 Lip, 2017
mrgiver napisał/a: | Ten PAS i wyświetlacz to były w komplecie ze sterownikiem? Bo pisząc o podłączeniu manetki zapomniałem o tym, że niektórzy nie kręcą potencjometrem (manetką), tylko mają czujnik PAS jeszcze.
Co do tej wtyczki, co wyżej pisałeś - zawsze możesz spróbować dopasować jakieś złącze standardowe, np. stąd lub po obciąć wtyczkę i zlutować przewody. Z czego konkretnie ta 9 pinowa wtyczka? Wydaje mi się, czy niektóre piny ma grubsze? |
niby w komplecie ale nie koniecznie do tego sterownika. przy silniku obciąłem kabel i podpiąłem na krótko wszystko pasowało do hall i faz.
więc mam albo pass albo manetkę
Anonymous - Śro 26 Lip, 2017
romus130 napisał/a: | ...
kręci jak ustawię miernik na 10A i zaczynam przerwanie dotykać pomiędzy żółty a czarny? działa jak |
To będzie PAS, bo tak to działa. PAS zwiera sygnałowy do masy przy kręceniu korbą z kółkiem magnesowym.
Anonymous - Śro 26 Lip, 2017
romus130 napisał/a: | ...działa po włączeniu guzikiem tylko poziom naładowania oszukuje bo akum ma 35V a on pokazuje ze minimum. dziwne?... |
Może to wyświetlacz na 48V? Podpinając 36V będzie pokazywał minimum.
romus130 - Śro 26 Lip, 2017
zeeltom napisał/a: | romus130 napisał/a: | ...działa po włączeniu guzikiem tylko poziom naładowania oszukuje bo akum ma 35V a on pokazuje ze minimum. dziwne?... |
Może to wyświetlacz na 48V? Podpinając 36V będzie pokazywał minimum. |
z tyłu na odwrocie jest napisane 36V
ale kurde nie mam manetki żeby sprawdzić ten sterownik.
Anonymous - Śro 26 Lip, 2017
Jeśli masz wejście na manetkę, to dotykając przewód sygnałowy do +5V silnik powinien zacząć pracować na pełnych obrotach. Możesz zastosować zwykły potencjometr 10-20 kohm.
romus130 - Śro 26 Lip, 2017
[quote="zeeltom"]Jeśli masz wejście na manetkę, to dotykając przewód sygnałowy do +5V silnik powinien zacząć pracować na pełnych obrotach. Możesz zastosować zwykły potencjometr 10-20 kohm.[/quote
Więc już wszystko rozkminiłem
więc tak
czarny czerwony gruby plus i minus bat
trzy fazy czyli żółty niebieski zielony,;] standard
Halle 5 pin
dwie kostki po 2 pin. czarny i fiolet klamki
kostka 3 pin żółty czarny szary? czujnik pass
kość 4pin pomarańcz róż czarny i czerwony wyświetlacz / mini sterownik do wspomagania
kostka 1pin czerwony stałe napięcie + po włączeniu do np oświetlenia i klaksony który jest w przedniej lampie
więc nie ma tu możliwości podpięcia manetki.
Wszystkim dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Tsport - Pią 25 Sie, 2017
[quote="romus130"] zeeltom napisał/a: | Jeśli masz wejście na manetkę, to dotykając przewód sygnałowy do +5V silnik powinien zacząć pracować na pełnych obrotach. Możesz zastosować zwykły potencjometr 10-20 kohm.[/quote
Więc już wszystko rozkminiłem
więc tak
czarny czerwony gruby plus i minus bat
trzy fazy czyli żółty niebieski zielony,;] standard
Halle 5 pin
dwie kostki po 2 pin. czarny i fiolet klamki
kostka 3 pin żółty czarny szary? czujnik pass
kość 4pin pomarańcz róż czarny i czerwony wyświetlacz / mini sterownik do wspomagania
kostka 1pin czerwony stałe napięcie + po włączeniu do np oświetlenia i klaksony który jest w przedniej lampie
więc nie ma tu możliwości podpięcia manetki.
Wszystkim dziękuję za pomoc
Pozdrawiam |
Nie wiem czy to dobry pomysł brać "+" ze sterownika na lampki i inne bajery. Może to być powodem jego uszkodzenia.
Anonymous - Pią 25 Sie, 2017
Po to właśnie jest ten przewód.
|
|
|