To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Bkokada obrotu koła na kluczyk - dobór stacyjki
Elektrotonus - Nie 30 Lip, 2017 Temat postu: Bkokada obrotu koła na kluczyk - dobór stacyjki http://ebike.nexun.pl/blo...ola-na-kluczyk/
Zastosowałem ten patent z wykorzystaniem takiej samej stacyjki. Doszło jednak do niebezpiecznego zdarzenia. Styczniki obwodu faz uległy uszkodzeniu i podczas jazdy zwarło na chwilę dwie fazy, rower gwałtownie zwolnił. Na szczęście sterownik ocalał. Pomysł jest świetny ale może są inne stacyjki z bardziej niezawodnym zestawem modułów ? Ew gdzie można kupić ewentualnie nowe moduły do tej stacyjki? Dodatkowe moduły otrzymałem od kolegi z demontażu zepsutej stacyjki i mogły być po prostu już wysłużone.
Łukasz
Mobil - Nie 30 Lip, 2017
Ja od siebie nie polecam tych modułowych stacyjek. Miałem taką (Salzer) która miała wyłączać tylko przetwornice i logike sterownika to się rozpadła w drobny mak w lesie i jedyne co mi później zostało to poskręcać kabelki i dzida dalej Strasznie to delikatne
Cieszyn - Wto 17 Paź, 2017
Czy mógłbym wykorzystać podobny system do elektrycznego hamowania?
sietaz - Wto 17 Paź, 2017
Po pierwsze to szybko zaliczysz dzwona, po drugie stacyjka się spali (mam gdzieś egzemplarz po takich testach), po trzecie to niewygodne i po co to stosować jak prawie wszystkie sterowniki mają regen
Elektrotonus - Wto 17 Paź, 2017
Cieszyn napisał/a: | Czy mógłbym wykorzystać podobny system do elektrycznego hamowania? |
Chyba awaryjnego gdy wszystkie systemy zawiodą Najpierw trzeba zainstalować czujniki hamowania na obu klamkach, dobrze działające sprawdzone hamulce oraz miłym dodatkiem jest regen.
Cieszyn - Sob 21 Paź, 2017
Wykorzystuję zupełnie inny sterownik (http://s.aliexpress.com/NZ7nMzIJ ) do e-deskorolki, gdzie mam problem z zamontowaniem mechanicznych hamulców, controller nie ma też żadnego regeneracyjnego hamowania. Chciałem przetestować zwieranie po kolei faz żeby silniki hamowały elektrycznie.
Elektrotonus - Sob 21 Paź, 2017
Cieszyn napisał/a: | . Chciałem przetestować zwieranie po kolei faz żeby silniki hamowały elektrycznie. |
Obawiam się, że spalisz sterownik zwierając fazy.
Cieszyn - Sob 21 Paź, 2017
Dzisiaj robiłem test. W deskorolce mam napęd na 4 koła, aktualnie zasilane są 2, 3 obraca się swobodnie a na 4 tym zwierałem fazy zwykłym przełącznikiem. Zakładałem , że prąd indukowany podczas hamowania zniszczy ten mały przełącznik, ale widocznie nie jest jakiś specjalnie duży bo nie zauważyłem żadnych problemów. Zwarcie już jednej fazy w jednym silniku powoduje sprawne zwalnianie z ok 20km/h, oczywiście im szybciej jedziemy tym mocniej zwalnia.
Zastanawiam się nad zrobieniem układu np mosfetów przez które swobodnie będzie płynął prąd ze sterownika, a w przypadku hamowania silnik zostanie odłączony od sterownika i fazy zostaną zwarte. Proszę o sugestie
,
tas - Nie 22 Paź, 2017
Moja sugestia taka, że zwierając fazy silnika zamieniasz go w grzałkę. Powstaje dużo ciepła i kolejnym razem silnik spalisz
Cieszyn - Nie 22 Paź, 2017
Faktycznie zauważyłem, że silnik jest delikatnie ciepły po jeździe ale nie przesadzajmy, mowimy tu o 2-3 sekundowym zwarciu raz na jakiś czas i bardzo małych prędkościach. Mimo ew problemów jestem chętny przetestować to rozwiązanie, bo bardziej niebezpieczna była jazda zupełnie bez hamulców
Chciałbym zrobić coś takiego jak na schemacie. Czy mogę do tego użyć jakiś mosfetów np irlr 2905 ? Jak się upewnić, żeby się nie przegrzały? O ile o mosfet zwierające jestem spokojny, o tyle mosfet które mają odciąć silnik - może dać po 2-3 równolegle? Ewentualnie czy dokładzie czegoś takiego jak mosfety odcinające nie zrobi funkcja sterownika ebike brake low?
madejp - Pon 23 Paź, 2017
Im krótszy czas tym gorzej. Jeśli z deskorolką ważysz 70 kg, to hamując z 20 km/h musisz się pozbyć ok. 900J metale mają ok 500J/(kg*K), więc jak tam silnik waży jakieś 200g, to się zagrzeje o 10C - niby nie dużo, ale ważne, żeby silnik zdążył ostygnąć między hamowaniami. No i pytanie jak szybko uzwojenie przekazuje ciepło reszcie silnika.
|
|
|