To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Sterownik do QS3000

Greko - Wto 01 Sie, 2017
Temat postu: Sterownik do QS3000
Witajcie,
składam falcona z QSem, niestety nexun chwilowo nie oferuje mocniejszych sterowników, czy jeśli zamontuję 072080 jakoś znacząco odbije się to na mocy silnika lub innych rzeczach? Dostawy nie przewidują w tym miesiącu, może we wrześniu, a chcę pojeździć jeszcze w te wakacje :grin:

PiotrW - Wto 01 Sie, 2017

Sabek 80A z baterii dla silnika qs205 5T - to bedzie fajnie latalo.
150A z baterii to juz szalenstwo.

oczywiscie warto zamontowac wersje 150A i ew. skonfigurowac go na mniej lub wiecej.

Eryk1000 - Wto 01 Sie, 2017

Dokładnie 80A w falkonie robi robotę chyba że ważysz 150kg :P
Mobil - Wto 01 Sie, 2017

72V*80A=5.7kW a silnik ma ciągłej 3kw także wnioski można wyciągnąć samemu czy potrzeba 150A :razz:
tas - Wto 01 Sie, 2017

QS3000W (ani Mxus 5k) i Sabvoton SVMC072080 nie działają ze sobą, przy kupowaniu QSa przecież wam to mówili ludzie z QSa.
Albo SVMC072100 (rekomendowany z uwagi na prąd fazowy wyższy niż 100A) albo 50x wyłączanie się sterownika podczas wycieczki z komunikatem overcurrent.
Nie chodzi o prąd z aku tylko o prąd fazowy. Czyli nawet 100 czy 150A sterownik będzie ustawiony na 80A prądu z aku ale fazowego musi być więcej jak 100A.



072080 doskonale współpracuje za to z Mxusem 3k.

Greko - Wto 01 Sie, 2017

Dzięki chłopaki za odpowiedzi! Tas, prawdopodobnie mówili, ale sinik czeka już dobre 1,5 roku i info się ulotniło :mrgreen: No nic chyba obejdę się smakiem w tym roku :wink:
Mobil - Wto 01 Sie, 2017

tas, to ile ma fazowego 72080?
tas - Wto 01 Sie, 2017

100A
Mobil - Wto 01 Sie, 2017

To marnie jak mały sterownik barmala 120A phase ma... Wiadome, że Sabvoton kawał kloca i zniesie to lepiej ale mimo wszystko odczuwam niesmak :razz: Duży miał 180A tyle, że w obu da się wyłączyć ograniczenie z aku i regulujemy fazowym. Szokłem :grin:
tas - Wto 01 Sie, 2017

Sterownik barmala to, hmm, nie jest optymalny wybór w teren do customa bo co z tego, że najmocniejszy model ma lekko wyższy prąd fazowy od najsłabszego sabka skoro ma mnejszy prąd dc i jest mały (gabarytowo) i się zwyczajnie przegrzewa w customie. Na równiny ok, do lasu ten sam problem co z adapto, gorącoo.
Mobil - Wto 01 Sie, 2017

Gabarytowo na pewno lepiej odprowadza ciepło i to będzie dla takiego sabka 100A ciągłego ale jednak spodziewałem się więcej :razz:
atomek1000 - Wto 01 Sie, 2017

Tas, czyli 72080 nie zadziała w ogóle z QS'em? Za mała rezystancja faz czy o coś innego chodzi? mxus 3T ma prawie taką samą rezystancje jak QS 17*7T.

Czy przy ustawieniu np 50A batt / 100A phase wciąż będą błędy? Czy wystarczy fazowy zmniejszyć? Ciekawe że sypie błędem tak odrazu, powinien tak regulować prądem aby dać 100A a nie odrazu wywalać błąd. :neutral:

tas - Wto 01 Sie, 2017

Nie jest to taki prosty temat z QSem i najsłabszym sabkiem, tym dziwniejszy, że ten sam sabek nie ma żadnych problemów ze sterowaniem wszystkimi innymi silnikami za wyjątkiem właśnie tego QSa.
Problem jest taki:
Z grubsza to działa kręci, przyśpiesza, wszystko wydaje się ok, ale problemy występują w 2 szczególnych sytuacjach.
1. Przy małej prędkości dodanie gazu gwałtownie spowoduje, że sterownik wykryje nagły wzrost prądu międzyfazowego i wywali byka nr 8, phase overcurrent, mimo, że ma ją ustawioną na jakieś masakryczne 260A.
2. Przy średniej prędkości podjazd pod wzniesienie z dużym momentem często powoduje, że tylne koło na chwilę traci przyczepność z podłożem, tak samo w sytuacji dużej prędkości na granicy przyczepności, np po kamieniach także z efektem odrywania się koła. No więc w ułamku sekundy, będąc w powietrzu, koło napędza się do wyższej prędkości niż wynika to z poruszania się powierzchni pod nim, koło ląduje, silnik natychmiast zwalnia do prędkości jazdy, sterownik wybija błąd.

Problem można powiązać z niską rezystancją uzwojeń, czy jakąś szczególnie dużą indukcją z powodu dużych magnesów, cholera wie, efekt jest i sam go zgłębiałem na jednej z maszyn.

Znane są 3 sposoby radzenia sobie z tą sytuacją.
1. Znalezienie specyficznego ustawienia stosunku prądu DC do prądu fazowego, niestety odbędzie się to kosztem dynamiki jazdy, czyli to co zaproponowałeś i tak, rozwiązuje to problem lub może bardziej maskuje.
2. Pozostawienie tego jak jest i resetowanie błędu na stacyjce
3. Wykonanie "ruskiego moda" podnosząc moc podstawowego sabka do poziomu minimum +30% fabrycznego (dc i prąd fazowy zwiększają się w tym samym stopniu).

Może nie do końca się dobrze wyraziłem, ogólnie połaczenie działa i silnik jeździ, ale zachowanie i komplikacje użytkowe (staje na podjazdach) nie jest warte oszczędności 200zł na mocniejszy sprzęt)
Być może na równinach i asfalcie problem byłby nieistotny, ale ja się obracam najwięcej w leśnych konstrukcjach, a tam z uwagi na sposób użytkowania wszystkie poprzeczki mocowe i jakościowe są wielokrotnie wyżej postawione niż dla maszyn o charakterze równinno-szutrowym i takie zachowanie nie przechodzi.

Tutaj trzeba też pamiętać, że takiego sabka 100A czy 150A się kupuje nie dlatego, aby używać silnik na 100 czy 150A, ponieważ i tak się zmniejsza moc na 80A (tak jak na najsłabszym modelu) ale po to by mieć dostęp właśnie do dużych prądów fazowych. One są znacznie istotniejsze w terenie niż ampery główne z aku i o ile dla Mxusa wypełniają idealnie jego możliwości to dla QSa nie, gdyż iż jednak ludzie go biorą po to aby im woził po 70 kilo złomu pod tyłkiem.

Najmocniejsze znany mi customy falcony w teren mają... 90A DC. Emil od ram Falconów taki ma ustawiony, chyba jako jedyny i to jeszcze daje radę bo ma małe koło z tyłu i bardzo szybkiego QSa 3000W. 80A jest do lasu uznawane za absolutną granicę wytrzymałości QSa (65A dla Mxusa). Na 120A DC QS nie ma szans z nami po lesie nigdzie dojechać i więcej jest czekania na niego niż faktycznej zabawy. Fizyka, nie wszyscy o niej pamiętają :)

qaz33 - Śro 02 Sie, 2017

Z tego co pamietam pierwsze wersje sabvotona 80A mozna bylo ustawic na 150A fazowego a wersje 150A na 350. Cos sie pozmienialo? Z tego by wynikalo ze starszy sabek 80A dalby jeszcze rade.
Ile fazowego mozna max ustawic na tego QSa aby sie nie przegrzewal?

Tomas - Śro 02 Sie, 2017

Pierwszy słyszę o takich problemach. Przecież większość ludzi chyba kupuje tego sabka 80 do QSa też. Ja chciałem kupić 80 ale w zestawie z QSem sprzedawali tylko wersje mocniejsze, więc tak jak mówisz coś jest na rzeczy.

P.S - poruszając się w opisach podawajcie dwa prądy bateria/fazy bo ludzie błądzą i potem się dziwią czemu jest inaczej jak mówiliście :wink:

P.S2 - Tas jak wypada grzanie się szybkiego silnika Emila (chyba 30x4 tak ?) ustawionego na 90A względem waszych silników (24x5 ?) w trasie ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group