To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Mxus 5k 5000W - dyskusja ogólna
tas - Czw 07 Wrz, 2017 Temat postu: Mxus 5k 5000W - dyskusja ogólna Kilka zdjęć z porównania budowy względem mniejszego QS3000.
Oba silniki takie samo Kv
Mxus 25 przewodów w wiązce uzwojenia
QS: 24 przewody w wiązce uzwojenia
Różnic jest bardzo dużo i nieomal na każdym elemencie silnika, średnica, grubość i waga stojana, szersze magnesy, grubsze zęby, grubsze pokrywy montowane na kołnierz, kołnierz na szprychy ma w końcu mięso itp
Tomas - Czw 07 Wrz, 2017
Tas nie masz błędu że takie same kV ?
33X3T = 13.47 Kv Max continuous Phase current of 198A
25X4T = 10.07 Kv Max continuous Phase current of 150A
20X5T = 08.05 Kv Max continuous Phase current of 120A
16X6T = 06.71 Kv Max continuous Phase current of 96A
28x3,5 to jest wersja pośrednia 25-33 czyli pewnie ma z 12kV a QS 24x5 ma 9,03 kV.
Jest to silnik sporo szybszy (zdecydowanie więcej niż 1,1kmh/1V, bliżej 1,5kmh przy blokowym)
Soją drogą kawał klocka, jak juz QS wydaje się masywny to co dopiero ten
leszcz - Czw 07 Wrz, 2017
ale bydle, na dwóch takich to już jakieś lekkie autko by poszło... o ile oś uradzi ciężar
taki cichy, miejski maluszek, cienkuś na li-ionach... marzenie
tas - Czw 07 Wrz, 2017
A racja, coś mi się pomieszały opisy
Co ciekawe, całkowita szerokość silnika nie została zmieniona wiec istnieje szansa, że wolnobiegi toczone z 7s na 5s będzie można zastosować jeśli moce nie będą wyższe niż te 6-7Kw (trzymanie silnika za końcówkę osi)
Bartosh - Czw 07 Wrz, 2017
Odnośnie wagi 5K, to nie jest on cięższy od QSa 205? Na stronie jest 9kg, ale chyba stary 3k tyle ważył? QS ma prawie 13kg. Jestem ciekaw jak będzie się spisywał (temperaturowo) w terenie i czekam na Wasze testy.
tas - Czw 07 Wrz, 2017
15kg waży
Passat_EQ - Czw 07 Wrz, 2017
to jakby te silniki mocowo poszeregowac ? mxus 3k, qs205, mxus 5k, qs273? Zapomnialem o jeszcze jakims istotnym silniku?
wwojciech - Czw 07 Wrz, 2017
kilka jeszcze by się znalazło:) np Crystalyte THE CROWN , cromotor v3
Dlugas - Pią 08 Wrz, 2017
Jakim przekrojem przewodu jest zasilany ten silnik?
Edit: już znalazłem
tas napisał/a: | Mxus 25 przewodów w wiązce uzwojenia
QS: 24 przewody w wiązce uzwojenia |
QS 24x5 ma 120 jednostek miedzi
Mxus 25x4 ma 100 jednostek miedzi
Przekrój przewodów zasilających:
Qs 10mm2
Mxus 6mm2
Moment obrotowy:
Qs 24x5 max torque 172,9 Nm
Mxus 25x4 max torque ? (nigdzie nie znalazłem ale myślę że sporo mniejszy przy w/w i n/w parametrach - wynika to z nawoju)
Prędkość obr/V
Qs 24x5 = 9,03Kv
Mxus 25X4T = 10.07 Kv
Prąd fazowy:
Qs 24x5 few second of 150A (w krótkim czasie do 300A)
Mxus 25X4T max continuous Phase current of 150A ( w krótkim czasie - tutaj nic nie podają )
Sądzę że QS będzie miał większe przyspieszenie ze wzgl. minimalnie mniejszy nawój.
Nie są to takie same silniki. Jeśli już - to porównywalne.
Biorąc pod uwagę to że Mxus jest szybszy od QS-a - więc więcej A trzeba wtłoczyć w fazy by uzyskać odpowiedni moment - a za tym idzie większy przekrój przewodów zasilających silnik (który powinien być (!!!) a go nie ma).
Nie ma co gdybać, Ciekawsze porównanie będzie w porównaniu tych silników z natury jeśli chodzi o porównanie temperatur i innych walorów
Jeśli chodzi o zasilanie to nie zaszaleli Szerszy stojan od QS oraz szybszy nawój chciałby więcej papu Dostanie ale "wąskim gardłem"
Jeśli chodzi o wagę i wymiary (przynajmniej niektóre) - powoli zbliżamy się do QS273
Jeśli chodzi o stylistykę detali Mxus - to tu jest szaleństwo
Ps : Ogólnie mógłbym to wszystko nazwać (jeśli chodzi o Chiny) niezłą "wylęgarnią" silników Niedługo zrobią 25x12...albo 45x25.. Jak się pojawią w sprzedaży wówczas wszyscy będziemy je z podnieceniem montować...ale będzie power a może już takie są
Podsumowując : Jest to b.ciekawy silnik.
MateuszSz - Pią 08 Wrz, 2017
Chłopaki testujcie silnik i czekamy na opinie z Żywca wzięte Jest to ciekawa propozycja do nowych konstrukcji.
tas - Pią 08 Wrz, 2017
Dlugas napisał/a: |
QS 24x5 ma 120 jednostek miedzi
Mxus 25x4 ma 100 jednostek miedzi
|
To nie tak, jako tako nie ma czegoś takiego jak "jednostka miedzi".
Mxus ma grubsze uzwojenie oraz krótsze, czyli rezystancja tychże uzwojeń niższa więc niższe straty = niższe grzanie. Ale aby zrekompensować mniej owinięć wokoło zębów stojana musieli go poszerzyć, dać większe magnesy (mniej owinięć = szybszy silnik, szersze magnesy/stojan = wolniejszy, niweluje się to wzajemnie) dlatego mimo różnic w budowie prędkości są porównywalne.
qaz33 - Pią 08 Wrz, 2017
oczywiscie ze jest cos takiego jak jednostka miedzi ale nalezy ja porownywac dla silnikow o tej samej budowie i owijanych wiazkami o tym samym przekroju. Na ES bardzo duzo ludzi tak wlasnie silniki porownuje. W przypadku gdy oba silniki maja inna budowe i przekroj wiazek no to faktycznie nie ma jak tego porownac. Szersze magnesy daja proporcjonalnie wiekszy moment ale nie wplywaja na predkosc (Kv) silnika
tas - Pią 08 Wrz, 2017
Ale to chyba się nie praktykuje, aby stojan był szerszy niż magnesy?
sirgregs - Nie 10 Wrz, 2017
A to nie jest przypadkiem ślepy zaułek?
Biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy to silnik od Tesli ważący 35kg dysponuje mocą maksymalną na poziomie 257kW. Ten Mxus powinien mieć pi razy oko 110kW w szczycie i to mocy mechanicznej a nie pobieranej z akumulatora.
Nie wspominając o dodatkowych 15kg wożonych w tylnym kole ...
MateuszSz - Nie 10 Wrz, 2017
Według tej szerokości magnesów i wielkości silnika to jego moment obrotowy Nm powinny być coś na poziomie 200Nm. Nie wiem czy tego dokładnie nie zbadali bo nigdzie nic nie pisze. Nie chce się wierzyć żeby był gorszy niż w Qs 205. Co myślicie?
|
|
|