To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - projekt pojazdu EV na 20 km zasięgu

mmoto - Wto 22 Cze, 2010
Temat postu: projekt pojazdu EV na 20 km zasięgu
potrzebny mi będzie samochodzik o zasięgu do 20 km, ze względu na jak najniższe koszty m.in akumulatorów, ma być to samochodzik typowo pokazowy dla naszego stowarzyszenia
co myślicie o EV na bazie Fiata CC jaki motor potrzeba i ile akumulatorów?

rarek - Wto 22 Cze, 2010

jesli v=50km/h jest zadowalajaca to silnik 4-6kw na takie krotkie zasiegi bedzie ok
a pojemnosc pradowa 120 Wh/km

Zbyszek Kopeć - Wto 22 Cze, 2010

Moc silnika ani moment napędowy nie mają bezpośredniego związku z zasięgiem, one muszą wynikać z gór do pokonania, z masy auta brutto, z oporów toczenia i z koniecznych przyspieszeń.
mmoto - Śro 23 Cze, 2010

na trasie nie ma żadnych podjazdów, trasa 5,8 km w jedną stronę
moje marzenie to słupek na początku i końcu trasy
kilka skrzyżowań czyli z 3 razy trzeba się zatrzymać i ruszyć:


mmoto - Śro 23 Cze, 2010

rarek napisał/a:
jesli v=50km/h jest zadowalajaca to silnik 4-6kw na takie krotkie zasiegi bedzie ok
a pojemnosc pradowa 120 Wh/km


Cytat:
Kilowatogodzina (symbol: kWh ) - jednostka pracy, energii oraz ciepła. 1 kWh odpowiada ilości energii, jaką zużywa przez godzinę urządzenie o mocy 1000 watów, czyli jednego kilowata.

czyli 0,12 kwh/km 20 km=2,4 kwh
staram się dobrze liczyć czy coś mieszam?
to ile trzeba akumulatorów akumulatorów? bo nie chcę się zbłaźnić jak auto 100 m przejedzie
czekam na silniki mam nadzieję że będą miały moc, silniki od wagi taśmowej

Zbyszek Kopeć - Śro 23 Cze, 2010

Ilość energii w aku do toczenia się, to jedna sprawea, a ilość akumulatorów do wydania prawidłowej max. mocy, to druga sprawa.
mmoto - Śro 23 Cze, 2010

no to może jakieś konkrety; jaki zestaw aku potrzebuje?
silnik 3 kw starczy?

rarek - Śro 23 Cze, 2010

mmoto napisał/a:
czyli 0,12 kwh/km 20 km=2,4 kwh
obliczenia sa poprawne dla usrednionego przejazdu, jesli to ma byc jazda wyczynowa to trzeba x wspolczynnik nawet 3.
znaczacy na wielkosc aku ma jego typ, jesli to ołów to pojemnosc musi byc wieksza min x3
co do silnika - to poprosze szczegoly tech.

Zbyszek Kopeć - Śro 23 Cze, 2010

Wszystko co ptrzebne jest na moich stronach.
Trzeba pamiętać o zasięgach zimowych w dużych mrozach (szczególnie na aku. kwasowych).

mmoto - Czw 24 Cze, 2010

te Wasze sterowniki to po prostu przerywacze - dobrze myślę, czy to bardziej złożone?
przy silnikach od wag taśmowych jest sterowanie obrotami wydaje mi się że to właśnie sterownik jaki w samochodzie mógłby działać
czy ładowarka pokładowa może być połączona z aku i nie ma to wpływu na rozładowywanie aku?

mmoto - Pon 28 Cze, 2010

takiego sobie kupie i po kłopocie - tylko kiedy:

http://www.nowiny24.pl/ap...IELEC/803587606

Zbyszek Kopeć - Pon 28 Cze, 2010

Ładne to, ale redaktor niedouczony. Albo pojazd wolnobieżny i 25 km/h, albo samochód - jedno wyklucza drugie.
Prawo w Polsce mówi wyraźnie, co jest co.
Starym MELEXEM też jeździłem ponad 50 km/h, ale wolno było tylko 25 km/h, za to rzucalo na każdej koleinie.

Anonymous - Wto 29 Cze, 2010

Kabina jak w traktorze :)
mmoto - Wto 29 Cze, 2010

ale ceny od 13 tys. zł, chyba że bez akumulatorów :mrgreen:
Zbyszek Kopeć - Wto 29 Cze, 2010

Pewnie goły pojazd i cena netto, może nawet silnik do wyboru i osobno płatny, bo ceny nowych, ale starszych konstrukcji, są o bardzo wiele wyższe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group