To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Golden Motor Smart Pie - wymiana łożysk
legend - Czw 21 Wrz, 2017 Temat postu: Golden Motor Smart Pie - wymiana łożysk Wydaje mi się, że mój silnik może wymagać wymiany łożysk - tzn. kręci się z wyraźnym oporem. Myślę, że ma prawo, bo zeszłej zimy użytkowałem go w każdych warunkach (również w zaspach do samej ośki).
Czy ktoś z Was wymieniał łożyska w tym silniku? Szukałem w sieci jakiejś instrukcji lub filmu ale bezskutecznie. A może ktoś z forum podjął by się wymiany?
Pozdrawiam,
Kamil
Anonymous - Pią 22 Wrz, 2017
Pewny jesteś, że to wina łożysk?
Ja, w swojej karierze, wymieniałem łożysko tylko jeden raz.
Jak dotąd nie było takiej potrzeby. Prędzej winny były śmieci na magnesach.
legend - Pią 22 Wrz, 2017
Nie mam pojęcia co to jest.
Łożyska to pierwsza rzecz, która przyszła mi do głowy.
Okolice ośka/łożysko są troche skorodowane...
Nie robierałem jeszcze silnika.
K.
tas - Pią 22 Wrz, 2017
Woda w silniku
sietaz - Pią 22 Wrz, 2017
Jego się otwiera chyba jak każdy inny - żadna filozofia
sunman - Sob 23 Wrz, 2017
Otwiera sie podobnie ale jedyna roznica jest b. duze lozysko od strony kabli , tam jest tez sterownik ktory jest w srodku przeswitu tego lozyska.
Przerabialem wiele tych silnikow , masz wode w sterowniku i zwarte fazy w 95% przypadkow , te silniki sa tak skonstulowane ze zalewaja sie woda hymm .. zawsze ? , ale mozesz go otworzyc wywalic sterownik i wstawic zewnetrzny inny , ten silnik ma potencjal bo ciagnie znacznie mocniej niz 7x9 i ma zapasy pradu 30A48V swobodnie bedzie smigal nawet w ciezkich warunkach ale na roerze zwklym smialo mozesz uzyc 45A
legend - Pon 25 Wrz, 2017
W tej chwili jest nie podłączony, ale jak go zdejmowałem to był 100% sprawny.
Rozumiem, że rozkręcenie polega na odkręceniu śrubek ampulowych i otwarciu dekli.
Czy one są jakoś fabrycznie uszczelnione?
Pozdrawiam,
Kamil
sunman - Pon 25 Wrz, 2017
NO mniej wiecej tak mozesz to zrobic , kontroler jes w srodku lozyska wiec nie musisz nawet sciagac pokryw by ocenic czy problem jest po stronie zalanego sterownika , poprostu go odlacz i zobacz jak zachowuje sie sam silnik
https://www.youtube.com/watch?v=dzefRZPE7Y0
Pykacz - Pon 25 Wrz, 2017
sunman napisał/a: | ten silnik ma potencjal bo ciagnie znacznie mocniej niz 7x9 i ma zapasy pradu 30A48V swobodnie bedzie smigal nawet w ciezkich warunkach ale na roerze zwklym smialo mozesz uzyc 45A |
Piszesz o Smart czy chodzi Tobie raczej o ten większy Magic ?
sunman - Pon 25 Wrz, 2017
Pisze o seri golden motor , mam doswiadczenia z wszystkimi wersjami , daja rade na 30A w rowerach w calej europie wozacych ludzi 150-450kg ciagu i o dziwo sie nie wydymiaja , jedynie kontrokery sa niesamowicie podatne na uszkodzenia przez ostatnie. 2 lata wymienilem sterowniki w 10 sztukach.
kolega Przemek sam na nim smigal i pchal sporo pradu , magnesy sa tam niezbyt szerokie jesli dobrze pamietam 20 lub 25mm ale ich laczna powierzchnia jest juz zadowalajaca podobnoe oddawanie ciepla
Przemek - Pon 25 Wrz, 2017
sunman napisał/a: |
kolega Przemek sam na nim smigal i pchal sporo pradu , magnesy sa tam niezbyt szerokie jesli dobrze pamietam 20 lub 25mm ale ich laczna powierzchnia jest juz zadowalajaca podobnoe oddawanie ciepla |
pozdrawiam
aktualnie karmie go 45-50A i 64V, nie żeby żarł jak koza wszystko zielone ale jak sie uważa to ma niezłego kopa, oczywiście do spalenia już pewnie niedaleko, nie mam zabezpieczenia termicznego ale jeżdżę już na nim dosyć długo i na czuja wiem kiedy odpuścić, ale ze 2-3 lata temu dostawał 90A!! o 64V nie spalił sie ale przy starcie jak dostał ful manetkę to rozerwało stator w miejscu mocowania z osią
według mnie to bardzo udany silnik wielkim plusem jest jego srednica, to chyba ona robi robotę momentu
legend - Pią 03 Lis, 2017
Znalazłem trochę czasu żeby zająć się silnikiem. Wg mnie to na 100% łożyska (silnik jest w małym kole, jeździłem po zaspach do samej ośki i takie są skutki)
Rozebrałem tyle ile mogłem. Próbowałem poruszyć dekle, ale wyglądają na dobrze złączone.
Jak się do tego zabrać? Dłuto plus młotek? Opalarka? WD40?
Załączam zdjęcie jak to wygląda...
Pozdrawiam,
Kamil
Przemek - Sob 04 Lis, 2017
metody są dwie
1. dwa cienkie śrubokręty wbijasz po przekątnej pod dekiel przy szprychach i podważasz to z jednej to z drugiej strony dekiel musi zejść z lożyska, ale raczej na pewno lekko poharatasz alu
2 jak masz odkręcone wszystkie śruby to kładziesz kolo kablami do góry kolanami klękasz na felgę i mocnym naciskiem wypchniesz dekiel razem ze statorem z felgi,
na spokojnie polecam zacząć od metody 1
ap0f1s - Sob 04 Lis, 2017
Połóż koło na ziemi. Stań jedna noga na feldze i na przeciwko drugą wypchnij cały stator.
https://www.youtube.com/watch?v=_USywOkQueA
Mechano - Sob 04 Lis, 2017
Pytanie, czy takie rozwiązanie nie krzywi osi/silnika?
|
|
|