To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Silnik BLDC rowerowy w piaście dwukierunkowy
ciuupa - Sob 07 Paź, 2017 Temat postu: Silnik BLDC rowerowy w piaście dwukierunkowy Witam, jako świeżak w grupie mam do Państwa ciekawe pytanie:
planuję budowę maszyny, która byłaby napędzana przez 2 silniki zamontowane w rowerowych kołach 24 cali.
Prędkość pojazdu do 6km/h, masa do 120kg, zasięg 10km wystarczy w zupełności. CHciałbym jednak by pracował on swobodnie w dwóch kierunkach. Posiadam taki sterownik:
http://electromen.com/en/...c-motor/em-347/
Umożłiwia on pracę w dwóch kierunkach i umożliwia regulacje prędkości.
Z tego co siędowiedziałem potrzebuje zapewne silnika bezprzekładniowego z czujnikami halla (dla w miare plynnej regulacji predkosci na starcie). Moje pytanie:
czy wiedzą Państwo jakie są dostępne na rynku silniki, które swobodnie pracują w swojej obudowie w dwóch kierunkach.
Zastanawiałem się nad tym:
http://nexun.pl/sklep/sil...6-10x6-tyl.html
lub nad tym:
http://www.goldenmotor.bi...-front-motor-2/
Czy ktoś mógłby mi pomóc potwierdzić (może ktoś używał) mój pierwszy wybór czyli nine continent, że mogę nim sterować w dwóch kierunkach bez rozbrajania silnika. Zależy mi by jak najmniej przy nim mieszać, a wydaje mi się, że sporo silnikó rowerowych pracuje tylko w jednym kierunku
Pozdrawiam i bardzo liczę na Waszą pomoc
tas - Sob 07 Paź, 2017
Dla 6km/h musisz użyć silniki nie montowane w kole ale zewnętrzny silnik na przekładni.
Taka prędkość jest za mała na silnik w kole, te kilka RPMów spowoduje niską sprawność, małą moc i ogólnie ledwo to ruszy z miejsca przy zasilaniu z tych kilkunastu V
ciuupa - Sob 07 Paź, 2017
Hey tas dziękuję za odpowiedź,
niestety taki silnik muszę wykorzystać ze względu na wymogi wewnętrzne.
Zdaje sobie sprawe, ze silnik najlepiej gdyby mial przekladnie i mniejsze rpm, aczkolwiek nie wiem czy sa dostepne na rynku takie silniki rowerowe, ktore maja zarowno przekladnie i ktorymi mozna sterowac w dwoch keirunkach. Jesli tak to prosze wskaz mi taki.
Czy moglbys mi pomoc w odpowiedzi na moje pytanie?
Z gory dziekuje
tas - Sob 07 Paź, 2017
To się nie uda przy 120kg, serio serio.
A silniki wszystkie popularne działają tak samo dobrze w obu kierunkach o ile są to silniki bez przekładniowe. Prostszy w montażu bezie NineContinent ponieważ nie ma sterownika i podłączasz i już. MagicPie ma wewnątrz elektronikę i najpierw musisz ją usunąć.
Alternatywą jest wybór silnika przekłądniowego ale bez sprzęgła, czyli przekładnia działa w obu kierunkach, są to starego typu silniki 250W. Ma je w ofercie magma, zą zaplecione w kołach 26", ostatnio kupowałem takie 2szt
Ale z kolei tu znowu jest problem, że przy takim RPMie tak mały silnik pewnie w ogóle nie ruszy a jak ruszy tą masę to ledwo. Aby to miało sens to musi być silnik na przekładni jakiś centralny cz\y coś.
ciuupa - Sob 07 Paź, 2017
Hey tas,
dziękuje za udział w konwersacji.
Chodzi mi o budowę maszyny w wielkiej hali, która ma poruszać się na krótkich odcinkach do max predkosci 6km/h, niestety ale muszę użyć takich kształtów silników a nie innych (wymóg konieczny i bez możłiwości zmiany). Jak sam wyliczałem by osiągnąć taką prędkośćwystarczy mi z 60rpmów, ale niestety nie widziałem jeszcze silnika przekładniowego z możliwościa zmiany kierunku
Czytałem na forum, że cos takiego maja silniki Sanyo Dynamotor ale takiego nie znalazłem
Mógłbys podać dokladny link do tego silnika co powiedziales?
Z gory dziekuje
Anonymous - Sob 07 Paź, 2017
Zawsze możesz rozebrać silnik i zaspawać wolnobieg Będzie działała w obu kierunkach
tas - Sob 07 Paź, 2017
https://magma.sklep.pl/product-pol-3802-Silnik-bezszczotkowy-z-kolem-piasta-250W-36-zestaw-do-kola-24-z-przodu-kolo-do-roweru-zestaw-napedowy-do-konwersji-do-roweru-elektrycznego-e-cycle.html
Ten kupiłem, ma przekładnie planetarną ale nie ma wolno biegu, kręci się w obie strony
pepelito - Sob 07 Paź, 2017
A nie możesz zastosować mniejszych kół? Obroty będą wtedy większe.
ciuupa - Sob 07 Paź, 2017
Wlasnie dwa wymagania - 24 cale kola oraz silnik w piasice.
Ten co tas podesłałeś ma niestety za mały moment i faktycznie może nie ruszyć wózka
Anonymous - Sob 07 Paź, 2017
Miałem wielokrotnie do czynienia z rowerami marki REX a silnikami w przednim kole. Przy zasilaniu 36V i mocy silnika 250W potrafią palić asfalt. Może tędy droga? Silniki w tych rowerach są zaplatane w koła 24 cale i spisują się całkiem przyzwoicie. Zawsze można przyblokowoać prędkość maksymalną. A zblokowanie wolnobiegu nie stanowi większego problemu.
tkoko - Sob 07 Paź, 2017
Może dałoby się przezwoić któryś z najwolniejszych silników bezpośrednich tak, by zmniejszyć prędkość, a zwiększyć moc
ciuupa - Śro 11 Paź, 2017
Dziekuje bardzo za pomoc, jestem w trakcie weryfikacji odpowiedzi od Was, a mam pytanie:
czy majac taki silnik moge jakos go przerobic i usunac wolnobieg, bym mogl pracowal w 2 kierunkach czy odpada cos takiego?
http://mxus.pl/silniki/12...brny-przod.html
ciuupa - Wto 17 Paź, 2017
Hey wszystkim, powrócę jeszcze do wątku:
czy ktoś widział może rowerowy silnik na piastę z przekładnia ale bez wolnobiegu (z mozliwoscia pracy w 2 kierunkach).
Gdzies czytalem, ze takie silniki robi sanyo dynamotor ale nie moge znalezc jakiegos ich dostawcy. Moze ktos widzial cos podobnego? Bardzo na Was licze
djmarcin56 - Wto 17 Paź, 2017
a po co ci taki?
Anonymous - Wto 17 Paź, 2017
ciuupa napisał/a: | Dziekuje bardzo za pomoc, jestem w trakcie weryfikacji odpowiedzi od Was, a mam pytanie:
czy majac taki silnik moge jakos go przerobic i usunac wolnobieg, bym mogl pracowal w 2 kierunkach czy odpada cos takiego?
http://mxus.pl/silniki/12...brny-przod.html |
Usunąć nie możesz. Możesz popsuć wolnobieg, by się zablokował.
|
|
|