To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki AC - samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym

Anonymous - Sob 07 Kwi, 2012

mar56 napisał/a:
Podczas jazdy dało się zauważyć pewien wybieg samochodu jakby nie do końca przewidywana reakcja na gaz,czy samochód musi posiadać coś w rodzaju wyłącznika awaryjnego na wypadek gdyby "zgłupiał" sterownik i trzeba byłoby się nagle zatrzymać,czy wystarczą spokojnie hamulce.


Hamulce nie wystarczą, pisał kiedys o tym Zbyszek.
U mnie ciekawostka w Priusie gdy hamuję i leciutko naciskam hamulec , odczuwam jak silnik się odpina , tak jakbym w klasycznym aucie włączył luz. Dopiero dalsze naciskanie pedału powoduje hamowanie. Wygląda na to, że nacisk na pedał najpierw odłącza zasilanie silnika (i efekt hamowania prądem) aby za chwilę uruchomić właściwe hamowanie regeneracyjne. Na początku miałem dziwne wrażenia, w normalnym aucie delikatne muskanie pedału powoduje odczuwalne przyhamowanie, a tutaj wyluzowanie napędów ;) Ale juz się przyzwycziłem :)

ev-drive.eu - Sob 07 Kwi, 2012

Witam, dźwięki ufo daje falownik ( cały czas pracujemy nad ustawieniami ) , przegląd robili spece od trolejbusów i '' NIE MA OGRANICZEŃ CO DO NAPIĘCIA '' . Falownik zabezpieczony jest bezpiecznikiem 80A i wyłączany stacyjką przez przekaźnik, w sytuacjach awaryjnych możemy zawsze wyrzucić na luz albo otwieramy drzwi i CHOOODDDUUU . Dalsze filmy i opis szczegółów po świętach . A tymczasem życzę wszystkim forumowiczom wesołych świąt.

Pozdrawiam Adam

Ołukasz - Nie 08 Kwi, 2012

Witam wszystkich
dawno mnie nie było na forum bardzo się cieszę, że w końcu komuś udało się zrealizować ev w sposób, w jaki sam chciałem to zrobić. Gratulacje!!

Anonymous - Pią 01 Mar, 2013

hamowanie wynika z tego że praca silnika jest na wyższym napięciu niż baterie
Napięcie podnoszone jest na transformatorze impulsowym (rozładowanie rdzenia ) wysokiej częstotliwości . Pozwala to na ładowanie baterii podczas lekkiego hamowania
Teraz pracuję nad takim transformatorem do podnoszenia napięcia ( bostrap) ciekawe rozwiązanie i niskie straty
Jak zbuduję własną wersję napiszę
zbyszek_kn



PS falownik do leksusa priusa itp na duże napięcie naprawdę jest prosty należy tylko przerobić układ odczytu położenia wirnika ze względu iż różne firmy tworzą własne rozwiązania
reszta to pestka ( dwa mikrokontrolery) i proste programy

Szwed - Wto 05 Mar, 2013

zbyszek_kn napisał/a:
PS falownik do leksusa priusa itp na duże napięcie naprawdę jest prosty należy tylko przerobić układ odczytu położenia wirnika ze względu iż różne firmy tworzą własne rozwiązania
reszta to pestka ( dwa mikrokontrolery) i proste programy

Wykorzystywałeś albo przerabiałeś te falowniki do jakiegoś pojazdu?

Anonymous - Nie 10 Mar, 2013

Obecnie przerabiam sterownik z Priusa Hybryda
Sterowanie silnika poprzez mikrokontroler atmega8 z odczytu położenia na czujnikach halla
Niestety wymagana ingerencja i wymiana 2 elementów w przekładni odczytujących położenie wirnika
Nowe dokładniejsze elementy wysłałem do wypalenia na wypalarce laserowej jak je otrzymam pokaże fotki
Drugi mikrokontroler ( Cortex STM32F103VC ) niedrogi steruje sygnałami PWM potrzebnymi do startu silnika i jazdy . Obecnie sprawdzam przy jakich częstotliwościach zasilacz podnoszący napięcie z 200V na 400V typu Boostrap w priusie działa ale przy 15KHz zaczyna już ładnie je podnosić, maksymalne wypełnienie fali PWM w zasilaczu to 0% - 50% powyżej zaczyna się grzać jeszcze przy innych częstotliwościach muszę sprawdzić .
Każde testowanie to od nowa programowanie mikrokontrolera, troszkę żmudne ale ciekawe efekty
Na tej stronie opisuje swe badania nad silnikiem z magnesami trwałymi w wirniku http://studiowanie.za.pl/

Szwed - Nie 10 Mar, 2013

Ciekawe rzeczy piszesz. Może kiedyś pozwolisz się wprosić i obejrzeć te falowniki :) zdjęcia z internetu to nie to samo.
Anonymous - Pon 11 Mar, 2013

Do końca tygodnia powinienem już uruchomić zasilacz boostrap i przetestować z silnikiem jak co to umieszczę kilka fotek
Anonymous - Nie 17 Mar, 2013

zbyszek_kn napisał/a:
Do końca tygodnia powinienem już uruchomić zasilacz boostrap i przetestować z silnikiem jak co to umieszczę kilka fotek

na swojej stronie zamieściłem schemat końcówki mocy sterownika jak będę miał czas po pracy to zorpiszę instrukcje sterujące

Anonymous - Nie 17 Mar, 2013

Szwed,
cześć ja jestem po studiach moja praca to sterowanie silnikami z magnesami w wirniku rozwiązuje problemy zaistniałe w tych zagadnieniach jednym z nich jest sterowanie napięciem większym niż napięcie zasilania i sposób hamowania na stronce przedstawiłem schemat połączeń jak co dla zainteresowanych nogę przesłać kody dla atmegi i cortrxa .
Obecnie pracuję nad wizualizacją na wyświetlaczu parametrów pracy pojazdu zbyszek moja strona dalej się rozwija

Szwed - Śro 20 Mar, 2013

zbyszek_kn napisał/a:
moja strona dalej się rozwija

OK, będę śledził z zainteresowaniem :)

Anonymous - Śro 27 Mar, 2013

Zbyszek, robisz super spawę z tym silnikiem priusa, jestem żywotnie zainteresowany. Czy będziesz na zlocie?


Wiesiek

ev-drive.eu - Śro 10 Kwi, 2013

Witam wszystkich po zimowej przerwie w jeżdżeniu elektrycznym samochodem Rover 75 ( z powodu braku ogrzewania ) . Dzisiaj wyjechałem na przejażdżkę do OBI ( słoneczko , wiosna , pięknie , jedziemy ) w międzyczasie dołożyłem jeszcze dwa aku. 12V56Ah i chyba przedobrzyłem ( razem 370V DC ) , jak dojechałem falownik pokazał błąd R-16 ( teraz mam Danfossa ). Czarno to widzę , dźwiek silnika wskazuje na zwarcie i falownik mówi to samo , Chyba po roku zajechałem silnik . Przewinięcie ok. 1200zł , robocizna 2h . Rozpoczynam projektowanie nowej obudowy stojana silnika AC ( wprowadzenie płynu chłodzącego na czoła uzwojeń i na wirnik ) co pozwoli na ponad dwa razy większe przeciążenia niż przy chłodzeniu płynem wyłącznie obudowy silnika . Przeróbka chłodzenia po zlocie w Żyrardowie.
Wszystko to nic w porównaniu z kłopotami z 30szt akumulatorami żelowymi i ich ładowaniem .

Na własnym przykładzie ostrzegam wszystkich chętnych do przeróbki na elektryka samochodów powyżej 1000kg na AKUMULATORACH ŻELOWYCH lub KWASIAKACH TRAKCYJNYCH .
Tylko litowo polimerowe , era kwasiaków różnej produkcji i żelówek minęła.
Jak macie wątpliwości piszcie maile , będę wyjaśniał do skutku .

Cały potencjał i postęp w motoryzacji elektrycznej tkwi w akumulatorach .

Pozdrawiam i do zobaczenia na zlocie w Żyrardowie
Adam

rs232 - Czw 11 Kwi, 2013

Napisz coś jaśniej bo oczywiście jasne jest dla mnie że żelki odpadają (przeznaczenie, udary prądowe) ale ja mam Trakcyjne Kwasiaki marki SIAP (ber reklamy oczywiście) i jakoś nie narzekam, zarówno z ładowaniem jak i trzymaniem pojemności nic złego sie nie dzieje.

Nie wiem jakiej marki masz te swoje żelki ale widziałem konstrukcje aut z żelkami tylko nie pamiętam jakiej firmy i też nie było z tym problemów choć sam na żelki bym sie nie zdecydował.

ev-drive.eu - Czw 11 Kwi, 2013

Na 6-tej stronie tego tematu są zdjęcia akumulatorów , najprawdopodobniej powoli je zabijam udarami prądowymi podczas przyspieszania i hamowania, no i ta masa 610kg . 1/3 masy całkowitaj .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group