To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Tajemny projekt Pykacza
leszcz - Pon 23 Paź, 2017 Temat postu: Tajemny projekt Pykacza Tas: Wydzielone z działu "Kupię"
Na jakiej budzie ten e-car robisz?
qaz33 - Wto 24 Paź, 2017
Mnie bardziej ciekawi jaki sterownik planujesz uzyc
Pykacz - Wto 24 Paź, 2017
qaz33 napisał/a: | Mnie bardziej ciekawi jaki sterownik planujesz uzyc |
Sterownik i silnik już mam .Sterownik to Kelly 800A 144V . Planowałem też zestaw "indukcyjny" ale i moc mniejsza i cena sporo , sporo wyższa .
leszcz - Wto 24 Paź, 2017
A buda jaka? #2
wwojciech - Wto 24 Paź, 2017
Pykacz napisał/a: | qaz33 napisał/a: | Mnie bardziej ciekawi jaki sterownik planujesz uzyc |
Sterownik i silnik już mam .Sterownik to Kelly 800A 144V . Planowałem też zestaw "indukcyjny" ale i moc mniejsza i cena sporo , sporo wyższa . |
Bezszczotkowy? Jaka mase pojazdu przewidujesz?
qaz33 - Wto 24 Paź, 2017
Silniki asynchroniczne sa wieksze i ciezsze niz bldc. Skoro 100kW to juz 135 koni mechanicznych. Calkiem przyzwoicie nawet jak na ciezki samochod
wwojciech - Wto 24 Paź, 2017
100Kw ze skrzynia juz jest bardzo mocnym silnikiem, chyba z Lublina byl Rover z 30Kw indukcyjnym i z tego co mowil wlasciciel to nie odstaje od innych samochodow pomimo znacznej masy wlasnej
tas - Wto 24 Paź, 2017
Ciekawa ta skrzynia będzie, skoro elektryczny silnik i spalinowy mają dość różne Nm "na wale"
Passat_EQ - Śro 25 Paź, 2017
To raczej nie bedzie hub motor ale tez pytanie przy jakich obrotach ?
gienek333 - Śro 25 Paź, 2017
Tutaj są przykładowe parametry silników http://www.maxikom.ru/upl...C_motor_sec.pdf moce są podawane dla 50Hz, przy 200Hz silnik będzie się kręcił 4x szybciej i można z niego wyjąć 4x większą moc (w Tesli jest silnik indukcyjny i kręci się do 11000 rpm.
qaz33 - Śro 25 Paź, 2017
W najnowszej tesli 3 juz tez jest PMSM (bldc)
Po co skrzynia biegow przy takiej mocy? Seryjne auta elektryczne maja tylko stale przelozenie aby zmniejszyc straty
wwojciech - Śro 25 Paź, 2017
W skrzyni jest uklad roznicowy wiec wygodnie jest zostawic skrzynie. Z jednej strony generuje straty ale daje lepsze osiagi i wieksza elastycznosc napedu. W elektrykach steruje sie dwustrefowo silnik, przez co taka tesla ma pelna moc juz po przekroczeniu ok 100km/h. Wykres momentu wyglada jak prad ladowania li ion:)
qaz33 - Śro 25 Paź, 2017
wwojciech napisał/a: | W elektrykach steruje sie dwustrefowo silnik, przez co taka tesla ma pelna moc juz po przekroczeniu ok 100km/h. Wykres momentu wyglada jak prad ladowania li ion:) |
Raczej na odwrot. do 100km/h jest maksymalny moment a potem spada dlatego na ogol nie stosuje sie tam skrzyni biegow. Skrzynia biegow moze dostac ostro po dupie przy przyspieszaniu z jedynki
wwojciech - Śro 25 Paź, 2017
Faktycznie zle napisalem z moca, bo jest stala do 100km/h. Co innego myslalem, a nie precyzyjnie napisalem:) Odnosnie skrzyni to raczej ludzie uzywaja tylko 2-3 biegi. Wiecej niema potrzeby.
qaz33 - Czw 26 Paź, 2017
Ja bym jak juz uzywal tylko 2 ostatnie biegi
Tzn o co mi chodzi to skala momentu silnika spalinowego do elektryka. Tutaj mamy momenty silnikow o zblizonej mocy (elektryk zielony vs spaliniak czerwony):
Wlaczajac niski bieg ponizej czworki i wciskajac pedal gazu na maksa zwieloktornimy ten moment kilkukrotnie. Pytanie czy skrzynia biegow to wytrzyma skoro nie zostala na taki moment zaprojektowana. Jest ten sam problem co przy mocniejszych MIDach. Co z tego ze zwielokrotniamy tam moment przy niskich predkosciach skoro kazdy rowerowy lancuch sie poprostu rozsypie
Tutaj porownanie tego samego silnika ze spalinowcem na skrzyni biegow:
PS. tak tylko glosno mysle. Moze ktos bardziej obeznany w skrzyniach biegow sie wypowie. Temat mnie ciekawi bo sam bym chcial kiedys przerobic sobie auto na elektryka. Pykacz znowu bedzie pierwszy
|
|
|