To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki DC - Moc silników brushless vs brushed
ficek - Nie 05 Lis, 2017 Temat postu: Moc silników brushless vs brushed Tak się zastanawiam jak się mają do siebie moce silników szczotkowych i bezszczotkowych.
Dajmy na to taki:
Aerodrive SK3 6374 192KV o wadze 860g i mocy 4032W nie wspominając o mniejszych wymiarach niż konkurent:
magma 1020 48v o wadze 5100g (prawie 6 razy więcej) i mocy 1000W (4x mniej).
Nasuwa się pytanie jak to zestawić ze sobą? Czy są to dane miarodajne? Bo budując jakikolwiek pojazd lekki (do 30kg) z silnikiem szczotkowym 250W będziemy jeździć bez fajerwerków ale da radę, natomiast silnik bezszczotkowy 250W wydaje mi się że nie wydoi.
Producent silników magma sam podaje w charakterystyce iż maksymalną moc uzyskamy przy prawie dwukrotnie większej mocy wejściowej, tak więc dla ww przykładu będzie to 1850W. Daleko i tak do 4kW, a waga zostaje. Wiem, całkiem inna budowa silników daje takie różnice, a kto mi wytłumaczy skąd producent podaje 4kW? I jak to odnieść do rzeczywistości.
Mechano - Nie 05 Lis, 2017
Silnik modelarski będzie osiągał te 4kW w samolocie RC, jeśli będą opływały go setki litrów powietrza ze śmigła, bez tego spali się pewnie w mniej niż minutę. A ten z magmy będzie miał te swoją moc pewnie bez wymuszonego chłodzenia.
tas - Nie 05 Lis, 2017
Bawię się zarówno latajkami jak i ebajkami i to wygląda tak, jak to przedstawił Mechano, modelarskie to są z założenia szybkie silniki, ich moc wynika nie z momentu obrotowego ale z prędkości, zazwyczaj są to dość szybkie silniki, dla przykładu ten co podałeś kręci przy 48V aż 10000RPM. Silnik z magmy będzie mieć ze 20x mniej. 10k RPM to za duże obroty dla nas, trzeba stosować kosztowne i obsługowe przekładnie, redukcje więc sens stosowania takich silników jest kwestionowalny.
No i druga sprawa, że takie silniki wymagają potwornej ilości powietrza do chłodzenia aby działać z mocami maksymalnymi. setki litrów, dlatego mają budowę taką, że można to powietrze przez nie tłoczyć i zazwyczaj robi to jakieś śmigło.
Bez chłodzenia ich moc jest ułamkiem tej katalogowej.
|
|
|